« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
مدیرعامل هما گفت: نخستین فروند هواپیمای خریداری شده از شرکت ایرباس تا پایان دی در خدمت ناوگان هوایی کشور قرار می گیرد.
آوای رودکوف: مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: بر اساس قرارداد نهایی دوم دی با ایرباس، 100 فروند هواپیما در 10سال تحویل ایران می‌شود.

فرهاد پرورش افزود: 46 فروند هواپیما از این هواپیماها از خانواده A320، تعداد 38 فروند هواپیما از خانواده A330 و 16 فروند از خانواده A350 است.

وی گفت: ارزش اسمی قرارداد 20 میلیارد دلار است که 15 درصد آن از شرکت هما و 85 درصد نیز از طریق فاینانس تامین می شود.

پرورش اظهار داشت: هواپیماها به صورت اجاره به شرط تملیک است و بازپرداخت آنها با توجه به زمان ورود هر هواپیما 28 ساله است.

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: شرکت سازنده هواپیما ایرباس، یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که بعد از امضای توافق هسته‌ای میان ایران و گروه موسوم به 1+5 ، با ایران تفاهمنامه امضا کرد.

پرورش افزود : پیش‌ قرارداد خرید 118 فروند انواع هواپیمای ایرباس بین ایران‌ایر و ایرباس، بهمن‌ پارسال (ژانویه سال 2016 میلادی) به امضا رسید.

در آن پیش‌ قرارداد‌ مقرر شد ‌‌118 فروند انواع هواپیمای ایرباس‌ شامل 45 فروند‌ ایرباس 321 و 320، 45 فروند‌ ایرباس 330، تعداد 16 فروند‌ ایرباس 350 و 12 فروند‌ ایرباس 380 پهن‌ پیکر‌ برای ایران‌ایر خریداری شود که بعد‌ها این پیش‌قرارداد به 100 فروند هواپیما کاهش یافت.

پرورش افزود : ایرباس‌های پهن‌پیکر 380 نیز در قرارداد هما و ایرباس بود که هم اکنون به علت نبود زیرساخت‌‌های مناسب فنی برای این هواپیما در کشو‌ر از فهرست درخواست ایران‌ ایر حذف شد.‌

مدیرعامل ایران ‌ایر گفت: در سال 2017 میلادی 7 تا 8 فروند هواپیما از شرکت ایرباس تحویل می‌گیریم.

وی به همچنین به خرید 20 فروند هواپیما از شرکت ATR اشاره کرد و افزود: مذاکرات این قرارداد به پیمان رسیده است و به زودی این قرارداد امضا خواهد شد.

پرورش گفت: ظرفیت این هواپیماها 70 نفر است و در مسیر های داخلی به کار گرفته می شود.

منبع: جام جم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: