« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
انتخابات آمریکا
برخلاف آرزوی بنفش ها دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا شد. مردی که اعلام کرده برجام را پاره خواهد کرد و در مقابل رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با قاطعیت هشدار داد اگر آنها برجام را پاره کنند ما آن را آتش خواهیم زد.
پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ دولت بهار نوشت: ترامپ در ایام تبلیغات انتخاباتی مواضع صریحی درباره ایران داشت که در ادامه برخی ازین مواضع را مرور می کنیم:

1-  من به صراحت به آنها (ایرانی ها) می گفتم که ما هرگز پول شما را به شما باز نخواهیم گرداند. ما هرگز یکصد و پنجاه میلیارد دلار را به شما باز نخواهیم گرداند. شما هرگز این پول را دریافت نخواهید کرد. این اولین چیزی بود که به آنها می گفتم.

2-  قبل از شروع مذاکرات به آنها می گفتم که شما باید سه زندانی ما را که اکنون تعدادشان به چهار رسیده است به ما بازگردانید. زمانی که مذاکره شروع شده بود تعداد زندانیان ما در آنجا سه بود اما اکنون به چهارنفر رسیده است. من به آنها می گفتم که باید بدون هیچ پرسشی این افراد را به ما بازگردانید. من به آنها می گفتم که شاید شما به این افراد نیاز نداشته باشید اما این افراد از جنبه روانی برای ما خوب هستند و به ما کمک می کنند تا درکنار هم به توافقنامه بهتری دست یابیم که این برای شما هم خوب است! اما من به آنها به صراحت می گفتم که شما هرگز به یکصد و پنجاه میلیارد دلار پول تان دست نخواهید یافت.

3-  آنها می خواهند کشوری آنچنان ثروتمند و قدرتمند باشند که تسلیحات هسته ای داشته باشند و قصد دارند که کنترل بخش هایی از دنیا را در دست گیرند که شما باور هم نخواهید کرد. به نظر من این امر منجر به« هولوکاست هسته ای » خواهد شد. چیزی که من می گویم این است:افرادی که درباره این توافق مذاکره کردند یعنی جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و دوستان او افرادی بی کفایت هستند.

4-  من شنیده ام که افراد زیادی گفتند که توافقنامه را پاره خواهند کرد اما این کار بسیار دشوار است. من اهل معامله و قرار دادها هستم. من شاهد بعضی قرار دادهای بد بوده ام که در آن افراد سرشان در معامله کلاه رفته بود اما من تخصص خوبی در بررسی قراردادها دارم و می توانم در قرار دادها چیزهایی را پیدا کنم حتی اگر توافقنامه بدی باشد. من به شدت مراقب این قرار داد خواهم بود تا هرچند که قرار دادی بد است اما آنها (ایرانی ها) فرصتی در آن نداشته باشند .
5-  بسیار دشوار خواهد بود که ما بگوئیم این توافقنامه را پاره خواهیم کرد اما مشکل این است تا زمانی که من وارد (کاخ سفید) شوم آنها(ایرانی ) تا آن لحظه یکصد و پنجاه میلیارد دلار پول را دریافت کرده اند! شما می دانید که اگر توافقنامه رد هم شود باز هم آنها پول را دریافت خواهند کرد. من یک هفته پیش به این مسئله پی بردم و نمی توانستم باورش کنم. اگر توافقنامه رد شود آنها باز هم کل این پول را دریافت خواهند کرد. ایران به طرز باورنکردنی قدرتمند خواهد شد و به طرز باورنکردنی ثروتمند خواهد شد و اسرائیل به دردسر بزرگ می افتد .اسرائیل در دردسر بزرگ قرار دارد. اوباما واقعا انتظارات اسرائیل را برآورده نکرده است.

6-  یکی از اشتباهات ما این بوده که ایران را یک شبه قدرتی بسیار بسیار بزرگ بدل کرده‌ایم، به قدرتی تروریستی. آن‌ها یکصد و پنجاه میلیارد دلار پول (ناشی از لغو تحریم‌ها) گرفتند. نظارت و بازرسی تاسیسات هسته‌ای) هم که با خودشان است.

7-  ما شنیده‌ایم شما دارید بمب اتمی و فلان چیز و فلان چیز را می‌سازید. آهان. بسیار خب. ما بررسی می‌کنیم و فردا با شما تماس می‌گیریم. روز بعد. زنگ زنگ. سلام. بفرمایید اینجا ایران است. اوه شمایید؟ آه، نه ما بمب نمی‌سازیم. بسیار خب، ممنون که به من خبر دادید."  وی سپس ادامه داد: «ببینید ما تا چه اندازه احمق هستیم. ما به آن‌ها مهلت ۲۴ روزه برای بازرسی از تأسیسات خودشان می‌دهیم، که هیچ وقت هم شروع نمی‌شود. این نیز مسخره است. در عوض، ما حتی زندانی‌ها و گروگان‌های خودمان را نیز پس نمی‌گیریم. ما آن‌ها را پس نمی‌گیریم چون در زمان مذاکرات حتی برای آن درخواست هم نکردیم."

8-  این توافق برای چه مدت ادامه داشته است؟ این توافق مادام العمر ادامه داشته است. می‌توانست توافقی یک روزه یا یک هفته‌ای باشد، اما سال‌هاست که ما در حال مذاکره‌ایم و تازه آن‌ها توافق را نقض هم کرده‌اند، آیا این را شنیده‌اید؟ دولت هم خجالت می‌کشد این توافق را برهم بزند. چرا؟ به این دلیل که، شما چگونه می‌توانید توافقی را که هنوز جوهر امضایش خشک نشده، برهم بزنید؟ اما این توافق تا همینجا هم با آن موشک‌ها و کارهای دیگر ایران، نقض شده است.

9-  اوباما وارد یک معامله فاجعه‌بار با ایران شد و بعد دیدیم که قبل از اینکه جوهر قرارداد خشک شود ایران آن را زیر پا گذاشت. ایران نباید اجازه پیدا کند به سلاح هسته‌ای دست یابد، فراموش نکنید، ایران نباید اجازه پیدا گند به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند."

10-  دوستان ما نمی‌توانند روی ما حساب کنند، ما رییس جمهوری داریم که اول در مقابل دشمنان سر خم می‌کند.

11-  "ما با عشق و مهر و مراقبت با ایران رفتار کردیم و این کشور را به یک قدرت بزرگ تبدیل کردیم."

12-  "ایران واقعا تبدیل به قدرت بزرگی شده است، در مدتی کوتاه به دلیل آنچه که ما انجام دادیم."
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: