« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری؛
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد جز هفت استانی است که دچار نا امنی غذایی است گفت: طرح تامین امنیت غذایی در شهرستان بهمئی به صورت پایلوت در حال اجراست.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ؛ حجه الاسلام میرمحمدی، با بیان این مطلب در نشست تامین امنیت غذایی، اظهار  داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد جز  هفت استانی است که دچار نا امنی غذایی است به همین دلیل در سال های گذشته با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت بهداشت و درمان، سازمان مدیریت و سرمایه و وزارت کشور در راستای توانمند سازی مردم اجرایی شده است.

وی،  با بیان اینکه با در نظر گرفتن برخی معیارها، شهرستان بهمئی به عنوان شهرستان پایلوت انتخاب شد، گفت: این طرح در این شهرستان با همکاری مسئولان فرمانداری، بهداشتی و سایر دستگاهها و مؤسسه آبشار عاطفه ها که یک سازمان غیردولتی ملی است اجرایی می شود.

مدیر کل امور اجتماعی، در ادامه خاطرنشان کرد: طرح بهبود تغذیه و امنیت غذایی با هدف اصلی تامین سلامت جامعه و در راستای سیاست های توسعه ای اجرا می گردد.

میرمحمدی، افزود: شعار این طرح دسترسی همه افراد در همه زمان ها به تامین غذا، تامین سلامت و افزایش توان خرید و انتخاب غذاست که در نهایت منجر به امنیت غذایی خواهد شد.

وی، با بیان اینکه استان های کشور در زمینه امنیت غذایی به پنج گروه بسیار مطلوب، مطلوب، نسبتا مطلوب، نا مطلوب و بسیار نامطلوب است تقسیم شده است، افزود: متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار دو استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان در رده استان های بسیار نامطلوب قرار می گیرد.
میرمحمدی، گفت:بسته بهبود امنیت غذا و تغذیه (باغ)، در  هفت استان کم برخوردار کشور با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، معاونت بهداشت دفتر بهبود تغذیه جامعه و موسسه ملی تحقیقات سلامت طراحی شده است.

وی،برخی از برنامه های این طرح در راستای ارتقای امنیت غذایی را به این شرح عنوان کرد: برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی اصول تغذیه برای کارکنان بخش بهداشت و کارکنان برون بخش بهداشت نظیر جهاد کشاورزی و ...، آموزش مهارت های تغذیه ای برای دختران در مقاطع بالای تحصیلی به منظور اصلاح الگوی مصرف خانواده بر اساس بسته آموزشی دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، برگزاری دوره های آموزشی تغذیه دانش آموزان ویژه مسئولین و کارکنان مدارس شبانه روزی، افزایش آگاهی و دانش بهره برداران بخش کشاورزی با موضوعات کاهش و بهینه سازی مصرف نهادهای شیمیایی در بخش کشاورزی، برگزاری دوره های نان پزی برای کلیه نانوایان شهرستان، آموزش مهارت های آشپزی و طبح سالم در محلات و ..
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: