« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۲۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰
همراه با زائرین کربلا؛
« السّلامُ عَلیَکَ یا اباالفَضلِ العَبّاس » آب در سرداب مقدس حرم حضرت ابوالفضل العباس عليه السلام دور قبر آقا طواف میکند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ در وصف حضرت عباس (ع) آمده است که:

 عباس بن علی ( علیه السلام) پدرش امیرالمؤمنین ( علیه السلام)، مادرش فاطمه‏ ام‏ البنین و کنیه‏ اش ابوالفضل و ملقب به قمر بنی هاشم و سقای کربلا است .

حضرت ابوالفضل در چهارم شعبان سال 26 هجری متولد شد. «عباس‏» جوانی دلاور، زیبا و بلند بالا بود .

گویند وقتی‏که سوار اسب می ‏شد، پاهایش به زمین می ‏رسید . او علاوه بر مزایای جسمی، از نظر ملکات روحی و کمالات نفسانی نیز بعد از برادرش امام حسین ( علیه السلام) در میان همه جوانان و رجال اهل‏بیت ( علیه السلام) نظیر نداشت. در جنگ‏های صفین و نهروان در رکاب پدر بزرگوارش مشارکت داشت.

به خاطر سیمای جذاب و نورایش، او را «قمر بنی هاشم‏» می‏ خواندند و به خاطر آوردن آب به خیمه‏ ها، «سقا» لقب یافت .

و حالا هم  آب در سرداب مقدس حرم علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس عليه السلام  همان که سقای دشت کربلا نام گرفت دور قبرش  طواف می کند. یا ابالفضل العباس آنروز سقای دشت کربلا بودی و امروز ....

این آب چند ویژگی دارد. اول اینکه اگرچه راکد است، هرگز رنگ و طعم آن از دست نرفته و گندیده نشده است.ویژگی دوم آن که سطح آب بالاتر از قبر مطهر آقا ابوالفضل(ع) است آب از دیواره دور قبر به داخل نفوذ نمی‌کند.







 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: