« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳
بیانیه
فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای تصریح کرد: فقدان حضرت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی ضایعه بزرگ ملی است.
به گزارش آوای رودکوف ، فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیانیه‌ ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

«من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نخبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا»

فقدان حضرت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی ضایعه بزرگ ملی است که آثار آن بر همه جای نظام و جامعه محسوس است و در عرصه قانون‌گذاری و مشارکت سیاسی شهروندان پاسداری از حقوق اساسی ملت از جمله حق انتخاب شدن و انتخاب کردن محسوس‌تر.

این استوانه انقلاب که تجسم تاریخ مبازرات ملت علیه استبداد و استعمار و نماد آینده‌اندیشی برای کشور و خیرخواهی بر عموم مردم بود، در تمامی عمر پربار خویش لحظه‌ای از پیشبرد آرمان‌های انقلاب درنگ نکرد.

او همواره مرید امام، یار رهبری، پشتیبان ملت و مدافع نظام بود و در این راه، این بزرگمرد لحظه‌های سخت، هرگز صراحت، شجاعت و تصمیم بموقع را وا ننهاد.

مجلس شورای اسلامی که نخستین تجربه سیاسی خود را در قانون‌گذاری پشت‌سر گذاشت، در همه مقاطع از اندیشه‌های راه‌گشای او بهره‌های فراوان برد.

هاشمی رفسنجانی راه اعتلای و توسعه‌ی ایران عزیز را در دفاع همه‌جانبه از حقوق اساسی ملت و تمکین به رأی شهروندان می‌دانست و خود هیچگاه ابا نداشت که در هر شرایطی برای تحقق این مهم به میدان آید و در معرض آرای مردم قرار بگیرد.

ویژگی بارز حیات سیاسی آن سرمایه نمادین ایران تلاش خستگی‌ناپذیر برای برجسته کردن نقش صندوق رأی در کشور بود و انصاف اینکه در این راه خدمات و میراث بزرگی بجا نهاد که ملت شریف ما هیچگاه از یاد نخواهد برد.

نمایندگان مردم در فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تسلیت این ضایعه سنگین، به مقام معظم رهبری، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، خبرگان، فرهیختگان و آحاد شهروندان کشور امیدوار است که بتواند به سهم خود میراث گرانبهای سیاسی آن بزرگمرد را پاس بردارد.

فراکسیون امید
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: