« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به افزایش سن ازدواج و فرزندآوری گفت: طرحی در همین راستا در مجلس نهم در دستور کار قرار گرفت و در مجلس دهم نیز دنبال می‌شود.
آوای رودکوف : حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر عصر امروز در دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با آیت الله مکارم شیرازی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات کمیسیون فرهنگی مجلس نهم اظهار داشت: با توجه به اینکه مساجد به عنوان پایگاه‌های جهان اسلام هستند اما تعداد مساجد پاسخگوی نیاز جامعه نیست از همین رو این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش سن ازدواج و فرزندآوری افزود: طرحی در مجلس نهم در دستور کار قرار گرفت و در مجلس دهم نیز دنبال می‌شود که در صورت تأمین اعتبارات اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دغدغه مهم متدینین تصریح کرد: گاهی دولتی‌ها و دستگاه‌های مختلف نسبت به عملیاتی شدن امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی دارند که نیازمند تاکید علما در احیای این مسئله است.

پژمان فر به مسئله آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: مسائلی که ریشه‌های آن مربوط به اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و بیکاری است در زمره آسیب‌های اجتماعی می‌گنجد باید با اهتمام ویژه طلاب و حوزه‌های علمیه جریان عمومی برای رفع آن در کشور ایجاد شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تقویت زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه و جریان سازهی گفتمان دینی مورد توجه مجلس دهم است این موضوع با تقویت اعتبارات حوزه‌های علمیه و شورای گسترش حوزه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت ایجاد حوزه‌های علمیه برای شهرهایی که بیش از 5 هزار نفر جمعیت دارند ایجاد می‌شود تصریح کرد: این مسئله در مجلس تصویب شده که دولت نیز همراهی خوبی در این زمینه داشته است.

حجت‌الاسلام پژمان فر با بیان اینکه مصوبات خوبی در برنامه ششم توسعه در زمینه مهندسی فرهنگی، سبک زندگی، خانواده و ... موردتوجه قرارگرفته است خاطرنشان کرد: در نگاه دولت‌ها و مدیران ارشد، حوزه فرهنگ بسیار کمرنگ دیده می‌شود از همین رو کمترین افزایش اعتبارات در حوزه فرهنگ لحاظ می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مسئله فضای مجازی چند مصوبه داشته است از جمله اینکه 30 درصد سیم کارت‌های بدون هویت که عمده مشکلات را شامل می‌شدند بسته می‌شود.
منبع: خبرگزاری تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین