« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
امام جمعه باشت:
امام جمعه باشت گفت: برجام بدفرجام امروز نتیجه بی‌بصیرتی برخی خواص و فتنه 88 بوده که با روشن کردن آتش فتنه دشمن را مصمم‌تر به تشدید تحریم‌ها نموده است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از لنده، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی پیش از ظهر امروز در جمع مردم شهرستان لنده با بیان اینکه گرامیداشت مناسبتهای مختلف و از جمله  9 دی مبنای دینی دارد، گفت: در زیارت عاشورا خداوند گاهی یک عده را لعنت و گاهی یک طایه و گاهی یک فرد را لعنت و در پایان این دعا آمده است که باید صد مرتبه بر امام حسین (ع) سلام و 100 مرتبه بر ضالمان و قاتلان امام حسین لعنت فرستاد بنا براین  کسانی که ظلم کردند مورد لعن و نفرین قرار قرار خواهند گرفت.

وی  با اشاره به تلاش برخی از مسؤولان برای کم‌رنگ کردن دستاوردها و حضور مردم در 9 دی گفت: مردم در نهم دی ماه چنان بر اینها سیلی زدند که هرساله از آذرماه تا چند روز بعد از نهم دی تنشان می لرزد لذا باید این حماسه بزرگ تبیین و بازخوانی و هرگز فراموش نشود.

 حجت الاسلام عبودی در ادامه با اشاره به حضور پر رنگ مردم در انتخابات 88  یادآور شد: برگزاری انتخابات به روال قانونی، شور و هیجان تبلیغاتی و انتخابات و حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در پای صندوق‌های رأی دنیا را متحیر ساخته بود و تأییدی بر نظام جمهوری اسلامی بود که متأسفانه عده‌ای خواص بی‌بصیرت با اقدامات نسنجیده خود آن را تلخ کردند.

وی خاطرنشان کرد: در فتنه 88  کشور به شدت آسیب دید و 8 ماه وقت کشور و انرژی نیروهای انقلاب گرفته شد و  به لحاظ خسارات داخلی ، اموال بیت‌المال و وقت و هزینه برای کشور گران تمام شد و هم اینکه در عرصه بین‌المللی مشکلاتی را برای کشور به همراه داشته است.

*برجام نافرجام نتیجه بی‌بصیرتی برخی خواص و فتنه 88 می باشد88

سخنران 9 دی در لنده با اشاره به حضور با شکوه مردم در انتخابات گفت: با توجه به انتخابات باشکوهی که برگزار شد و افتخاری که ملت در پای صندوقهای رای آفریدند زمان مناسبی برای بهر برداری از این فرصت در مجامع جهانی فراهم شد اما همان کسانی که تا دیرور دم از قانون می زدند و خود را خط امامی معرفی می کردند و شخص موسوی که علیرغم ادامه انتخابات تا ساعت 12 شب وی در ساعت 11 شب خود را پیروز انتخابات معرفی کرد این فرصت را از ملت گرفتند و علیرغم اینکه قرار بود در همان زمان مذاکرات هسته ای انجام شود ان را به تاخیر انداخته و علنا اعلام کردند این مذاکرات باید تا دولت بعدی صورت گیرد.

امام جمعه باشت با اشاره به اظهارات مسؤولان آمریکایی در خصوص ایران گفت: وزارت امور خارجه پس از فتنه 88 اعلام کرد ما در آستانه قبول شرایط ایران بودیم که روزنه‌ای در انتخابات دیدیم و با تشدید تحریم منتظر نتیجه انتخابات شدیم.

عبودی ادامه داد: برجام بدفرجام امروز نتیجه بی‌بصیرتی برخی خواص و فتنه 88 بوده که با روشن کردن آتش فتنه دشمن را مصمم‌تر به تشدید تحریم‌ها نموده است.

وی افزود: کسانی که دم از پیروی امام و رهبری و قانون می‌زدند خود آتش فتنه را در کشور روشن کرده و با اعلام نتیجه قبل از شمارش آرا و اتمام انتخابات آشوب و بلوا را به جان کشور انداختند.

سخنران 9 دی لنده به تلاش برخی برای منحرف کردن اذهان عمومی به سمت مناظره‌ها گفت: مناظره‌ها زیبنده نظام نبوده ولی عوامل داخلی و خارجی در بروز فتنه 88 دخیل بودند که نباید از آنها غفلت کرد.

وی ادامه داد: مک کین نامزد ریاست جمهوری آمریکا در سال 1384 شمسی(2008 میلادی) در سخنان خود اعلام کرد « ما نظام اسلامی ایران را با جنبش سبز منهدم خواهیم کرد»؛ این مطلب بیانگر برنامه‌ریزی و تلاش آنها با ارتباط برقرار کردن با عوامل داخلی خودشان در ایران برای براندازی نظام بوده است.

عبودی تصریح کرد: برخی فتنه 88 را یک حادثه و اتفاق می‌دانند در صورتی که به هیچ‌وجه نمی‌توان آن را اتفاق نامید چراکه این فتنه با برنامه‌ریزی و دخالت عوامل داخلی و خارجی به وقوع پیوسته است.

وی به دخالت سفارتخانه‌های غربی و حضور آنها در آشوب‌های خیابانی سال 88 اشاره و افزود: بیش از 17 سفارتخانه از سال‌ها پیش برنامه‌ریزی برای حضور در فتنه را انجام داده بودند.

امام جمعه باشت گفت: به فرموده مقام معظم رهبری امروز روز خواب نیست حتی نباید چرت زد چراکه ایران پرچمدار اسلام بوده و باید هوشیاری و بصیرت بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

عبودی به ارتباط نمایندگان سران فتنه با غرب و گرفتن دستور از آنها اشاره و یادآور شد محسن مخملباف نماینده آقای موسوی اعتراف کرده که در کنگره آمریکا با نمایندگان آن کنگره دیدار و خواستار افزایش فشار و تحریم‌ها علیه ایران بودیم.

وی ادامه داد: از اوایل انقلاب دشمنی‌ها با ایران اسلامی وجود داشت ولی همراهی ملت و فدا کردن جوانان و ایستادگی آنان برای حراست از مرزهای جغرافیایی، سیاسی و دینی و اجتماعی را کسی نمی‌تواند فراموش کند و دلبستگی آنان به نظام باعث شده که مشکلات عدیده بیکاری و سرگردانی جوانان را به جان بخرند ولی اجازه تعرض به آرمان‌ها و ارزش‌های نظام را به هیچ بیگانه‌ای ندهند.

*نامه بدون سلام هاشمی به رهبری اولین جرقه فتنه در کشور

رئیس شورای فرهنگ عمومی باشت در ادامه به جرقه‌های فتنه 88 اشاره و گفت: زمانی که هاشمی رفسنجانی به بهانه دلسوزی نامه بدون سلام را به رهبری نوشت و گفت اگر فلان شخص پیروز انتخابات شود مردم به خیابان‌ها می‌ریزند اولین جرقه فتنه در کشور را زده است.

عبودی خاطرنشان کرد: کسانی که شکنجه‌های بسیاری برای انقلاب دیدند و در راه این انقلاب تلاش کردند با یک نامه به ظاهر خیرخواهانه ولی در باطن آشوب‌برانگیز زمینه آشوب‌های خیابانی را فراهم کردند.

موسوی و کروبی سران فتنه هستند ولی آنها مجری سیاست خاتمی بودند

وی جرقه دوم انتخابات را قانون‌شکنی سران فتنه و اعلام نتیجه قبل از اتمام انتخابات دانست و گفت: بد نیست سران فتنه را بشناسیم و بدانیم موسوی و کروبی سران فتنه هستند ولی آنها مجری سیاست خاتمی بودند و خاتمی را باید به عنوان اصلی‌ترین عضو سران فتنه بدانیم و هیچگاه ملت ایران آنها را نخواهند بخشید.

سخنران 9 دی در لنده با اشاره به تشکیل مثلث شوم توسط موسوی، خاتمی و هاشمی و تلاش آنها برای ابطال انتخابات گفت: نامه سران این مثلث به مراجع و حمایت صانعی از آنها، اقداماتی بوده که آنها برای ابطال انتخابات است.

حجت‌الاسلام عبودی افزود: برخی مدیران استانی و شهرستانی عکس خاتمی را برای پروفایل خود در فضای مجازی انتخاب کرده‌اند که جای تأسف داشته و رهبر انقلاب، خاتمی را یاغی بر انقلاب دانستند.

وی ادامه داد: 13 میلیون اختلاف رأی کم نبوده و نمی‌توان آن را تقلب خواند، انتخابات و تقلب تنها بهانه بوده و آنها اصل ولایت فقه و نظام را نشانه رفتند ولی نظام با صبر و حوصله شرایط را مدیریت و با رأفت اسلامی با سران فتنه رفتار کرده است.

حمایت از فتنه و سران فتنه در شأت مسؤولان نظام اسلامی نیست.

امام جمعه باشت در ادامه به سکوت مسؤولان در خصوص 9 دی گفت: برخی مسؤولان ما از صحبت کردن پیرامون 9 دی هراس دارند؛ 9 دی حماسه‌ای ملی و باید برائت از فتنه و فتنه‌گران را در دستور کار خود قرار دهند چراکه مسیر مشخص می‌باشد.

عبودی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فتنه 88 را خط قرمز نظام دانسته و باید بدانیم حمایت از فتنه و سران فتنه در شأت مسؤولان نظام اسلامی ما نیست.

وی افزود: ملت ما زنده و بیدار بوده ولی برخی فکر می‌کنند که رأی آوردن آنها باعث تسلط و همه کاره بودن آنها می‌شود در اشتباه هستند و باید بدانند که رهبری اساس می‌باشند.

سخنران 9 دی در لنده به اقتدار و عظمت نظام و سربلندی ملت ایران اشاره و گفت: باید خدا را شکر کنیم که در دورانی زندگی می‌کنیم که فرموده امام خمینی(ره) امت آن از امت رسول‌الله بهترند.

عبودی در ادامه با بیان اینکه فتنه تمام نشده ادامه داد: اگر ائمه جمعه در خطبه‌ها انتقادی را مطرح می‌کنند به معنی دو دستگی نبوده و مسؤولان نباید برداشت‌های نادرستی از آن داشته باشند.

وی ادامه داد: کشور ما یک کشور قدرتمند بوده، نگرانیم از اینکه برخی می‌گویند توان دفاعی ما ضعیف و باید به کدخدا توسل جست، کشور ما چیزی کم نداشته و لازم است به این خودباوری برسیم.

عبوی اذعان داشت: برخی به دنبال تطهیر سران فتنه هستند ولی رأفت اسلامی شامل حال آنان شده است و حصر کمترین مجازات برای آنهاست.

امام جمعه باشت تصریح کرد: عده ای می گویند بگذارید سران  فتنه 88 محاکمه شوند اما اینها باید بدانند که در صورت محاکمه جرمشان کمتر از اعدام نیست و از طرفی بعضی می خواهند در صورت آزادی این افراد خود آنها را کشته و از آنها اسطوره بسازند اما نظام ما بر همه ی امور احاطه دارد و از نقشهای شوم این افراد اگاهی دارد.

وی با اشاره به دلسوزی برخی افراد برای سران فتنه گفت: این دلسوزی نبوده و امثال کروبی با ساده‌لوحی باز هم فریب این افراد را می‌خورند.

باید وحدتمان را حفظ کنیم و اجازه ندهیم انسجام و همبستگی ملت خدشه دار شود

امام جمعه باشد به پیش‌زمینه های فتنه در کشور اشاره و گفت: اوضاع کشور امیدوارکننده بوده و باید وحدتمان را حفظ کنیم و اجازه ندهیم انسجام و همبستگی ملت خدشه دار شود.

وی در ادامه به توصیه رهبری به برخی افراد برای نیامدن در عرصه انتخابات اشاره و افزود: جلوگیری از دو قطبی شدن کشور یک وظیفه همگانی بوده و نباید اجازه دهیم که این شرایط در کشور باعث اختلاف و خدشه‌دار شدن اتحاد و همبستگی ما شود البته این نیز مورد سواستفاده قرار نگیرد این توصیه به نیامدن قبلا نیز صورت گرفت اما آنها آمدند و نصایح رهبری را نادیده گرفتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: