« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: گلی که رضا قوچان نژاد در اواخر مسابقه به سوریه زد به نظر من در موقعیت آفساید زده نشد و صحیح بود.
به گزارش آوای رودکوف، سیدرضا غیاثی در مورد نحوه قضاوت داور عراقی در بازی ایران و سوریه گفت:  ابتدا باید بگویم تعویق 45 دقیقه‌ای مسابقه کاملا درست بود زیرا در مالزی باران‌های شدید خیلی زود جذب زمین می‌شود و باران هم قطع می‌شود. داور هم با توجه به اینکه گزارش هواشناسی را داشت صبر کرد و در نهایت اجازه داد که بازی برگزار شود. اگر چه زمین گل‌آلود بود اما چون توپ روی زمین حرکت می‌کرد تصمیم داور برای برگزاری مسابقه درست بود.

 

وی ادامه داد: کمیته داوران AFC نیز هوشمندانه داور عراقی را برای این بازی انتخاب کرد زیرا 3 کشور ایران، سوریه و عراق مواضع سیاسی یکسانی دارند و داور هم مهربانانه با بازیکنان هر دو تیم رفتار می‌کرد. خطایی هم که بازیکنان دو تیم انجام می‌دادند بیشتر به خاطر لغزندگی زمین بود. داور به درستی تصمیم‌گیری کرد و در نیمه اول بدون اشتباه بازی را سوت زد.

 

غیاثی در مورد برخورد دژاگه با دروازه‌بان سوریه گفت: در دقیقه 40 این برخورد صورت رگرفت اما خطایی رخ نداد و اشکان هم نمی‌خواست به دروازه‌بان عراقی بخورد و خطایی مرتکب شود. کی‌روش هم به تصمیمات داور احترام می‌گذاشت و حتی بازیکنان ایران را آرام می‌کرد.

 

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد درگیری بازیکنان دو تیم در دقیقه 46 گفت: بازیکن شماره 15 سوریه روی انصاری‌فرد خطا کرد اما مهاجم تیم ما جوانی کرد و نباید خودش توپ را از بازیکن سوریه می‌گرفت و یا اینکه بخواهد بازیکن حریف را تنبیه کند. او باید صبر می‌کرد تا داور تصمیم بگیرد. جوانی انصاری‌فر نزدیک بود بازی خوب و بدون حاشیه دو تیم را به هم بریزد و به جنجال بکشاند.

 

غیاثی در مورد نحوه قضاوت این داور در نیمه دوم مسابقه گفت: داور در نیمه دوم هم قضاوت خوبی داشت البته در اواخر مسابقه رضا قوچان نژاد توانست دروازه سوریه را باز کند که کمک داورآن را آفساید اعلام کرد. به نظر من این گل در شرایط سالم به ثمر رسید و آفساید نبود با این حال با برخی از دوستانم مشورت کردم و آنها می‌گفتند وقتی فیلم بازی را بازبینی کرده‌اند متوجه شده‌اند گل در آفساید زده شده ولی من می‌گویم گل قوچان نژاد درست بود.

 

فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: