« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
عباس خسروی، نوازنده پیشکسوت ویولن وعضو ارکستر ملی است که به علت ناراحتی ریوی و تب و لرز به بیمارستان مراجعه کرد و پس از چند روز، دچار سکته مغزی شد.
آوای رودکوف:پسرعموی این هنرمند گفت: او ۲۳ آذرماه به علت تب و لرز و ناراحتی ریوی به اورژانس بیمارستان مراجعه کرد و به اصرار خانواده، او را در بخش بستری کردند. پس از چند روز، حال او بد شد و با وجود این‌که تحت درمان بود، سکته مغزی کرد.

رضا خسروی اظهار کرد: دخترش گفته که پس از مراجعه این هنرمند به اورژانس، به او آمپول‌هایی را تزریق کردند که احتمال می‌رود باعث بدتر شدن حال او شده باشد. پس از سکته مغزی، مسئولان بیمارستان نسبت به انتقال او به ICU مقاومت کردند و با اصرار بسیار زیاد همسرش، این کار را انجام دادند. حتی او را در این چند روز، به حمام هم نبردند و اجازه ملاقات به همسرش نداده‌اند. سطح هشیاری او اکنون به ۷ رسیده است.
او با بیان این‌که عباس خسروی یک نوازنده ملی است، گفت: چرا باید گوشه تخت بیفتد و کسی به او نگاه نکند؟ با وجود پیگیری‌های ما، رئیس بیمارستان تا کنون توجهی به این موضوع نکرده است. او بازنشسته فرهنگی است و سقف اعتبار بیمه او کم است.
وی ادامه داد: ما از طریق خانه موسیقی، موسسه هنرمندان پیشکسوت و دفتر موسیقی وضعیت ایشان را پیگیری کردیم. خانه موسیقی از ما اسنادی را مانند کپی شناسنامه خواست و گفت، تلاش می‌کنند بیمه او را عوض کنند تا سقف اعتبارش بالاتر برود. آقای فرهاد فخرالدینی (رهبر سابق ارکستر ملی ایران) نیز پیگیر وضعیت ایشان است و گفته با آقای مرادخانی (معاون امور هنری وزارت ارشاد) در این‌باره صحبت کرده است.

پسر عموی این نوازنده اضافه کرد: من با آقای طالبی (مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد) نیز تلفنی صحبت کردم و او گفت، کاری برای او انجام خواهیم داد. عباس خسروی با وجود داشتن ۷۵ سال سن، تا سه هفته قبل از مراجعه به بیمارستان سرپا بود و با ارکستر ملی همکاری می‌کرد.

الناز خسروی - دختر این هنرمند - نیز وضعیت پدرش را این‌گونه تشریح کرد: ایشان ۲۳ آذرماه در بیمارستان رسول اکرم (ص) بستری شد. یک‌بار تب و لرز کرد. چند روز حالش خوب بود و برای اجابت مزاج دارویی به او ندادند. وقتی حالش بد شد، دارویی به او دادند که حالش را بدتر کرد و دو یا سه آمپول به او تزریق کردند که باعث شد دهانش کف کند. حالش بدتر شد و او را به بخش مراقبت‌های ویژه نمی‌بردند و می‌گفتند، باید او را انتقال بدهید و ما نیز گفتیم مریض ما همین‌جا حالش بد شده و باید در همین‌جا درمان شود. ما خیلی اذیت شدیم تا او را به بخش آی‌سی‌یو بردند.

عباس خسروی نوازنده ویولن و متولد سال ۱۳۲۰ است. خسروی درجه دو هنری دارد و نوازنده ارکستر ملی است. او برادر گیتی خسروی - استاد آواز - است و سابقه فعالیت در رادیو و تدریس در رشته موسیقی را در کارنامه هنری خود دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: