« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
معاون رئیس‌جمهور سابق عراق نیروهای الحشد الشعبی این کشور را مورد هجمه تُند خود قرار داده و این نیروها را فرقه‌گرا و وحشی توصیف کرد.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از فارس، طارق الهاشمی همسو با سیاست‌های عربستان سعودی، از نیروهای الحشد الشعبی به عنوان شبه‌نظامیان فرقه‌گرا و وحشی یاد کرد و گفت که نمی‌توان این نیروها را جزء نیروهای رسمی عراق به حساب آورد زیرا آنها وابستگی مطلق به ایران دارند.

وی که میهمان برنامه «ملفات خلیجیه» در کانال «فور شباب» بود، با اشاره به تشکیل نیروهای الحشد الشعبی به دنبال فتوای آیت‌الله سیستانی، مدعی شد: فتوای آیت‌الله سیستانی بر جذب جوانان در نیروهای مسلح و دستگاه‌های رسمی داشت نه تشکیل شبه‌نظامیانی که به قتل، آواره کردن و غارت شهرها معروف هستند و اظهارات فرماندهان این نیروها نیز فرقه‌گرایانه است و آنها اهالی موصل را به بهانه اینکه از نوادگان معاویه بوده و امام حسین (ع) را به قتل رسانده‌اند، تهدید می‌کنند.

الهاشمی همچنین منکر پیروزی‌های الحشد الشعبی شد و گفت که نیروهای الحشد الشعبی تنها با حمایت نیروی هوایی آمریکا توانستند پیروزی کسب کنند.

وی تشکیل الحشد الشعبی را بر خلاف قانون اساسی عراق دانست و به اظهارات عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان درباره الحشد الشعبی اشاره کرد که این نیروها را یک نیروی صرفا طایفه‌ای که از سوی افسران ایرانی اداره می‌شوند، توصیف کرده بود.

اندیشمند کویتی: ضروری است به شبه‌نظامیان الحشد الشعبی در مرز عربستان پاسخ قاطع داده شود

«عبدالله النفیسی» اندیشمند کویتی حامی آل سعود بر ضرورت پاسخ قاطعانه به صف‌آرایی نیروهای الحشد الشعبی در مرزهای شمالی عربستان با عراق تأکید کرد.

وی هدف از استقرار نیروهای الحشد الشعبی در مرز عربستان را کاهش فشار بر حوثی‌ها در یمن دانست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: