« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
استارت آپ کسب و کار سبز با ایجاد رسانه های محیط زیستی با برگزاری دو پیش رویداد و شرکت فعالین و علاقه مندان حفظ و نشر حوزه های محیط زیستی کار خود را در نیمه اول آذرماه آغاز کرد، در شامگاه جمعه 19 آذرماه با معرفی ایده های برتر پایان یافت.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست پام، برگزیدگان استارت آپ سبز پس از سه رز رقابت و کار بر روی ایده های مطرح شده به انتخاب هیات داوران متشکل از دکتر علیپور مدیرکل حوزه پژوهش،  سروش ایوبی کارآفرین و داور چندین دوره استارت آپ در کشور، مجید تفاهمی  و فرشید بلوری از بانک تجارت معرفی شدند .

مدیرکل دفتر پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اعلام برندگان این استارت آپ، گفت: اقتصاد سبز امروز می بایست محور رشد و توسعه کشورها قرار گیرد تا به ارتقای کیفیت زندگی انسان ها منجر شود.

صدرالدین علیپور افزود: سازمان حفاظت محیط زیست مصمم به  شناسایی و حمایت از کسب و کار سبز و ایده هایی در این زمینه است.

علیپور گفت: استارت آپ ها رویدادی موثر برای شناسایی و معرفی ایده های سبز است که دومین آن با محوریت ایجاد اشتغال از طریق رسانه و فضای مجازی برگزار شد.

9 تیم در مرحله نهایی رویداد کسب و کار سبز حضور داشتند  و هیات داوران ایده های برتر را مبتنی بر شاخص های توجه به محیط زیست، کار آفرینی و استفاده از وسائل ارتباط جمعی و فضای وب انتخاب کردند.

پیش از معرفی ایده های برتر  از کلیه دست اندکاران، حامیان و شرکت کنندگان تقدیر و تشکر به عمل آمد. برندگان این دوره به ترتیب گروه (چرخ سبز) اول، گروه( بسپار به من ) دوم، و گروه کفش بند شارژ کن به ترتیب مقام سوم را کسب نمودند و به رسم یادگار هدیه به اعضای گروه تقدیم شد. شرکت کنندگان در این دوره 52 ایده را  مطرح کردند که از این بین با رأی گیری و به انتخاب شرکت کنندگان 9 ایده برتر جهت ایده پردازی به شرح زیر انتخاب شدند.

  به آب

نام ایده از بهینه سازی مصرف، اتخاذ شده و با استفاده از هوشمند سازی سیستم های مصرف آب در ساختمان های پر مصرف مثل هتل ها و سازمانها و مشترکان خانگی از مصرف بی رویه و هدر رفت آب، با استفاده از تکنیک های مهندسی و علمی مصرف آب را در سازمان های پر مصرف جلوگیری می نماید. این ایده راه های ارتباط با مشتری ها را بر پایه طراحی یک اپ بنا شده است که می تواند با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی و اطلاع رسانی های شبکه های اجتماعی مثل تلگرام با مخاطبین خود ارتباط برقرار کند.

کارواش سیار

این ایده از روش خشک شویی ماشین استفاده می نماید و در نظر دارد از هدر رفت آب  در شستشوی اتومبیل جلوگیری نماید،  طراح این ایده پیش بینی می نماید 245 لیتر آب برای هر شستشوی کارواشی مورد استفاده قرار می گیرد که به این ترتیب کاهش قابل توجهی را شاهد خواهیم بود، این ایده مشتریان خود را با استفاده از مکان یابی های محلی با استفاده از اپلیکیشن وشبکه های مجازی طرح ریزی کرده است.

گالارم

گالارم اپلیکشینی است که با استفاده از سنسورهای مختلفی که در نقاط مختلف جایگزاری می گردد، ساکنین یک منزل مسکونی را در جریان میزان آلودگی هوای محیط داخلی و بیرونی قرار می دهد. مهمترین هدف این  اپلیکیشین جلوگیری از مرگ خاموش  و کاهش آلودگی محیطی می باشدو به غیر از حساسیت نسبت به دود، نسبت به گازهای خطرناک نیز حساس می باشد و با ارتباط با مراکز اورژانس و آتش نشانی می تواند از مرگ خاموش نیز جلوگیری کند.

بازیافت سبز(گرین سایکل)

این ایده زباله های قابل بازیافت مشترکان را از درب منازل جمع آوری می نماید و در مقابل هزینه پرداخت نموده و از دور ریز زباله هایی که می توانند به چرخه تولید باز گردند جلوگیری می نماید، این ایده مشتریان خود را از طریق فضای مجازی شناسایی می نماید و در جهت بهینه سازی هرچه بیشتر از منابع قابل بازگشت خدمات رسانی می کند.

  شاهکار سبز

گروه رسانه ای سبز با استفاده از تجربه و علاقه مندی گروه در تلاش برای ایجاد رسانه ای با محتوای رسانه ای برآمدند که بتواند در راستای اطلاع رسانی هرچه بیشتر در این حوزه گام بردارند و از ویژگی های بصیری و رادیویی در این حوزه مورد استفاده قرار گرفته است تا در جهت جلب مخاطب موفقیت بیشتری داشته باشند.

تنفس

این ایده بر پایه توسعه گردشگری روستایی بنا شده است تا جاذبه های طبیعی و بصیری محیط زیست و حیات وحش را با بهره مندی از جاذبه های محیط طبیعی افزایش دهند. این  ایده افزایش علاقه مندی و اطلاع رسانی در زمینه جاذبه های اکوتوریسم را سر لوحه برنامه ریزی های خود قرار داده و تولید محتوای بر اساس جاذبه های گردشگری در شبکه ها اجتماعی را پایه و اساس ارتباط با مشتری تعریف کرده است.

شوچا (کفش بند شارژ کن)

شوچا در اصل نام کفشی است که انرژی حرکتی را تبدیل به انرژی الکتریکی می کند و صاحب کفش ضمن ورزش کردن و راه رفتن می تواند وسایل الکتریکی مثل تلفن همراه و باطری های شارژی و غیره را شارژ نماید، این کفش همچنین می تواند انرژی خود را ذخیره نماید تا در موقع مناسب مورد بهره بردای قرار گیرد، مشتریان می توانند از طریق یک اپلیکیشین با فواید این محصول آشنا گردند.

امید زیست: این ایده در زمینه بایو تکنولوژی طرح ریزی شده است که با استفاده از یک نوع باکتری مفید که در سطح خاک منتشر می شود به پاکسازی خاک می پردازد و از استفاده از موارد شیمیایی جلوگیری می کند.

ای کر( مراقب محیط زیست)

مراقبت از محیط زیست از طریق رعایت استانداردهای مورد تایید یکی از راه هایی است که در این ایده مورد توجه قرار گرفته است، این ایده به دنبال تاسیس مرجع محیط زیستی است که با ارائه اطلاعات و تولید محتوا در زمینه های محیط زیست و شبکه اطلاع رسانی در این حوزه را مد نظر قرار می دهد و اساس آن بر پایه تاسیس اعطا برندی که کاهش آلودگی و سازگاری محصول برندها بنا شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: