« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
از سوی هیئت حل اختلاف اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان
مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد گفت: به تشخیص هیئت حل اختلاف این اداره کل کارگران اخراجی شهرداری یاسوج حکم بازگشت به کار گرفتند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ؛  پروانه نیک مرام اظهار داشت: 60 کارگر شهرداری یاسوج اول شهریورماه امسال توسط پیمانکار اخراج شدند که شکوائیه خود را به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی جهت بررسی و رسیدگی لازم ارائه کردند.

وی عنوان کرد: بنا به بررسی‌های انجام شده و طی مراحل قانونی، کارگران اخراجی شهرداری یاسوج با رای هیئت حل اختلاف اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد بحکم بازگشت به کار گرفتند.

نیک مرام با تاکید بر اینکه هیچ پیمانکاری هم حق ندارد بدون دلیل کارگری را اخراج کند افزود: قاون اجازه اخراج هیچ کارگر با تجربه‌ای را به کارفرما بدون دلیل نداده است.

وی تصریح کرد: اولین وظیفه اداره روابط کار حل فصل اختلافات بین کارگر و کارفرما از طریق مشاوره بوده و در صورتی که اختلاف طرفین از طریق مشاوره و یا‌‌ همان سازش در ادارات کار حلو فصل نشود کارگر ارشاد تا با تکمیل فرم دادخواست طرح دعوی کند.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد افزود: پس از تکمیل دادخواست ابتدا پرونده در هیئت تشخیص مطرح و کارگر و کارفرما دعوت می‌شوند اظهارات طرفین گرفته و منتج به صدور رای می‌شود و این رای ظرف مدت 15 روز قابل تجدید نظرخواهی است و چنانچه هیچ کدام از طرفین اعتراضی نداشته باشند پرونده در هیئت حل اختلاف مطرح و منتج به صدور رای می‌شود.

نیک مرام بیان کرد: اعضای هیئت تشخیص 3 نفر هستند یک نفر نماینده اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یک نفر نماینده کارگران و یک نفر نماینده کارفرمایان است و اعضای هیئت حل اختلاف 9 نفر از جمله 3 نفر نمایندگان دولت، 3 نفر نماینده کارگران و 3 نفر نماینده کارفرمایان هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: