« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
یک روزنامه سعودی به نقل از منابع آگاه مدعی شده که ایران به افرادی که به اتهام جاسوسی برای تهران در عربستان محاکمه شده‌اند پاداش و پول داده است.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از فارس، رسانه‌های عربستانی در چند روز اخیر گزارش‌هایی را با عنوان «پاداش جاسوسی» منتشر کرده و مدعی شده‌اند که ایران به افرادی که به اتهام جاسوسی برای تهران بازداشت شده‌اند مبالغی مالی پرداخت کرده است.
 
روزنامه «الوطن»، در این راستا به نقل از منابع آگاه مدعی شده که سازمان اطلاعات ایران شماری از متهمان پرونده موسوم به جاسوسی برای ایران را آموزش داده و حقوق آن‌ها را با یورو، دلار و ریال سعودی پرداخت کرده است.
 
این گزارش مدعی است ایران به این افراد روش نگارش اطلاعات، فنون فرار و پنهان شدن، جذب نیرو، کدگذاری پیام‌ها، عکسبرداری از تأسیسات و اسناد، حفظ اطلاعات و داده‌ها را آموزش داده است.
 
روزنامه الوطن عربستان مدعی است که ایران به دست کم 18 نفر از این متهمان مبالغی مالی از جمله حقوق ماهانه هزار دلار، کمک هزینه خرید خودرو، 60 هزار ریال سعودی برای گزارش از وضعیت شیعیان در قطیف و راه‌اندازی مراکز مربوط به شیعیان در این منطقه، 550 یورو حقوق ماهیانه برای جذب نیروی اطلاعاتی در شرکت آرامکو و ارتش عربستان و پرداخت هزار یورو در هر دیدار با مسئولان وزارت اطلاعات ایران و ارائه اطلاعاتی درباره پروژه موشکی عربستان.
 
دادگاه کیفری عربستان اخیرا چند چهره سرشناس شیعیان عربستان را که از سال 2013 در بازداشت غیرقانونی عربستان به سر می‌برند به اتهام بی اساس جاسوسی برای ایران محاکمه کرده است.
 
عربستان 15 متهم این پرونده را به اعدام، 15 تن دیگر را از 6 ماه تا 25 سال به زندان محکوم کرده و دو نفر دیگر [یک عربستانی و یک افغان] را تبرئه کرده است.
 
«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به ادعای دستگیری یک هسته جاسوسی مرتبط با ایران توسط دادگاه‌های سعودی گفته بود ایران هیچگونه فعالیت مغایر با مقررات بین‌المللی و اصول دیپلماتیک در عربستان نداشته و چنین اتهام زنی‌هایی بی‌اساس و با اغراض سیاسی انجام می‌شود.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص هویت و اتهامات مطرح شده برای فرد ایرانی ذکر شده در اخبار گفت: دولت عربستان تاکنون هیچگونه اطلاعاتی به جمهوری اسلامی ایران در باره این فرد ادعایی ارائه نکرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین