« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲
ستاد فرماندهی ارتش ترکیه و روسیه پنجشنبه شب در مسکو در خصوص همکاری در کنترل عملیات هوایی دو کشور در سوریه موافقتنامه همکاری امضا کردند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از ایرنا، ستاد فرماندهی ارتش ترکیه پنجشنبه شب در تارنمای رسمی خود در اینترنت این خبر را اعلام کرد.
بنابر این اطلاعیه، دو طرف برای جلوگیری از بروز حوادث ناخواسته در حین عملیات هوایی در سوریه و تامین امنیت پرواز، همکاری خواهند کرد.
با امضای این موافقتنامه بین نیروی هوا – فضای روسیه و نیروی هوایی ترکیه، در عملیات هوایی علیه مواضع تروریست ها در سوریه، در راستای تامین امنیت پرواز، هماهنگی های لازم بین ارتش ترکیه و روسیه انجام خواهد شد.
براساس توافق بین روسیه و ترکیه در خصوص حراست از آتش بس فراگیر در سوریه، ترکیه ضامن معارضان سوری و روسیه ضامن دولت بشار اسد در خصوص نقض نکردن آتش بس شده است.
فرایند همکاری های دو طرف در دوره اخیر چنان با سرعت پیش رفته که ادعاهایی در خصوص نقض پیمان ترکیه با ناتو مطرح شده است.
اما فکری ایشیک وزیر دفاع ترکیه امروز گفت: ترکیه به تعهدات خود در پیمان ناتو پایبند است و تا کنون هیچ اقدامی از طرف ترکیه در تضعیف این پیمان صورت نگرفته است.
خاورم/2011/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: