« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۸
علمی پزشکی
عضو انجمن علمی طب سنتی ایران راه‌های پیشگیری از چاق‌شدن از منظر طب سنتی را تشریح کرد.
به گزارش آوای رودکوف ، مریم ایران‌زاد اصل درباره راه‌های پیشگیری از چاقی اظهار داشت: برای پیشگیری از چاق شدن پرهیز از پرخوری، روی هم‌خوری، ریزه‌خواری و باهم‌خواری بسیار اهمیت دارد و بهتر است در هر وعده غذایی، یک نوع غذای ساده مصرف شود.

وی افزود: جویدن مناسب غذا باید به‌گونه‌ای باشد که هنگام بلعیدن، شیرآبه‌ای باشد یعنی کاملاً له شده و با بزاق دهان مخلوط شود؛ همواره به خاطر داشته باشند که معده دندان ندارد.

 عضو انجمن علمی طب سنتی ایران متذکر شد: پرهیز از زیاد خوردن غذاهای چرب و شیرین و بی‌مزه مانند انواع شیرینی خامه‌ای، حلواها، شله‌زرد، چربی دنبه و انواع روغن‌ها که در بدن "تری یا چاقی" ایجاد می‌کنند.

 ایران‌زاد اصل یادآور شد: پرهیز از خوردن غذاهای کثیرالغذا (پرکالری) مانند حلواها، گوشت‌ها، حبوب یا غلات به‌همراه شیر (مانند شیر‌برنج)، گندم، آجیل تازه و فرنی‌ها نیز از بروز چاقی پیشگیری می‌کند.

 وی خاطرنشان کرد: پرهیز از غذاهایی که خون غلیظ ایجاد می‌کنند مانند حلیم و کله و پاچه، خمیرها، رشته و ماکارونی، مغز، جگر، قلوه، تخم‌مرغ سفت‌شده، پنیر تازه، عدس و فست فودها نیز برای پیشگیری از چاق شدن اهمیت دارد.

 عضو انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: برای پیشگیری از چاق شدن، مصرف غذاهایی که خون رقیق و لطیف ایجاد می‌کنند مانند انواع سبزیجات، گوشت پرندگان و سکنجبین اهمیت دارد.

 ایران‌زاد اصل تصریح کرد: توصیه به خوردن نانهای برشته و نان جو و پرهیز از نانهای خمیری و نخوردن مخلفات همراه با غذا، بسیار قابل توجه است، البته در برخی کتب، توصیه به مصرف زیتون با غذا شده است.

 
تسنیم/
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: