« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
انتشار خبر کاهش یارانه نقدی پرداختی به مردم توسط مجلس با واکنش های گسترده ای در افکار عمومی مواجه شد. اقشار مختلف مردم که از طریق دریافت یارانه نقدی بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین می کنند از کاهش یا حذف یارانه نقدی به شدت اظهار نگرانی کردند.

به گزارش آوای دنا، دکترˈمحمود احمدی نژادˈ رییس جمهوری اسلامی ایران نیز نسبت به مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس واکنشی تند نشان داد و هشدار داد: هیچکس نمی تواند یک ریال از یارانه مردم را کم کند چرا که این سهم متعلق به مردم است.

وی که در اجتماع با شکوه مردم ارومیه در استان آذربایجان غربی سخن می گفت خاطرنشان کرد: طرح هدفمندی یارانه ها را دولت به خوبی اجرا کرد و اگر تحریم ها و بازی با ارز را کنار بگذاریم با اجرای کامل طرح هدفمندی یارانه ها، هیچ فقیری در کشور باقی نمی ماند.

رییس جمهوری با بیان اینکه برخی ها قبل از اجرای هدفمندی یارانه ها معتقد بودند اجرای این طرح تورم 500 درصدی را به دنبال دارد، گفت: همه دیدند که اجرای این طرح تنها 5 تا 6 درصد تورم ایجاد کرد.

احمدی نژاد افزود: برخی هم اعلام کردند اگر طرح هدفمندی یارانه ها به طور کامل اجرا شود بنزین 7 هزار تومان خواهد شد در حالی که اگر 100 درصد هدفمندی یارانه ها را هم اجرا کنیم، بنزین لیتری 2 هزار تومان خواهد شد که درآمد مازاد بر آن را هم به ملت باز می گردانیم.

وی با بیان اینکه کل یارانه پرداختی به مردم 41 هزار میلیارد تومان است، گفت: 9 هزار میلیارد تومان از این رقم در قالب یارانه های نان، شیر، نهاده های کشاورزی قبلا در بودجه وجود داشت و 32 هزار میلیارد تومان باقی مانده را بین مردم توزیع کرده ایم.

رییس جمهوری با انتقاد از کسانی که اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را تورم زا می دانند، خاطرنشان کرد: آنها توطئه دشمن، بازی با ارز و تحریم ها را هم به پای هدفمندی یارانه ها می نویسند.

پس از این سخنان رییس جمهوری، مجلسی ها که متوجه اشتباه فاحش خود در کاهش یارانه نقدی شده بودند در پی اصلاح عملکرد خود برآمدند و در این راستا ˈعلی لاریجانیˈ رییس مجلس شورای اسلامی در دیداربا اعضای کمیسیون تلفیق که پس از اظهارات رییس جمهوری برگزار شد به آنها توصیه کرد: با توجه به اینکه فقط چند ماه تا پایان دولت دهم باقی نمانده، بهتر است که شیوه پرداخت یارانه ها به همان صورت ادامه پیدا کند، زیرا جدا کردن دهک ها کار مشکلی است و چالش برانگیز می شود.

برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز نسبت به مصوبه کمیسیون تلفیق واکنش نشان داده و خواستار پرهیز از کاهش یارانه نقدی پرداختی به مردم شدند.

در همین راستا«علی محمد بزرگواری » عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هرگونه تصمیم مجلس برای کاهش میزان یارانه پرداختی به مردم و یا قطع اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها نوعی پسرفت در اجرای هدفمندی یارانه ها به شمار می رود.

این عضو کمیسیون کشاورزی خاطر نشان کرد: مجلس باید اجازه دهد تا طرح هدفمندی یارانه ها توسط دولت اجرا شود و هرگونه توقف در اجرای این طرح مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اقدام مجلس در تعیین نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نیز درست نبوده و به عملکرد مجلس ضربه می زند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: