« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
فرهنگی
آیین‌نامه اجرایی پرداخت کمک هزینه تحصیلی به حافظان و قاریان قرآن در سال ۱۳۹۵ در روزنامه رسمی منتشر شد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ پرداخت کمک هزینه تحصیلی به حافظان و قاریان قرآن در سال 1395 که در جلسه 33 مورخ 8 آبان‌ماه 1395 به تصویب شورای توسعه فرهنگ قرآنی رسیده است در روزنامه رسمی منتشر شد.

طبق قانون این آیین‌نامه 15 روز پس از انتشار در روزنامه رسمی لازم الاجراست.

این قانون در جلسه علنی روز سه‌شنبه 11 آذرماه 1393  مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، ماده الحاقی 27 این طرح را با 138 رأی موافق، 16 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 199 نماینده حاضر در صحنتصویب شد.

بر اساس این ماده، تحصیل ایثارگران، رزمندگان، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری و مشمولان بند(ک) ماده (20) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی رایگان است. هزینه‌های مربوط به دانشگاه پیام نور، دانشگاههای علمی –کاربردی و دوره‌های شبانه و همچنین مراکز آموزشی و پژوهشی غیر دولتی از طریق دستگاه‌های ذی‌ربط اعم از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان اوقاف و امورخیریه در ابتدای هر نیم‌سال تحصیلی از محل اعتبارات پیش‌بینی شده در قانون بودجه سنواتی پرداخت می‌شود. کمک هزینه تحصیلی اعم از شهریه ثابت و متغیر پرداختی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به ایثارگران، رزمندگان و افراد مشمول خانواده آنها که در واحدهای بین‌الملل داخل یا خارج دانشگاه‌های دولتی و یا غیردولتی پذیرفته می‌شوند، معادل شهریه پرداختی به پذیرفته‌شدگان رشته‌ها و مقاطع مشابه در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای دانشگاهی داخلی، تعیین و پرداخت می‌شود و باقی‌مانده شهریه توسط دانشجو اعم از ایثارگر یا خانواده وی تأمین و پرداخت می‌شود.

حافظان و قاریان مشمول استفاده از این قانون در سال 95 در جدول ذیل مشخص شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: