« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
ریاست اجرائیه دولت وحدت ملی با تقبیح حمله انتحاری در مسجد باقرالعلوم شهر کابل تاکید کرد که تروریست‌ها به دنبال ایجاد نفاق و تفرقه در بین مردم افغانستان هستند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری میزان، دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه دولت افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای نوشت: با ابراز تاسف فراوان بار دیگر تروریست‌ها جنایتکار و انسان ستیز برخلاف ارزش‌های اسلامی و انسانی، بدون در نظر گرفتن حرمت و قداست خانه خدا با انجام حمله انتحاری در حوزه ششم امنیتی در مسجد باقر العلوم، شماری از هم‌وطنان بی‌گناه ما را شهید و زخمی کرده‌اند.
 
در این اطلاعیه آمده است که این اقدام فجیعانه و وحشیانه‌ گروه‌های تروریستی در امن‌ترین و مقدس‌ترین مکان دینی به منظور هدف قراردادن مسلمانان اوج بی‌رحمی، شقاوت و جهالت آنان را نشان می‌دهد که در هیچ دین و قانونی توجیه و منطق ندارد.
 
ریاست اجرائیه دولت افغانستان نوشت: این جنایت را گروه‌های تروریستی انجام می‌دهند که به هیچ دین و مذهب، قوم و تبار و ارزش و قانونی خاص وابسته نیستند، گروه‌های تروریستی از هر طریق ممکن اهداف تروریستی خود را دنبال می‌کنند و در این زمینه حد و مرزی را نمی‌شناسند.
 
در این اطلاعیه آمده است که از هدف قراردادن افراد غیرنظامی به‌ویژه زنان و کودکان تا شکستن حریم امن الهی برای آنان جواز دارد، این گروه‌ها به‌هیچ دینی باور ندارند و برای خلق وحشت در بین افکار عمومی دست به‌ هر جنایت ضد اسلامی و انسانی می‌زنند.
 
 ریاست اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان علاوه تقبیح این حمله بزدلانه و وحشیانه برای شهدای این حادثه خونین و غم‌انگیز بهشت برین و برای مجروحان شفای عاجل دعا می‌نماید.
 
ریاست اجرائیه افغانستان از مردم باهم برادر و مسلمان افغانستان می‌خواهد که برخلاف توقع آنانی که در صدد ایجاد نفاق و تفرقه در میان مردم افغانستان اند، پاسخ تروریستان را با نفرت و انزجار در مقابل تروریست‌ها و اتحاد و همدلی بین  مسلمانان بدهند، چیزی که مایه‌ی نگرانی و رنج آنان است.
 
 فرد انتحاری حوالی ساعت 12:20 ظهر روز دوشنبه اول قوس عزاداران حسینی را مسجد باقرالعلوم در ساحه چهارقلعه دارالامان در حومه حوزه ششم امنیتی شهر کابل هدف قرار داد.
 
در این انفجار شماری زیادی از عزاداران که به مناسبت اربعین حسینی در این مسجد گردهم جمع شده بودند کشته و زخمی شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: