« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد
مهدوی مطلق:جریان فتنه در سال 88 به جریان اصلاح طلبی کشور صدمه سنگینی زد، چراکه بین اصلاح طلبی و برانداز طلبی تفاوت قائل هستیم و دو مقوله متفاوت هستند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ؛ شهرام مهدوی مطلق در مراسمی که به مناسبت 9 دی ماه در دانشگاه فرهنگیان یاسوج برگزار شد تصریح کرد: مردم در 9 دی ماه 1388 بدون هیچ آرم و علامتی، خالصانه آمدند.

وی با بیان اینکه 9 دی ماه حمایت از هیچ جناح و جریان سیاسی نبود، تصریح کرد: مردم در این روز از هشت ماه لجاجت، فتنه انگیزی و تخریب نظام، نظامی که حاصل خون شهدای عزیز این مردم بود، خسته شده بودند.
 
مسئول بسیج دانشجویی استان ادامه داد: مردم به همه مسئولین و جریان های سیاسی اعلام کردند که همه دعواهای سیاسی باید ذیل پرچم امام حسین(ع)، مکتب امام (ره) و رهبری رهبر معظم انقلاب باشد.
 
مهدوی مطلق با با بیان اینکه آمریکا بعد از فروپاشی شوروی خود را قدرت برتر جهان می دانست، اما در بین خورده نظام ها یک عده را مانع می دید که ممانعت می کردند از یک جانبه گری آمریکا؛ به همین دلیل در صدد حذف آنها برآمد.
 
وی با اشاره به اینکه انقلاب مخملی واژه ای بود که بعد از جنگ سرد و فروپاشی شوروی در عرصه سیاست بین الملل نمود پیدا کرد، اظهار کرد: عقبه های انقلاب های مخملی ضد کمونیستی است که زمینه آن در انقلاب چکسلواکی مطرح می شود.

مسئول بسیح دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: انقلاب مخملی تغییر صلح جویانه رژیم های سیاسی می باشد که در بستر زمان شکل می گیرد و 26 سال پیش تئوری آن مطرح و توسط رئیس جمهور پیشین چک وارد ادبیات سیاسی شد.
 
مهدوی مطلق افزود: انقلاب های مخملی در سال های 2000، 2003، 2004 و 2005 در کشورهای یوگسلاوی، گرجستان، اکراین و قرقیزستان رخ می دهد و جمهوری اسلامی ایران سه سال بعد یعنی 2009 این طرح پیاده سازی می شود.

وی با بیان اینکه مخرج مشترک انقلاب های مخملی الگوبرداری از لیبرال دموکراسی هست، گفت: تجمع های قانونی اساس آن هست، پوشش خبری یک جانبه و بایکوت خبری طرف مقابل و عدم استفاده از اصطکاک نظامی و با یک فرمان مدنی رخ می دهد.

مسئول بسیج دانشجویی استان با اشاره به اینکه ویژگی مشترک این انقلاب ها فشار از پایین توسط توده های مردم و چانه زنی از بالا توسط رهبران با هیئت حاکم نظام می باشد، تصریح کرد: سقل زمانی این انقلاب ها انتخابات هست و استفاده از نماد و رنگی که مورد پسند مردم باشد که در کشور ما رنگ سبز جایگاه خاص و ویژه های داشت.
 
وی با اشاره به جنبش های کمارا و پورا در کشورهایی مثل گرجستان و دیگر کشورهایی که انقلاب مخملی در آنها رخ داده بود، گفت: اعلام رنگ سبز در انتخابات اتفاقی نبود و حتما جریانی پشت پرده آن بود و پیش زمبنه های داشت مثل سایر کشورها.

مهدوی مطلق با اظهار اینکه وقتی می گویند رنگ سبز عده ای حساسیت نشان می دهند، تاکید کرد: جریان فتنه در سال 88 به جریان اصلاح طلبی کشور صدمه سنگینی زد، چراکه بین اصلاح طلبی و برانداز طلبی تفاوت قائل هستیم و دو مقوله متفاوت هستند.
 
مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با طرح این موضوع که جریان فتنه زمینه سازی هایی را از قبل انجام داده بود، بیان کرد: در سال 63 و جریان انتخاب قائم مقام رهبری افراد مسئله دار به بیت وی نفوذ می کنند، بعد انتخاب رهبر انقلاب توسط مجلس خبرگان رهبری استعفاهایی داشتیم و اگر دقت کنیم رگه هایی وجود داشته است و همچنین در تیر ماه 78 که بنده خودم میهمان بچه های خوابگاه کوی دانشگاه بودم علارغم پخش شایعه ها ولی ما چیزی ندیدیم.
 
وی همچنین تصریح کرد: افردای همچون اکبر گنجی که در چند روز اخیر نیز نامه ای را به ترامپ می نویسند برای حمله به ایران در سال 78 مصاحبه انجام دادند با این مضمون که؛ امیدواریم انقلاب بدون خونریزی  چکسلواکی الگوی ایران قرار بگیرد.
 
مسئوال بسیج دانشجویی استان بیان کرد: در سال 88 برای اولین بار در انتخابات جمهوری اسلامی ایران از رنگ استفاده شد و در این انتخابیات القای ناسالم بودن انتخابات قبل از انجام، نامه سرگشاده به رهبر انقلاب، فعالیت جدیب رسانه های خارجی به طور مثال بی بی سی 6 ماه قبل از انتخابات، تشکیل کمیته صیانت از آرا، دروغ گو خواندن رئیس جمهور مملکت و تولید برنامه هایی همچون 90 سیاسی  و مواردی از این قبیل مطرح می شود.
 
وی تاکید کرد: بالا بردن انتظارات و توقعات مردم در آستانه انتخابات بازی در پازل دشمن و کار اشتباهی است از طرف هر کسی که باشد که این نیز انجام گرفت.
 
مهدوی مطلق افزود: آقای میرحسین موسوی قبل از شمارش آرا و اعلام نتایج مطرح می کند که" رای اکثریت متوجه این خدمت گذار است" و در همانجا از احتمال و گزارش تخلف گسترده سخن می گوید؛ خوب پس این تناقض بیان گر چیست که اعلام جشن می کنید و از تخلف سخن می گویید.
 
وی با بیان اینکه آقای میر حسین موسوی 16 الی 17 بیانیه حین و بعد از انتخابات می نویسد، گفت: همیشه رهبری نظام فصل الخطاب بودند ولی در 29 خرداد وقتی رهبر انقلاب آن سخنرانی غرا و گلایه دار را دارند، یک جریان خاص مردم را به راهپیمایی گسترده دعوت می کند.
 
مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه قضیه حصر سران فتنه ربطی به ماجرای سال 88 نداشته، تاکید کرد: حصر مربوط به یک سال بعد یعنی بهمن 89 می باشد که فتنه گران با پیام دادن به شورشیان سوریه و اعلام همکاری خواهان سرنگونی نظام بودند.
 
مهدوی مطلق ادامه داد: در سال 89 که شوریان سوریه در حال شکل گیری بودند و اکنون مشخص شده است که همین داعشی ها هستند در داخل کشور پیامی به آنها داده می شود و وعده می دهند که دیکتاتورها را سرنگون کنند و در همین زمان آقای موسوی و کروبی بیانیه می دهند و از مردم دعوت می کنند که در راهپیمایی گسترده شرکت کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان ضمن اظهار اینکه شورای عالی امنیت ملی بعد از این فتنه انگیزی ها حکم حصر را صادر می کند، تاکید کرد: اگر سران فتنه موفق می شدند الان ما حال کشور سوریه و سایر کشورهای منطقه را داشتیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: