« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
آوای رودکوف
در پی در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی جمعی از نمایندگان و مقامات سیاسی و فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در پیام های جداگانه، با ابراز تاثر و تاسف از درگذشت ایشان این ضایعه را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ در پی در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی جمعی از نمایندگان و مقامات سیاسی و فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد در پیام های جداگانه، با ابراز تاثر و تاسف از درگذشت ایشان  این ضایعه را تسلیت گفتند.

⚫️استاندار کهگیلویه و بویراحمد : خدمات ارزنده آن مبارز خستگی ناپذیر بر کسی پوشیده نیست

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر رحلت عالم وارسته، دانشمند بزرگ و مبارز نستوه حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین و صدیق امام و رهبری و مرد روزهای سخت انقلاب و نظام باعث تاسف و تالم شد و ضایعه ای اسفبار و ثلمه ای جبران ناپذیر برای کشور و نظام مقدس جمهور اسلامی محسوب می شود.
 
بی شک خدمات ارزنده آن مرد بزرگ و مبارز خستگی ناپذیر در قبل از انقلاب و در طول دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی و تحمل رنجها و شکنجه ها در زندانهای ساواک و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و در حساس ترین دورانهای حیات نظام و انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

آن عالم فقید و مجاهد نستوه که از اعضای برجسته و موثر شورای انقلاب بوده، در دوران حیات خود علاوه بر امین امام و رهبری مسئولیتهایی همچون سرپرستی وزارت کشور،  ریاست مجلس شورای اسلامی، رییس مجلس خبرگان رهبری،  رییس جمهور ایران اسلامی ، رییس مجلس خبرگان رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام تنها گوشه ای از خدمات ارزنده و گنجینه گرانبهای این همسنگر رهبر معظم انقلاب است.

اینجانب به نمایندگی از مردم شریف،  انقلابی و همیشه در صحنه استان کهگیلویه وبویراحمد ارتحال ملکوتی عالم ربانی حضرت آیت الله العظمی هاشمی رفسنجانی را محضر رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام، حوزه های علمیه و ملت قدر شناس ایران اسلامی و بیت مکرم آن فقید سعید تسلیت و تعزیت عرض میکنم و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان و علو درجات را برای ایشان در جوار حضرت حق مسالت می نمایم.

سید موسی خادمی_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد

⚫️آیت الله ملک حسینی :آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در زمره اندیشمندان تفکر انقلاب اسلامی بود

در پیام  نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد امده است :  ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر کبیر انقلاب، امام راحل(ره) و همراه هماره مقام معظم رهبری موجب تألم و تأثر گردید شخصیتی که از اولین پیوستگان به تفکر سیاسی و اجتماعی امام راحل و خود در زمره اندیشمندان تفکر انقلاب اسلامی بود.

 درک صحیح از نیاز زمان و جهاد و مبارزه و تحمل زندان و تبعید قبل از انقلاب و پذیرش مسئولیت‌های خطیر در عرصه‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب، چه در دوران سخت آغاز پیروزی و تأسیس نظام جمهوری اسلامی و چه در دوران هجوم جهان استکبار در شکل جنگ صهیونیستی علیه ایران اسلامی، و چه در دوران سازندگی و چه در مأموریت‌های محوله از جانب رهبر عظیم‌الشأن از او چهره‌ای خدوم ساخته بود و پیوسته با عزم و جدیت و نشاط در خدمت به اسلام و مسلمین بود.

 این ضایعه مولمه را به مقام معظم رهبری و مردم عزیز میهن اسلامی و دوستان و خانواده آن جهادگر رحیل تسلیت می‌گویم و برای وی رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از خداوند متعال مسئلت دارم.


⚫️محمدعلی وکیلی :او گنجینه انقلاب و مخزن الاسرار نهضت امام بود

انا لله و انا علیه راجعون

هر چند سخت به باور می‌نشیند اما متاسفانه با خبر شدیم که یار امام و یاور رهبری پرده در نقاب خاک کشید.

او گنجینه انقلاب و مخزن الاسرار نهضت امام بود. سنگ‌ها و خارهای راه، هیچگاه او را زمین‌گیر نکرد. ملامت هم اگر می‌کشید، دم نمی‌زد؛ چرا که طریقت او گونه‌ای عارفانه بود.

اسوه‌ای نستوه و اسطوره صبر بود. با پر کشیدن آن مجاهد انقلابی، ثلمه‌ای سخت به اسلام و نظام اسلامی وارد می‌شود که جبران کردنی نیست.

باری؛ از خداوند متعال برای روح بزرگ این مرد تاریخ ساز، طلب آمرزش دارم و این مصیبت را به همه بازماندگان آن مرحوم و دلبستگان انقلاب تسلیت عرض می کنم.

⚫️حجت الاسلام بزرگواری :او یار دیرین امام و همسنگر دوران انقلاب رهبری بود

بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون رحلت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی اکبر رفسنجانی یار دیرین امام و همسنگر دوران انقلاب رهبری را تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم غفران و رحمت اللهی را مسئلت می نمایم .

والسلام سید علی محمد بزرگواری
تاریخ ۱۹/ ۱۰/ 1395

حجت الاسلام موحد: عشق واقعي او به امام و رهبري از خصوصيات بارز ايشان بود

بسم الله الرحمن الرحیم

«يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعي‏ إِلى‏ رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلي‏ في‏ عِبادي وَ ادْخُلي‏ جَنَّتي‏»

ارتحال يار ديرين امام راحل و مقام معظم رهبري ، حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني قلب همه دوست داران نظام و انقلاب را لبريز غم و اندوه نمود . ايشان در همه دوران مبارزات ثابت قدم بودن خود را در راه پيروزي ، استقرار ، سازندگي و اعتلاء نظام شكوهمند اسلامي ايران به اثبات رساند . عشق واقعي او به امام و رهبري از خصوصيات بارز ايشان بوده است .
درگذشت جانسوز آن بزرگمرد را  محضر مقام معظم رهبري ،  بيت معظم ايشان و ملت شريف ايران تسليت عرض مي نمايم .
از خداوند منان غفران واسعه الهی را برای آنمرحوم مسئلت دارم .
سید محمد موحد . ۱۹ دیماه 1395


⚫️رئیس دانشگاه آزاد کهگیویه وبویراحمد: اثار ماندگار او به مثابه چراغ هدايتي در مسير اعتلاي ارزش هاي الهي جاودانه خواهد ماند

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
قال رسول الله (ص)  اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء
وقتی عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفره‌ای ایجاد می‌شود که هیچ چیزی نمی‌تواند جای آن را پر کند.

خبر ارتحال ملکوتی  عالم پارسا و انقلابی،مجاهد نستوه٬مرجع عظیم الشان ، یار دیرین و صدیق امام راحل و رهبری ،حضرت آيت الله هاشمی رفسنجانی (رضوان الله تعالی علیه) موجب اندوه و تأثر فراوان گردید.

يقيناً ميراث معرفتي خدمات ارزشمند آن مجتهد عالي مقام و فرهيخته، به اسلام و انقلاب به خصوص مجاهدت های ایشان در تحقق آرمان های  حضرت امام خمینی(ره) اثر ماندگاری در تاریخ مبارزات مردم ایران بوده است که به مثابه چراغ هدايتي در مسير اعتلاي ارزش هاي الهي جاودانه خواهد ماند.

آن عالم فقید که از شاگردان مبرز مکتب فقهی، فلسفی، اخلاق و عرفان حضرت امام خمینی(ره) به شمار می‌رفت خود نیز منشاء تربیت چهره‌های انقلابی مؤمن و متدین بسیاری گردید.

 این ضایعه‌ی مؤلمه که در شب وفات حضرت فاطمه معصومه (س)رخ داد  را به پیشگاه مقدس امام زمان (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب ،علما و روحانیون ، حوزه‌های علمیه ،اعضای مجلس خبرگان رهبری، ملت بزرگ ایران، بیت مکرم آن مرحوم و جامعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت عرض می نمائیم.

و از درگاه خداوند منان برای آن بزرگوار علو درجات و حشر با محمد وآل محمد صلی الله علیه و آله و سلم مسألت مي نمايیم.

حجه الاسلام آل بویه رئیس دانشگاه آزاد  کهگیلویه وبویراحمد


⚫️مدیریت حوزه های علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد:امروز انقلاب یکی از فعال ترین نیروهای خود را از دست داد

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال عالم مجاهد و انقلابی یار دیرین بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام راحل قدس سره  و همراه صمیمی ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مد ظله العالی، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ره موجب تالم گردید.

آن فقید سفر کرده بیش از نیم قرن در مبارزات سیاسی و انقلابی حضور فعال داشت و بارها متحمل زندان و شکنجه شد .

خطبه ها و تحلیل های روشنگرانه آن مرحوم نشان دهنده این بود که همواره در خط امام راحل و علاقه مند به ولایت و رهبری بود.

تحمل سالها شکنجه وتبعید درزمان ستم شاهی ومدیریت آن مرحوم درمناصب مهم و کلیدی نظام مقدس اسلامی از اول انقلاب تا زمان رحلت ایشان , بیانگر  درایت و سیاستمداری و انقلابی بودن او بود.

امروز انقلاب یکی از فعال ترین نیروهای خود را از دست داده و ملت شریف وانقلابی ایران  در فقدان از دست دادن آن مرحوم عزادار شده اند.
مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران ارتحال فرزند بزرگ انقلاب را به محضر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ، مقام معظم رهبری مدظله العالی ، مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم ،بیت آن مرحوم و ملت شریف ایران تسلیت عرض می نماید.


⚫️عدل هاشمی پور نماینده مردم کهگیلویه بزرگ :یار انقلاب و رهبری به امام پیوست.

انا لله و انا علیه راجعون
آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین امام و رهبری به ملکوت اعلا پیوست.
یار انقلاب و رهبری به امام پیوست.

⚫️ غلام محمد زارعی :وی در ایام شکل گیری و پیروزی انقلاب  دارای جایگاه ویژه ای بود.

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله وإنا إلیه راجعون

ارتحال مجاهد نستوه و مبارز دیرین انقلاب حضرت ایت الله هاشمی رفسنجانی که عمری در همراهی با امام (ره) و رهبری انقلاب اسلامی، در تاریخ معاصر ایران خدمات وی در ایام شکل گیری و پیروزی انقلاب، دوران پرافتخار دفاع مقدس و سازندگی ایران اسلامی دارای جایگاه ویژه ای بوده است، موجی از اندوه در میان ملت ایران ایجاد کرده است که حاکی از جایگاه رفیع ان مرد لحظه های سخت در قلوب ملت ایران است.

اینجانب این ضایعه دردناک را به محضر رهبر معظم انقلاب حضرت ایت الله العظمی خامنه ای، جامعه روحانیت مبارز، خانواده گرامی ان عالم جلیل القدر و همه مردم استان صمیمانه تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علو درجات را برای ان مرحوم مسئلت دارم.

 غلام محمد زارعی

نماینده مردم شریف بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی

و رئیس مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد


⚫️دکتر رضا دهبانی پور : او رهروی راستین برای امام و رهبری و خدمتگذاری سخت کوش برای مردم بود.

بسم الله الرحمن الرحیم.
خبر درگذشت مبارز و مجاهد نستوه حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی موجب تاثر و تالم فراوان گردید.او فقیهی زمان شناس، سیاستمداری واقع گرا و صاحب نظری در عرصه فرهنگ ایرانی و اسلامی بود و رهروی راستین برای بنیانگذار فقید نظام اسلامی و یاوری برای مقام معظم رهبری و خدمتگذاری سخت کوش برای مردم بود.

رحلت این عالم ربانی را به ملت فهیم ایران،مقام معظم رهبری و همکاران عزیزم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم غفران الهی طلب می نمایم.

رضا دهبانی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد


⚫️فرماندار لنده : فقدان آن عالم ربانی ضایعه ای اسف بار و جبران ناپذیر برای کشور خواهد بود.

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
شامگاه نوزدهم دی ماه ، ایران اسلامی شاهد عروج ملکوتی یار دیرین انقلاب و همرزم رهبر معظم انقلاب بود .

با بازخوانی تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی کمتر صفحه ای از قاموس مبارزاتی ملت ایران را می توان پیدا کرد که رد آیت الله هاشمی رفسنجانی در آن هویدا نباشد . از سیاهچالهای مخوف ساواک گرفته تا شکل گیری نهال نوپای انقلاب ، دوران پرالتهاب دفاع مقدس ، تا دوران سازندگی همه و همه برگهای زرینی بود که از آن عالم فقید گوهری کمیاب ساخته بود .

بدون شک فقدان آن عالم ربانی ضایعه ای اسف بار و جبران ناپذیر برای نظام جمهوری اسلامی محسوب میشود .

اینجانب ارتحال ملکوتی آن مرد روزهای سخت را به پیشگاه حضرت ولیعصر و رهبر معظم انقلاب ، مراجع عظام و ملت قدرشناس ایران اسلامی و بیت مکرم آن مجاهد خستگی ناپذیر تسلیت و تعزیت عرض نموده ضمن آرزوی صبری جمیل برای بازماندگان ؛ برای آن وارسته ی سفر کرده به کوی دوست غفران و رضوان الهی در آستان حق مسالت دارم .

دارا کریمی نژاد / سرپرست فرمانداری لنده


⚫️حجت الاسلام قدرت اله خرم روز :يقيناً ملت بزرگ ايران خدمات ارزشمند آن فقيد سعيد را فراموش نخواهند كرد .


انالله و انا اليه راجعون

رحلت عالم وارسته و مبارز و يار ديرين انقلاب اسلامي ، امام (ره) و رهبر معظم انقلاب مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامي ، حوزه هاي علميه و ملت بزرگ ايران اسلامي تسليت مي نمائيم . يقيناً ملت بزرگ ايران خدمات ارزشمند آن فقيد سعيد را در دوران مبارزه با رژيم ستم شاهي و همراهي با انقلاب و امام و دفاع مقدس و خدمات شايان را فراموش نخواهند كرد .

علو درجات آن مرحوم به حق پيوسته را از خداوند منان خواستارم

و من الله التوفيق

قدرت اله خرم روز / رئيس دفتر نظارت و بازرسي انتخابات استان كهگيلويه و بويراحمد


⚫️رئیس شبکه بهداشت و درمان لنده
:او از "پیشتازان انقلاب" و "یار دیرین امام و رهبری" بود


درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار و همراه همیشگی امام راحل جلیل القدر، ضایعه‌ای ناگهانی و بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی بود. ایشان از شخصیت‌های همیشه موثر و برجسته در سال‌های پیش و پس از پیروزی انقلاب برای کشور بود.

از طرف خودم و همکارانم این فقدان تاسف بار را  به مقام معظم رهبری،و ملت شریف ایران تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن عزیز سفر کرده غفران و رحمت واسعه مسئلت می نمایم.

مشارکت و نقش آفرینی‌های آن روحانی ارجمند و مجاهد در "شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران" و عهده‌دار شدن مسئولیت‌های بزرگ و همچنین مبارزه مستمر با ضدانقلاب، او را همواره کانون توجه دوستان و دشمنان انقلاب و نظام اسلامی قرار داده بود.

 آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی از "پیشتازان انقلاب" و "یار دیرین امام و رهبری" به شمار می‌رود که تلاش‌های خستگی ناپذیر وی در پیروزی نهضت اسلامی، به ویژه در صحنه‌های دشوار و پرخطر مبارزه با رژیم پهلوی و تحمل زندان و شکنجه و مقاومت‌های کم نظیر او در برابر ساواک برای همیشه ماندگار خواهد بود.


⚫️نورعلی کاظمی:آیت الله هاشمی رفسنجانی خدمات شایانی در عرصه های مختلف داشت.

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت جناب آقای آیت الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین انقلاب اسلامی و پیوستن ایشان به مقتدای خویش حضرت امام خمینی (ره) موجب تاثر گردید.

 آقای هاشمی رفسنجانی از دوران جوانی با پیوستن به نهضت اسلامی امام خمینی (ره) راه مبارزه با رژیم طاغوت را در پیش گرفت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز خدمات شایانی در عرصه های مختلف داشت.

این ضایعه بزرگ را به ملت بزرگ ایران و همه همشهریان عزیز تسلیت عرض می نمایم.

نورعلی کاظمی/رئیس اداره بهزیستی لنده


رئیس شورای اسلامی شهرستان لنده:همه به پاس خدمات ارزشمند آن فقیدسعید درمراسم گرامیداشت ایشان شرکت نماییم

انا لله و انا الیه راجعون.                 
 باعرض تسلیت و تعزیت به مناسبت ارتحال مجاهد و مبارز نستوه،یکی از ستونهای مهم انقلاب،کسی که جهت به بار نشستن انقلاب اسلامی ایران حبس و شکنجه ها دیده اند،یار و یاور حضرت امام (ره)ومقام معظم رهبری،رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رحمه الله علیه،از عموم مردم قدرشناس شهرستان لنده بویژه شوراییان گرامی انتظار داریم به پاس خدمات ارزشمند آن فقیدسعید درمراسم گرامیداشت وبزرگداشتی که پنج شنبه در مسجد صاحب الزمان(عج)لنده برگزار می گردد حضور به هم رسانند.
             
از ایزد منان برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و علو درجات را در پیشگاه باری تعالی آرزو می نمایم.                      
 البرز محمدخانی/  شورای اسلامی شهرستان لنده
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: