« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۳
یاداشت-یدالله مرادی
9 دی 88، حماسه ای بود که در آن عمارها و مالک ها در گردوغبار انحراف راه را گم نکردند و نگذاشتند تیغ برکشیده بر علی زمان کارساز شود
پایگاه خبری آوای رودکوف-حاج یدالله مرادی (گچساران):انقلابات بزرگ در گذر زمان به میزان تأثیری که بر روند تحولات نابرابر جهانی دارند، مورد توجه ، مطالعه و دقت دوست و دشمن قرار میگیرند. به هر اندازه که ایدئولوژی و مبانی فکری و رهبران انقلاب و مشارکت مردم، گسترده تر، متعالی تر و هدفدارتر باشد و بی عدالتی ها، ناهنجاری ها و قدرت های ظالمانه و روش های مستکبرانه را به مبارزه طلبیده باشد بهمان میزان مورد حقد و کینه  و عداوت ستمگران و ویژه خواران و مستبدین قرار میگیرد؛

 پیروزی انقلاب اسلامی با اعلام اهداف عالی اسلامی در گستره جهانی در عصر رکود اندیشه های انقلابیگری کمونیسم و حرکت های آزادیخواهانه اروپایی و تعطیلی شعارهای ملی گرایانه پان عربیسم و پان ترکیسم و پان ایرانیستی، همه معادلات جهانی را بهم ریخت و کارآمدی دین و تحول آفرینی آموزه های قرآنی را به بشریت مدرن قرن بیستم عرضه داشت و لذا از همان ابتدا با کارشکنی، تبلیغات منفی، اقدامات ایذایی و نهایتا جنگ و کودتا و تحریم های سیاسی و اقتصادی مواجه گردید تا یا به شکست کشانده شود و یا به انحراف. اما درایت و تیزهوشی رهبران انقلاب و حضور حماسی مردم در تمام عرصه ها، دستاوردی جز ناکامی برای دشمنان به بار نیاورد.

بعد از دو دهه از استمرار مقتدرانه انقلاب اسلامی، مبارزه دشمنان به سمت تغییر و انحراف از درون جامعه به عنوان محوری ترین استراتژی در قبال جمهوری اسلامی شکل گرفت. مشکلات اقتصادی و شعارهای ساختارشکنانه ناشی از جنگ و تحریم و ناکارآمدی بعضی از مدیریت های دولتی و دولت مردان و تغییرات ناشی از هیجانات انتخاباتی، دشمنان انقلاب اسلامی را بر آن داشت تا به امید تغییر ذائقه مردم، با درگیری های گروهی و نمایش پارلمان خیابانی، مردم آگاه و آماده برای جانفشانی را به عقب نشینی وادار نمایند و به تعبیر خام خودشان بساط جمهوری اسلامی را جمع کنند؟! حوادث ناگوار 78 در ماجرای کوی دانشگاه و بی حرمتی ها، توهین ها و جسارت های ضدانقلاب در اشکال مختلف در سال 88 ناشی از این تصور دشمنان انقلاب اسلامی بود که عنصر بصیرت، آن حوادث فتنه انگیز بوسیله عناصر بظاهر موجه را خنثی نمود.

بصیرت، داروی آگاهی بخشی و خردورزی بود که آتش فتنه و فتنه گری و فتنه گرایی را خاموش کرد تا شرر سوزنده آن آتش افروزی ها نه تنها آسیبی به شاخ و برگ های شجره تنومند انقلاب اسلامی وارد ننماید، بلکه علف های هرز مزرعه انقلاب را سوزاند و شاخ و برگ های خشکیده و سم آلود را قابل شناسایی و حرس نمود.

قیام سراسری ،گسترده، میلیونی و حرکت سیل گونه مردم در 9 دی 88 پایانی بر همه دلخوشی های دشمنان و نور تابان امید و خوشحالی برای دوستداران انقلاب اسلامی بود، به همین جهت :

 9دی، یک روز نیست؛ یک فرهنگ پایدار و یک جریان ماندگار خواهد بود که در گذر زمان جایگاه و شأن آن بیشتر شناخته میشود. غیرت، عزت و تصمیم مبتنی بر عقلانیت و بموقع یک امت آگاه و بصیر است که رخدادها را در تاریخ خواندنی، مایه عبرت و معلم درس آموز قرار میدهد تا نسل های آینده بر توانایی و تحول آفرینی آنها افتخار نمایند .

 9 دی قیامی افتخارآفرین از مردمی انقلابی و خداجو بود، که بر مدار معنویت و بصیرت شکل گرفت تا تداوم و ثبات انقلاب اسلامی را بیمه و یأس و سرخوردگی بازی خوران و طراحان فتنه 88 را بر اردوگاه معاویه صفتان مستولی نماید.

9 دی 88، حماسه ای بود که در آن عمارها و مالک ها در گردوغبار انحراف راه را گم نکردند و نگذاشتند تیغ برکشیده بر علی زمان کارساز شود و یکبار دیگر ابوموسی اشعری ها حکمیت تحمیلی بر علی را تکرار کنند؛ اینجاست که ارزش قیام 9 دی را باید همچنان زنده، پرشور، بانشاط و گسترده گرامی بداریم تا فریب خوردگان بازیگر از صبوری و سکوت معتقدان دلیر و انقلابی بهره برداری نکنند.

در این مسیر امت گچساران پیشگام و پیشقدم و بالنده بوده و هستند و در روز پنجشنبه 9 دی و جمعه 10 دی ماه یکبار دیگر خرد و شاخصه انقلابیگری و اعلام وفاداری خود را به نظام و رهبری و هویت اسلامی انقلاب به رخ جهانیان می کشانند.

 در خصوص9 دی، چه زیبا، مستدل و آینده نگرانه در کلام رهبری اندیشمند انقلاب اسلامی جاری شده است:

 9دی حادثه کوچکی نیست،بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انفلاب است و باید تلاش شود در سالگرد این حماسه ،حرف اصلی مردم یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده های الهی تبیین شود .21/9/1390

و در ادامه همان سخنرانی بیان داشتند که :

دو توصیه در بزرگداشت 9دی :اولا در بزرگداشت نهم دی جنبه های شعار غلبه پیدا نکند .ثانیا به عمق شعارها که حرف اصلی ملت ایران بود توجه شود .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین