« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲
حاشیه های دیروز مجلس؛
حجت الاسلام بزرگواری نوشت: در این زمان که شکم های زیادی از حرام پر شده است باید حسینی وار اتمام حجت کرد...
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ در پی نطق دیروز  سیدحسین نقوی‌حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش‌‌وپرورش که هم به سخنان حسن روحانی واکنش نشان داده بود  و هم درباره ماجرای تغییرات کابینه و هم به ایرادات وزیر پیشنهادی پرداخت بود حجت الاسلام بزرگواری نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی در زیر کلیپ نطق نماینده ورامین در کانال شخصی خود نوشت:

نطق نقوی حسینی نماد انقلابی گری است که لازمه جامعه امروزی ما و از مطالبات به حق رهبری نظام می باشد و در این زمان که شکم های زیادی از حرام پر شده است باید حسینی وار اتمام حجت کرد.

 و اما روزنامه وطن امروز در شماره امروز خود با کنایه ای به غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت ؛به انعکاس نطق نقوی حسینی در مجلس شورای اسلامی پرداخت:

وطن امروز نوشت: اظهارات توهین‌آمیز حسن روحانی در صحن علنی مجلس البته با واکنش نمایندگان مردم مواجه شد. سیدحسین نقوی‌حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی که در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش‌‌وپرورش پشت تریبون قرار گرفته بود، با لحنی مودبانه و دلسوزانه هم به توهین‌ها و ادبیات نامناسب حسن روحانی واکنش نشان داد، هم درباره بازی فریب افکار عمومی دولت در ماجرای تغییرات کابینه برای انحراف افکار از ناکارآمدی دولت روحانی در تامین معیشت گفت و هم به ایرادات وزیر پیشنهادی پرداخت.


نقوی حسینی اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور شما که هیچ وقت مطالب نمایندگان را گوش نمی‌دهید. هر بار در معرفی وزرا صحبت می‌کنید و می‌روید. چون شما گفتید از نقد استقبال می‌کنید من مطالبی را می‌خواهم بگویم و امیدوارم به جهنم حواله داده نشوم و امیدوارم بی‌سواد خطاب نشوم. امیدوارم پشت همین تریبون به انقلابی‌های نفهم محکوم نشوم. نقوی خاطرنشان کرد: انقلابی‌ها می‌فهمند. آقای رئیس‌جمهور! انقلابی‌ها را پشت تریبون مجلس شورای اسلامی به نفهمی متهم نکنید. این کار درست نیست. حرف منتقدان را گوش دهید.

وی ادامه داد: ما حرف مردم‌مان را می‌زنیم. مگر مردم به ما رأی ندادند؟ به رأی مردم احترام بگذارید. آیا ما انقلابی نفهمیم؟ حرف‌مان را گوش دهید. نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور اقدام شما در تغییر وزرا ترمیم نیست و در جهت مطالبات مردم هم نیست. مردم امروز با مشکل بیکاری مواجهند و رونق اقتصادی می‌خواهند.

مردم امروز رفاه می‌خواهند. مردم امروز جوانان‌شان با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در خانه‌های‌شان بیکارند و ترمیم باید در این بخش انجام می‌شد. نقوی اضافه کرد: تمام کارخانجات ما در حال نیمه‌تعطیلی است. دولت در این مسیرها چه قدمی برداشته؟ وی در ادامه با اشاره به فرار به جلوی دولت در ماجرای تغییرات وزرا افزود: آقای فانی را مجلس استیضاح می‌کرد و دولت با اقدام خود درباره این وزیر فرار به جلو کرد و درباره آقای گودرزی و آقای جنتی نیز بحث کارآمدی مطرح نبود؛ دعوای دیگری بود. بحث کنسرت و مسائل دیگر بود. پس این اقدام دولت در تغییر وزرا ترمیم و در جهت پاسخگویی به مطالبات مردم نیست، چرا که مطالبات مردم چیزهای دیگری است.

 نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی همچنین به وزیر پیشنهادی روحانی برای وزارت آموزش‌‌وپرورش اشاره کرد و اظهار داشت: دولت با آموزش‌‌وپرورش این کارها را نکند. آموزش‌‌وپرورش حزب سیاسی نیست. آموزش‌‌وپرورش مرکز تعلیم و تربیت و متعلق به همه ملت ایران است. چرا با این وزارتخانه، سیاسی برخورد می‌کنید؟ وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت آموزش‌‌وپرورش با توجه به سوابقش کاملا یک بازیگر سیاسی است. نقوی خاطرنشان کرد: ما باید جوابگوی رأیی که می‌دهیم باشیم. نباید نگران باشیم دولت چه کار می‌کند. دولت هیچ کاری نمی‌کند و اگر کاری هم بکند ما به مردم وعده دادیم از استقلال، آزادی، عزت و ولایت فقیه دفاع کنیم. در مقابل فتنه بایستیم. وی افزود: آقای دانش‌آشتیانی بازیگر نقش اول فتنه است. اسناد وی در فتنه در همین مجلس ارائه شده است. وی نخستین مدیر مدرسه‌ای است که بین 3 هزار مدیر مدرسه در تهران به جرم فعالیت در فتنه بازداشت شد. نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای دانش‌آشتیانی وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت آموزش‌‌وپرورش از اعضای حزب منحله مشارکت و عضو شورای مرکزی این حزب غیرقانونی و عضو فراکسیون مشارکت مجلس ششم، عضو شورای سیاست‌گذاری ستاد انتخابات معین، امضا‌کننده بیانیه‌های مختلف در دوران فتنه 88 و  حامی تحصن‌های غیرقانونی در مکان‌های مختلف است.

 نقوی خاطرنشان کرد: آقای دانش‌آشتیانی با بورس دولتی دولت آقای هاشمی‌رفسنجانی در انگلستان درس می‌خوانده و در آنجا ان‌شاءالله براساس صلاحیت به عنوان دبیر محلی در مدرسه ایرانیان تدریس می‌کردند و این در حالی است که معلمان برای اعزام به خارج مراحل متعددی را طی می‌کنند و آقای دانش‌آشتیانی بدون هیچ گونه آزمون و گزینشی در مدارس ایرانیان تدریس می‌کرده است.

 نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور چرا کارت زرد مجلس را دوباره به مجلس معرفی می‌کنید؟ چرا با آموزش‌‌وپرورش تا این حد بازی می‌کنید؟ آیا در میان یک میلیون و صد هزار معلم یک نفر شایسته نیست که این وزارتخانه را اداره کند؟ آیا این توهین نیست که شما فردی را که پیش از این برای تصدی وزارت علوم معرفی کرده‌اید و رأی نیاورده دوباره معرفی می‌کنید؟ این حاشیه‌سازی نیست؟ نقوی خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور شما که شعار عقل‌گرایی می‌دهید آیا این عقل‌گرایی است که فردی که تا به این اندازه دارای حاشیه است و در همین مجلس رأی منفی گرفته و اسناد فعالیت وی در فتنه مطرح شده است، دوباره برای تصدی وزارت آموزش‌‌وپرورش معرفی می‌شود؟ آموزش‌‌وپرورش باید اینگونه ضربه بخورد؟ حق آموزش‌‌وپرورش نیست که با آن اینگونه بازی شود. نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسکن فرهنگیان رها شده. ببینید وضعیت صندوق ذخیره‌ آنها چگونه است.

 نقوی همچنین با اشاره به توجیه فساد 8 هزار میلیاردی توسط روحانی خاطرنشان کرد: امروز آقای رئیس‌جمهور تعریف جدیدی را از فساد ارائه کرد که این اختلاس نیست که 8 هزار میلیارد تومان از دارایی‌های معلم‌ها را به 30 نفر بدهیم، اختلاس نیست بلکه وام است.  شما 8 هزار میلیارد تومان را به 30 نفر می‌دهید و بعد می‌گویید وام است و می‌گویید نفهم‌ها می‌گویند اختلاس، این وام است. وی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور مطابق تعریف جنابعالی در دولت شما 8 هزار میلیارد تومان به 30 نفر وام داده شده و اختلاس نیست.

گفتنی است این نطق نقوی‌حسینی با حمله غلامرضا تاجگردون به وی مواجه شد و علی مطهری، نماینده مساله‌دار گچساران را مهار کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: