« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
سیاستمداران بلند پایه عرصه سیاست خارجی در آلمان درباره انزوای اسرائیل در صورت ادامه سیاست شهرک سازی در سرزمین‌های اشغالی و رویگردانی از راه حل دو دولتی هشدار دادند.
 به گزارش آوای رودکوف به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، سیاستمداران عرصه سیاست خارجی در آلمان درباره رویگردانی از راه حل دو دولتی برای حل مناقشات بین اسرائیل و فلسطینیان هشدار دادند و تاکید کردند که اسرائیل باید به راه حل دو دولتی پایبند باشد.

"امید نوری پور" از سیاستمداران بلند پایه حزب سبز آلمان تاکید کرد که راه حل دو دولتی تنها امید برای یک صلح دائمی و پایدار است. بین آنگلا مرکل، وزیر امور خارجه و اپوزیسیون در پارلمان آلمان یک اجماع در این باره وجود دارد که سیاست شهرکسازی های اسرائیل این روند صلح را به خطر می اندازد.

"نوربرت روتگن"، از سیاستمداران بلند پایه حزب دموکرات مسیحی نیز بر این عقیده است که تلاش برای یک راه حل دو دولتی تنها برای این است که اسرائیل بتواند همزمان یک دولت یهود و دموکراتیک باقی بماند.

به این ترتیب سیاستمداران عرصه سیاست خارجی آلمان اظهارات اخیر جان کری مبنی بر لزوم راه حل دو دولتی را تایید کردند. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهار شنبه راه حل دو دولتی را به عنوان تنها راه برای یک صلح پایدار در منطقه عنوان کرد. وی به این ترتیب از تصمیم اخیر آمریکا که به قطعنامه ضد شهر کسازی های اسرائیل در سازمان ملل رای ممتنع داد دفاع کرد.

"نیلز آنن"، از سیاستمداران عرصه سیاست خارجی حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز درخواست جان کری از اسرائیل که برای تشکیل دو دولت مستقل در منطقه تلاش کند را به عنوان آخرین رویکرد دوستانه ارزیابی کرده و گفت: سیاست شهرکسازی های اسرائیل این گزینه را نابود می کند. وی درباره انزوای اسرائیل در صورتی که دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا راه حل دو دولتی را رد کند هشدار داد.

انگلیس نیز اخیرا شهرکسازی های اسرائیل در مناطق فلسطینی را غیر قانونی اعلام کرده است.

مناسبات بین اسرائیل و آمریکا بعد از قطعنامه اخیر سازمان ملل  علیه شهرکسازی های اسرائیل متشنج شده است. شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه هفته گذشته برای اولین بار از سال 1979 قطعنامه ای را علیه سیاست شهرکسازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی تصویب کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: