« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در انفجار تروریستی سامرا 9 زائر شهید شدند که 7 نفر این شهدا از زائران ایرانی هستند.
به گزارش آوای رودکوف ؛ در جریان انفجارهای تروریستی صبح امروز که در محل پارکینگ اتوبوس های زائران در سامرا و همچنین در مسیر زائران رخ داد، متاسفانه تعدادی از زائران ایرانی مجروح و تعدادی به شهادت رسیدند.
 
سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت در بخش خبری 21 شبکه یک با اشاره به انفجارهای انتحاری امروز عراق و آخرین آمار قربانیان این انفجارها گفت:در انفجار تروریستی سامرا 9 زائر شهید شدند که 7 نفر این شهدا از زائران ایرانی هستند.
 
وی افزود: همجنین آمار مجروحان به 132 نفر رسیده که 97 نفر ایرانی هستند.
 
رییس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: از میان مجروحان 57 زائر در بیمارستان بستری و بقیه مرخص شدند.
 
اوحدی در پایان اعلام کرد :اعزام زائران ایرانی به سامرا تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است.
 
گفتنی است، بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، اسامی دقیق مجروحین و شهدای این حادثه توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق اعلام خواهد شد اما اسامی تعدادی از مجروحان این حادثه که از مراکز درمانی عراق دریافت شده است به شرح ذیل می باشد:
 
(زهرا اسماعیلی ، عباس حیدری ، بلقیس حداد زاده ، گلشن طالبی ، زیاده ربیعی، صفر محمودی، فاطمه ذاکری، شکوه مساعی) از استان هرمزگان؛ (رجبعلی جعفرزاده، ابوالفضل قصابی، حسن قربانی، مهدی سلیمانی، پری گل ابراهیمی) از استان اصفهان ؛ (امید مسرور، علی اکبر زنده دل، حسن قاسمی) از استان مرکزی؛ مرتضی  کاظمی ازاستان گلستان؛ بهروز اسلامی از استان فارس؛ حلیمه صابری از استان خوزستان؛ (پری نظری، سیف الله عزیزی، فاطمه رییسی، محمود ملکی، آتیه  ملکی) از استان کرمانشاه و حمیدرضا حافظی از سیرجان  استان کرمان.
 
همچنین در این اطلاعیه آمده است:  متاسفانه خانم  زینب دستیار و آقای محمدرضا حافظی (از سیرجان) در این حادثه تروریستی به شهادت رسیدند و اسامی دیگر شهدا در دست نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: