« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸
نماینده اسبق بویراحمد و دنا در مجلس
نماینده سابق شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس گفت: راه جلوگیری از انحراف و سردرگمی سیاسی پیروی از ولی فقیه است و کسی که تندروی کند از راه خارج شده و کسی که کندروی کند تباه می شود.


 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج، «دکتر ستار هدایت خواه» نماینده اسبق شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس، صبح امروز در جلسه ای تحت عنوان« جنبش دانشجویی و استکبار ستیزی» که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه آزاد مرکز یاسوج برگزار شد، مهمترین پیام این روز برای دانشجویان را  حساس بودن  نسبت به مسائل سیاسیِ ملی، منطقه ای و بین المللی  و حضور آگاهانه در  عرصه سیاست برای  مبارزه با ظلم و استکبار دانسته اند.

دکتر هدایت خواه گفت:کسی نمی تواند خود را مسلمان بداند ولی در عرصه سیاسی و اجتماعی حضور نداشته باشد و این مصداق حدیث نبوی است که بیان می کند: «کسی که شب را صبح کند و صبح بیدار می شود عزم و همتش این نباشد که در امور جامعه اسلامی توجه کند و همت بگمارد اساساً مسلمان نیست».

وی اظهار داشت: حضور در عرصه سیاست برای یک مسلمان ضروری است در غیر اینصورت اسماً مسلمان است.

هدایت خواه با بیان اینکه حضور آگاهانه مؤمنانه  در عرصه سیاست یک عبادت مقدس است افزود:
 اگر کسی به هر دلیلی برای حضور آحاد جامعه بویژه جوانان و دانشجویانی که به اقتضای آگاهی و جوانی و فطرت عدالت جوی آنها مسئولیتی بیش از دیگران دارند محدودیت و محرومیت ایجاد کند سد  راه پیمودن راه حق شده و چنین کسی بنابر موازین دینی و شرعی محکوم است مگر اینکه این محدودیت ها طبق شرع باشند.

نماینده سابق بویراحمد و دنا تصریح کرد: حضور در عرصه سیاسی دارای یک سری لوازم و شرایط است تا بوسیله آن بتوان حضوری سالم، مفید و اثرگذار در این حیطه داشت.

وی اظهار داشت  سه شرط برای جلوگیری از انحراف  به شرح ذیل وجود دارد که عبارتند از :

*اولین  شرط حضور همراه با معرفت و بصیرت در این عرصه است.

امام علی می فرماید: «هیچ حرکتی نیست مگر آنکه نیاز به معرفت داشته باشد»، ایشان کسی که بدون معرفت وارد کاری می شود را به الاغ آسیاب تعبیر کرد که تمام روز دور خود می چرخد به خیال اینکه کاری انجام می دهد درحالی که فقط درجا می زند.

کسانی که بدون معرفت وارد سیاست می شود طعمه شیادان و صیادان عرصه سیاست می شوند.

پس دانشجو باید سیاستها و پیشینه جریانهای سیاسی موجود را مطالعه کند چراکه مبنای فکری این جریانات از گذشته تا به اکنون مشابهت هایی قابل تأمل دارد.

کسانی که بدون بصیرت وارد مسیری می شوند مانند رونده ای است که بیراهه می رود و هر چه بیشتر سرعت بگیرد از مقصد دورتر می شود.

بصیرت به معنای روشن بینی و تشخیص حق از باطل، دوست از دشمن و وظیفه از غیر وظیفه.

*ستار هدایت خواه شرط دوم حضور در عرصه سیاست را تقواپیشگی برای جلوگیری از آلوده شدن دانست و اظهار کرد:

تقواپیشگی به معنای رعایت بایدها و نبایدها در عرصه سیاست و اینکه دروغ نگوییم و تهمت نزنیم و از هر وسیله ای برای رسیدن به هدفمان استفاده نکنیم.

فعال فرهنگی کشور سومین شرط حضور در عرصه سیاست که اصلی ترین آنهاست شرط ولایتمداری برای نجات از سردرگمی اعلام نمود و خاطر نشان کرد:

بهترین راه همراه شدن با ولی است چون کسی که جلوتر از ولی باشد از دین خارج می شود و کسی که کندتر باشد تباه می شود.

۱۶ آذرماه نماد استکبار ستیزی است و شاهد آن خون شهیدان این روز است که برای مقابله با استکبار ریخته شد اما متأسفانه در دهه های اخیر عده ای سعی بر خالی کردن روح استکبار ستیزی از این روز داشته اند.

سخنرانهایی که در این روز مجوز سخنرانی می گیرند عملاً جاده صاف کن مستکبران هستند و گواه آن طرفداری از جریانهایی است که مورد تأیید مستکبران است.

هدایت خواه در ادامه گفت: یک قانون کلی در اسلام است که می گوید: «نه ظلم می کنیم و نه ظلم می پذیریم» و بر طبق این قانون هر جا ظلمی اتفاق بیفتد سه نفر محکوم هستند: کسی که ظلم می کند، کسی که ظلم می پذیرد و کسی که شاهد آن است.

پس از آنجا که مهمترین ویژگی استکبار روحیه ظالمانه، قدرت طلبانه و سلطه طلبانه است هر انسان عاقلی باید در برابر ظلم ایستادگی کند.

هدایت خواه با بیان اینکه  ما مسلمانیم و دین ما ایستادگی در برابر ظلم را اصلی قطعی و تخلف ناپذیر و یکی از نشانه های  مسلمانی می داند افزود:قدرتهای استکباری طبق آیه قرآن دست از شما برنمیدارند تازمانی که شما دست از دینتان بردارید و همچنین کمترین همکاری با ظالم را طرد می کند.

نماینده سابق شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت :از همه اینها که بگذریم ما ملتی هستیم که تمام عزتمان را مدیون روحیه استکبار ستیزی شهیدان و بزرگانی هستیم که این انقلاب را به ما سپردند و ماندن در جهان امروز هم همان روحیه استکبار ستیزی را می طلبد که باید در وجود ما بویژه جوانان و دانشجویان نهادینه شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین