« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
یاسوج
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای طرح تحول نظام سلامت تاکنون، حدود ۲۰ هزار زایمان طبیعی رایگان در بیمارستان‌های استان انجام شده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف  از یاسوج، اورنگ ایلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اثرات طرح تحول سلامت بر بخش بهداشت و درمان، اظهار کرد: اجرای این طرح تاکنون اثرات مثبتی در کشور داشته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، حدود 20 هزار زایمان رایگان در بیمارستان‌های استان انجام شد و سرازین بار اول از 29 درصد به 19 درصد کاهش یافت.

وی اظهار داشت: همچنین با اجرای این طرح، شاخص تعیین تکلیف زیر 6 ساعت بیماران اورژانس از 50 درصد به 85 درصد بهبود یافت که آمار مطلوبی محسوب می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد کاهش اعزام بیماران به خارج از استان را از دیگر دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت عنوان و تصریح کرد: با اجرای این طرح، اعزام بیماران به خارج از استان از 11.5 در هر یک هزار بیمار به 6.5 در هر یک هزار کاهش یافت.

ایلامی با اشاره به اجرای طرح تشکیل و راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت در استان، گفت: تاکنون حدود 621 هزار نفر از مردم معادل 87 درصد جمعیت استان در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تاکنون حدود 312 هزار خدمت به 236 هزار نفر از افرادی که در سامانه سیب ثبت‌نام کرده‌اند ارائه شده است.

ایلامی ابراز کرد: در شهرهای کوچک اطلاعات کامل شده اما در شهرهای بزرگ استان نیاز است مردم به پایگاه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده و اطلاعات خود را ثبت کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: