« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
رئیس‌جمهور گفت: مسئله اشتغال مهمترین مسئله کشور است، یعنی در میان همه مسائلی که حائز اهمیت است، به نظر من اشتغال مهمترین است.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از افکارنیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی که هم‌اکنون از شبکه اول سیما در حال پخش است، در ابتدا ضمن تبریک میلاد مسیح، گفت: اینکه فاصله زمانی گفت‌و‌گویم مقداری طولانی شده، پاسخش این است که هم باید قضا کرد و هم کفاره، اما امیدوارم در فرصت‌ کمتری در خدمت مردم باشیم و گفت‌و‌گو درباره مسائل داخلی و بین‌المللی داشته باشیم.

وی در پاسخ به اولین سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه بیکاری در کشور رو به افزایش است و اخیرا نیز وزیر کشور گفته بود سه فرزند بیکار در منزل دارد و وقتی فرزندان وزیر بیکار باشد، وضعیت را می‌‌شود ارزیابی کرد؛ وضعیت اشتغال را چگونه می‌بینید؟ خاطرنشان کرد: مسئله اشتغال مهمترین مسئله کشور است.

روحانی با بیان اینکه در میان همه مسائلی که حائز اهمیت است، به نظر من اشتغال مهمترین است، تصریح کرد: بیکاری می‌تواند معضل بسیار بزرگی برای جامعه و کشور ما باشد؛ بسیار نگران‌کننده است که در داخل خانه یک یا دو و یا حتی بیشتر جوان بیکار باشند.

رئیس‌جمهور در ادامه اظهار داشت: یک جوانی که به سن 25 یا 30 سال رسیده و توان مالی برای ازدواج و شروع زندگی ندارد، عمدتا به دلیل عدم اشتغال و کار مناسب است. مسئله برای همه ما حیاتی است که برای اشتغال جامعه ما یک تلاش جدی انجام بدهیم.

به گفته روحانی، از آغاز دولت یازدهم در جلسات اقتصادی یکی از مسائل مورد بحث، اشتغال بود و سرازیر شدن جوانان تحصیل کرده  از دانشگاه  یک تأخیری برای اشتغال ایجاد کرد. جمعیت محصل دانشگاه‌ها چند سال پیش حدود 2 میلیون و 200 هزار بود و امروز نزدیک به 5 میلیون نفر شده و سالانه 800 یا 900 هزار دانشجو فارغ‌التحصیل می‌شوند.

روحانی بر همین اساس خاطرنشان کرد: یک تراکمی در سال‌های گذاشته داریم، از سال 85 تا 90 به آمار اشتغال نگاه کنید، تقریبا اشتغال خالص ما ثابت است؛ سالانه حدود 14 هزار شغل خالص ایجاد شده و موضوع بیکاران ما متراکم شدند و افرادی که در دهه 60 یا 70 متولد شدند، سال‌های اشتغال آنهاست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: