« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
آوای رودکوف گزارش می دهد
شهیندخت ملاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان امروز مهمان استان کهگیلویه و بویراحمد است.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج،  شهیندخت ملاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان امروز مهمان استان کهگیلویه و بویراحمد است.

این معاون رئیس‌جمهور در استانی حضور دارد که فرصت‌ها و بسترهای بالقوه زیادی برای بروز خلاقیت‌های زنان در آن وجود دارد.

استانی که دارای آداب و رسوم و فرهنگ کهنی است و بر همین اساس زنان آن در همه مناطق با هنر بیگانه نیستند.

متأسفانه در آمارهای رسمی کشوری از استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان بیکارترین استان کشور نام برده می‌شود و بالاترین درصد بیکاری در ایران متعلق به این استان است.

البته اگر تفکیکی بین زن و مرد در بیکاری وجود داشته باشد زنان استان بیکارترین زنان ایران از حیث اشتغال به شمار می‌روند.

اما بیکاری کنونی به معنای این نیست که زنان استان کهگیلویه و بویراحمد از هنر بویی نبرده باشند و با کار و اشتغال بیگانه‌اند بلکه بالعکس آن؛ زنان هم استانی در صورت آماده بودن فضای کسب و کار در کشور نمونه هستند.

در همه مناطق استان از سردسیری تا گرمسیری زنان استان کهگیلویه و بویراحمد این توانایی را دارند که با تولید صنایع دستی مانند گبه، گلیم، جاجیم و سایر هنرهایی که با بافندگی سر و کار دارد نه تنها به اشتغال و تولید در استان کمک کنند بلکه بتوانند با این تولیدات صادرات کشور را نیز متحول کنند.

به گفته محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد هم‌اکنون زنان استان در مناطق مختلف از بهمئی و لنده گرفته تا زیلایی و سادات محمودی قابلیت‌‌های بالایی برای تولید صنایع دستی از جمله در حوزه صنایع فرش و گلیم و جاجیم و گبه دارند.

وی گفت: در سال‌های اخیر با حمایت صندوق کارآفرینی امید وام‌ها و تسهیلات خوبی به زنان روستایی استان داده شده و در کنار آن آموزش‌های لازم نیز ارائه می‌شود.

این مسوول افزود: برای این که بتوانیم همه زنان هم استانی را زیر پوشش این حمایت‌ها قرار دهیم نیاز به تسهیلات بیشتر است که البته دولت به حد توان خود در زمینه ارائه این‌گونه اعتبارات تاکنون از هر گونه کمکی دریغ نکرده است.

اما همزمان با حضور معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان در استان ما، زنان به خصوص زنان هنرمند روستایی از ملاوردی انتظار دارند تا استان را به دلیل معضل بالای بیکاری بیشتر مورد توجه قرار داده و از مسوولان در امور بانک‌ها و صندوق‌هایی مانند کارآفرینی امید بخواهد که تسهیلات بیشتری برای رونق تولید و اشتغال در اختیار آن‌ها قرار دهند.

گزارش : صدیقه ولیپور
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: