« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
خبرگزاری 'فرانسه' نوشت: ارزش پول مجازی «بیت کوین» روز پنجشنبه به روند افزایشی روزهای گذشته ادامه داد و با وارد شدن به کانال هزار و 100 دلاری، خود را به عنوان پایگاهی امن برای سرمایه گذاری در وضعیت بی ثبات اقتصاد جهانی اثبات کرد.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از این رسانه، بیت کوین که یک واحد پولی فراملی است، در قیاس با دیگر ارزهای رایج، بهترین عملکرد را در سال 2016 داشته است.

گرچه این واحد پولی مجازی مدتی است روند رو به رشدی را طی کرده، از اختراع آن در سال 2009 تاکنون، نوسان های زیادی را تجربه کرده است. برای نمونه، خبر دستبرد گسترده هکرها به حساب های بیت کوین در ماه اوت، بهای این ارز مجازی را نزدیک به 20 درصد کاهش داد.

بیشترین ارزش بیت کوین مربوط به سال 2013 است. شاخص قیمت بیت کوین که میانگینی از تبادلات عمده ارزی با این واحد پولی است، در آن زمان به یکهزار و 165 دلار رسید.

بیت کوین که یک نظام دیجیتالی با الگوریتم های پیچیده است و تراکنش های صورت گرفته با آن در تمامی شبکه ها، اطلاع رسانی می شود، تنها با روشی موسوم به استخراج (ماینینگ) قابل دریافت است. دریافت رایگان بیت کوین زمانبر و نیازمند سخت افزارهای قدرتمند است. تاکنون نزدیک به سه چهارم این پول مجازی محدود، «استخراج» شده است.

پیش بینی می شود که مخترع بیت کوین که اخیرا یک فرد استرالیایی معرفی شده، نزدیک به یک میلیون بیت کوین داشته باشد که ارزش آن اکنون به بیش از یک میلیارد دلار می رسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: