« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
مدیرکل دفتر حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تامین ۵ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری برای بازگشت زائران اربعین خبر داد.
 به گزارش آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا شهرکی ثانوی با اشاره به تمهیدات سازمان راهداری و کمیته حمل‌ونقل ستاد اربعین برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی برای رفت‌وبرگشت اظهار داشت: در صورت قفل شدن ترافیک در محور مهران با استفاده از اتوبوس‌ در قالب سیستم شاتلی مسافران حدفاصل پارکینگ برکت تا محل استقرار اتوبوس‌های برون‌شهری در ایلام جابجا می‌شوند.

وی افزود: از 27 آبان بازگشت زائران آغاز شد و طبق آمار دریافتی از روز بیست‌وهشتم حدود 93 هزار نفر از مرز مهران وارد کشور شدند که بخشی از مسافران با 800 دستگاه اتوبوس حمل‌ونقل عمومی و بخشی دیگر توسط خودروهای شخصی جابجا شدند.

شهرکی بابیان اینکه «عرضه ناوگان از تقاضای مسافران بیشتر است» گفت: همچنین حدود 350 دستگاه اتوبوس در مرز مهران، 350 دستگاه در مرز شلمچه و 250 دستگاه در مرز چزابه برای بازگشت مسافران مستقر شده‌اند که تعداد اتوبوس‌های مستقر در مرز مهران با توجه به افزایش حجم بازگشت زائران پس از نماز ظهر امروز(30آبان) به 600 دستگاه افزایش می‌یابد.

این مقام مسئول بیان داشت: البته برای زمان بازگشت زائران با استفاده از تمام توان وزارت راه و شهرسازی، 5 هزار دستگاه از مجموع 10 هزار اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور برای جابجایی زائران اختصاص یافته است که 50 درصد آن به  صورت عملیاتی در جاده‌ها مشغول بازگرداندن زائران و 50 درصد دیگر در پایانه‌های مرزی برای بازگشت زائران دپو می‌شوند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر با توجه تعداد زائران اربعین و عزیمت آن‌ها به دو روش هیئتی و انفرادی بیان داشت: طبق گزارش‌های واصله در زمان رفت، 45 درصد زائران از طریق ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی زمینی، هوایی، ریلی، دریای و هوایی و باقی از طریق خودروهای شخصی جابجا شدند که حمل‌ونقل جاده‌ای در این میان بیشترین سهم را به خود اختصاص می‌دهد.

شهرکی ثانوی در ادامه خاطرنشان کرد: سالن‌ قدیمی پایانه مرزی شلمچه برای تردد زائران اتباع خارجی افغانستان، پاکستان و عراق و پایانه مرزی مهران نیز برای جابجایی زائران حوزه قفقاز در نظر گرفته‌شده است. همچنین در سالن‌ مرزی جدید شلمچه و چزابه گیت‌های اضطراری مازاد در دو بال پایانه تعبیه‌شده است و گیت‌های اضطراری پایانه مرزی مهران مورد استفاده قرارگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ابلاغیه‌ای به تمام شرکت‌های مسافربری برای استفاده حد اکثری از ظرفیت ناوگان خود در مسیرهای مرزهای سه‌گانه به‌ویژه مرز مهران ارسال و چند اطلاعیه  نیز از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور برای راهنمایی مردم جهت استفاده از مرزهای شلمچه و چزابه با توجه به ترافیک سبک‌تر و زیرساخت‌های بهتر منتشر شد.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری با اشاره به‌پیش بینی‌های انجام‌شده برای بازگشت زائران گفت: محورهای ایلام باز هستند و روز گذشته شاهد دسترسی اتوبوس‌ها به پارکینگ برکت در نزدیکی مرز مهران از طریق محور اختصاصی بودیم و اتوبوس‌های خالی نیز از سه‌راهی ملک شاهی به مقصد هدایت می‌شدند. هم‌اکنون به‌غیراز تونل آزادی بقیه مسیر از ترافیک خوبی برخوردار است.

شهرکی ثانوی با بیان اینکه هیچ‌گونه مشکلی برای جابجایی مسافران از مرز مهران طی روزهای گذشته وجود نداشت، یادآور شد: با توجه به روند تردد زائران، ناوگان موردنیاز تأمین شد و هیچ مشکلی برای جابجایی آن‌ها وجود ندارد اما طبق پیش‌بینی‌ها و عزیمت بیش از 2 میلیون زائر حسینی به کشور عراق از مردم درخواست می‌شود حتی‌الامکان مرزهای شلمچه و چزابه را بنا به دلایل برخورداری از زیرساخت‌های بهتر و امکانات بیشتر برای بازگشت انتخاب کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین