« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
رییس جامعه متخصصان داخلی ایران بیان کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های خاص از رفتن با پای پیاده به کربلا و اماکن پر ازدحام اجتناب کنند.
به گزارش آوای رودکوف ، ایرج خسرونیا رییس جامعه متخصصان داخلی ایران و متخصص داخلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: توصیه می شود بیماران مبتلا به مشکلات مزمن ریوی، آسم، برونشیت و مجروحین تنفسی جنگ از رفتن به کربلا و ازدحام پیاده‌روی اربعین خودداری کنند.

وی در ادامه بیماران با فشار خون بالا، سرطان های پیشرفته و بیماران دچار مشکلات انعقادی خون را از پیاده روی اربعین منع کرد و افزود: علاوه بر موارد ذکر شده، بهتر است بیماران قلبی، ریوی، مغزی و همچنین مبتلایان به مشکلات مزمن از جمله دیابت هم از این پیاده روی صرف نظر کنند.

رییس جامعه متخصصان داخلی ایران اظهار داشت: بیماران گفته شده در صورت اصرار به رفتن زیارت اربعین، حتما با یک همراه بوده و توصیه می شود این افراد با وسایل نقلیه و با آرامش سفر کنند. همچنین با تهیه گردنبندی، بیماری های مزمن خود را روی آن بنویسند تا در صورت بروز مشکل، همراهان با آگاهی کامل بتوانند اقدامات لازم را جهت بهبودی انجام دهند.

وی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و استفاده از منابع غذایی مطمئن برای مسافرین، تصریح کرد: علاوه بر بیماران، برای افراد سالم هم رعایت نکات بهداشتی ضروری است چرا که در جمعیت های پرازدحام امکان انتقال بیماری های ویروسی و واگیر بسیار شدت می یابد.

خسرونیا یادآور شد: مسافرین از آب و غذاهای مطمئن استفاده کنند چراکه بسیاری از آنان در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی پس از بازگشت دچار مشکلات تنفسی و یا گوارشی می شوند که گاهی تا سال‌ها دست به گریبان آنها هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: