« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
نامه سرگشاده؛
8499 نفر از استادان دانشگاه‌ها در نامه سرگشاده به رؤسای قوا اعلام کردند: قرار بود بدون لغو همه تحریم‌ها هیچ سندی در باب هسته‌ای امضاء نشود. اکنون صنعت هسته‌ای از قابلیت و سودمندی خارج شده و خبری از لغو تحریم‌ها نیست.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، 8499 نفر از اساتید و مدرسان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در نامه سرگشاده به رؤسای قوا اعلام کردند: غایت اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی در جغرافیای ایران تبدیل این کشور به یک قدرت بین‌المللی و در حوزه بین‌الملل اسلامی استقرار تمدن نوین اسلامی است که این مهم بدون وجود یک قدرت محوری امکان پذیر نیست.

در این نامه آمده است: پیشرفت‌های علمی و دفاعی، انسجام اجتماعی و ظرفیت مردمی نظام، نفوذ جمهوری اسلامی تا کرانه‌های دریای مدیترانه و دریای سرخ و به خصوص جامعیت رهبری در نظام مردم سالاری دینی حاکی از قدرت محوری ایران اسلامی در جهان اسلام و تثبیت قدرت فرامنطقه‌ای جمهوری اسلامی است که بی‌تردید تحقق اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از نفوذ دشمن، از مهمترین الزامات تبدیل آن به یک قدرت بین‌المللی است. دشمن برای جلوگیری از تحقق این امر، سه جنگ مباشرتی و نیابتی در عراق، لبنان و سوریه به راه انداخت که بتواند قدرت جمهوری اسلامی ایران را مهار کند که به فضل الهی و با مدیریت هوشمندانه و شجاعانه امام المسلمین به شکست انجامید.

اساتید دانشگاه اعلام کردند: به این دلیل بود که خصم کینه توز راه نفوذ به کشور را از طریق مذاکره شروع کرد که برجام ابتدای آن بود و قرار بود دیگر منافذ نفوذ با برجام 2 و 3 پیگیری شود که با اقدام به هنگام و شجاعانه امام المسلمین اجازه مذاکره و بحث در این زمینه - یعنی قدرت دفاعی و موشکی کشور و حمایت از بازوان پرتوان مقاومت اسلامی و نفوذ عمیق ایران اسلامی در منطقه - به کسی داده نشد و اینگونه بود که دشمن در این عرصه نیز زمینگیر شده است.

در این نامه عنوان شده است: با توجه به اینکه قوی‌ترین اهرم بازدارندگی کشور، در طول مذاکرات از دور خارج شد و صنعت هسته‌ای کشور با اکسید شدن اورانیوم 20درصد، خروج اورانیوم 3/5 درصد، تقلیل شدید تعداد سانتریفیوژهای نطنز و تقریباً تعطیلی فردو و سیمان ریختن در قلب راکتور اراک و تعهدات سنگین بسیاری دیگر زمینگیر شد تا به تعبیر رئیس‌جمهور، چرخ اقتصاد نیز بچرخد، اینک که به اذعان بسیاری از تحلیلگران و حتی بعضی اعضای دولت، تحول ملموسی در اقتصاد دیده نمی‌شود، از رئیس‌جمهور این انتظار است که پاسخ دهد شما که به طور رسمی و علنی اعلام کردید بدون لغو همه تحریم‌ها هیچ سندی در باب هسته‌ای را امضاء نمی‌کنید، چرا صنعت هسته‌ای از حیز انتفاع خارج شد و خبری از لغو تحریم‌ها که مهمترین آن محدودیت در مراودات بانکی است نیست؟

در ادامه این نامه آمده است: همچنین این انتظار از رئیس‌جمهور وجود دارد که برای یک بارهم که شده به مردم ایران توضیح دهد که در مذاکرات هسته‌ای چه امتیازاتی به دشمن داده شده و شفاف توضیح فرماید که آیا علت عدم تحقق حداقلی انتظارات در مباحث مربوط به اقتصاد و معیشت مردم، ضعف در ساختار برجام است یا عهدشکنی طرف مقابل؟

در این نامه با اشاره به تعطیلی بسیاری از پروژه‌های علمی کشور آمده است: از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی این انتظار است که برای برون رفت از این وضعیت چاره‌اندیشی کنند.
در نکته بعدی مدنظر اساتید دانشگاه آمده است: بسیاری از نخبگان علمی و دانشگاهی کشور اذعان دارند که تنها راه برون رفت از رکود تاریخی که‌گریبان کشور به خصوص فعالان حوزه تولید و اقتصاد را گرفته است، عملیاتی کردن سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی است تا آنجا که علاوه بر سیاست‌ها، در ابتدای سال جاری 10 اقدام مهم برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد. از دستگاه‌های نظارتی به خصوص مجلس محترم شورای اسلامی درخواست می‌شود که به صورت شفاف گزارش اقدامات دولت در عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اقدامات مذکور را به استحضار ملت شریف ایران برسانند.

در این نامه عنوان شده است: از مهمترین الزامات عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی مبارزه با فساد است که در این رابطه مطرح شدن فیش‌های حقوقی نجومی داغ سنگینی بر دل مردم گذاشت، بدتر اینکه بعضی از مسئولان دولتی به طور بسیار نادرست درصدد توجیه این تخلفات برآمدند تا آنجا که گیرندگان حقوق‌های ناعادلانه را ذخایر نظام برشمردند.

در این نامه آمده است: بی‌تردید برخورد قانونی با این متخلفان که آمار آنها بسیار متغیر و از 100 تا 900 نفر اعلام شده است، از مطالبات جدی نظام اسلامی و همه آحاد مردم به ویژه دانشگاهیان عزیز و آزمون خطیری برای دولت و دستگاه‌های نظارتی و از جمله قوه قضاییه در مبارزه با فساد است.
در این نامه همچنین با تاکید بر ضرورت تقویت بنیه دفاعی و نظامی کشور آمده است: اگر مسئولی به دشمن اعلام کند که در دوره دوم دولت تدبیر و امید اقدام به انحلال نیروهای نظامی کشور خواهد شد آیا نباید این مسئول از سوی دادستان کل کشور به عنوان مدعی‌العموم مورد سؤال و احیانا پیگیری قرار گیرد که چنین خطی از سوی کدام یک از نهادهای جاسوسی دشمن به این آقای محترم القا شده است؟

منبع/فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: