« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵
بهبهان
جلسه این هفته هیات رئیسه دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان با حضور حجت الاسلام ناصری و حاج آقا طواف برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از بهبهان ؛ در این جلسه که با حضور کلیه اعضای هیات رئیسه برگزار شد ، ابتدا دکتر سید نژاد با خوش آمد گویی به میهمانان گرامی گزارشی کوتاه از عملیات ساخت و ساز و گسترش دانشگاه از روز اول تا کنون ارائه داند و سپس به مشکلاتی که در جذب اعضای هیات علمی و تشکیل هیات جذب در دانشگاه بود اشاره کردند و ساختار اداری و نحوه جذب اعضای غیر هیات علمی را در چارت اداری دانشگاه توضیح داده و گفتند که با این اقدام بیش از 95 درصد مشکلات این حوزه حل شده است.

وی در ادامه به سازماندهی تشکل های دانشجویی ، تشکیل هیات نظارت بر تشکل های دانشجویی و صدور مجوز برای دو تشکل اسلامی(دانشجویان و دانشجویی) و بسیج دانشجویی،کارمندان و اساتید که از قبل فعال بوده اند اشاره کرده و تاسیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها را خواستار شدند.سید نژاد در ادامه به امضای تفاهم نامه با سازمان آب و برق  با سقف 200میلیارد تومان اشاره کرد و لزوم رابطه تشکیلاتی بین دانشگاه و ادارات شهرستان و استان را گوشزد نمودند.

سپس دکتر اصغری پری ،معاون اداری مالی  دانشگاه با ارائه گزارشی، به نسبت اعضای هیات علمی و کارمندان و مشکلات مالی در این خصوص اشاره کرده و افزود با توجه به استخدام بی رویه و خارج از قانون که توسط مدیران قبلی صورت گرفته  و با وجود مشکلات و دخالت های بی موردی که توسط افراد  خارج از  دانشگاه در خصوص رفتار با پرسنل و اعضای هیات علمی وجود داشت ،دانشگاه هیچ کس را اخراج نکرد.

در ادامه دکتر بصیری دبیر هیات اجرایی جذب به نبود نظم و قاعده در خصوص جذب اعضای هیات علمی تا قبل از 19/11/94 اشاره  نمود و افزود اسناد و مدارک موجود گواه بر این موضوع می باشد ،ضمنا  حدود 40نفر بورسیه نیز در دوره های قبل بدون هیچ نظم و نظارت خاصی گرفته شده است.

وی افزود اعضای هیات جذب شامل دکتر سید نژاد ،حاج آقا شفیعی ، دکتر هوشمند ،دکتر فیروزی  و بنده  میباشیم. وی افزود با کمک مدیران دانشگاه مشکلات 12 نفر مازادی که در سیستم بودند در حال حل شدن است و اکنون مشکل خاصی در این مورد وجود ندارد.

دکتر میری مدیر فرهنگی اجتماعی دانشگاه نیز در ادامه به مشکلات موجود در حوزه فرهنگی و بمباران تبلیغاتی رسانه ها و فضای مجازی و راهکار های مقابله موثر با تهاجمات فرهنگی اشاره و خواستار همکاری بیشتری در این خصوص شد.

سپس دکتر فرجی معاون اموزشی و پژوهشی دانشگاه نیز به ارائه گزارشی از فعالیت های آموزشی و پژوهشی صورت گرفته و تلاش برای پیوستن به شبکه شاعا(کتابخانه ها) پرداخت .وی ایجاد پژوهشکده علوم و فناوری را باعث رونق بخشی به فعالیت های علمی در بهبهان  و شهرهای همجوار و نیزاستان خواند و تلاش برای سوق دادن دانشگاه به سوی دانشگاه های نسل سوم یا کار آفرین را با اهمیت عنوان نمود.

حاج آقا طواف در ضمن صحبت های دکتر فرجی در خصوص عدم استقبال دانشجویان بهبهانی از دانشگاه سوال نمودند که دکتر فرجی گفتند نه اینکه سطح دانشگاه بهبهان پایین باشد بلکه سطح دانشجویان بهبهانی بالاتر و در سطح کشوری است و دانش آموزان ما نیز ترجیح می دهند در دانشگاه های خارج از استان تحصیل کنند.

معاون دانشجویی دانشگاه نیز به بیان مشکلات حوزه دانشجویی در خصوص خوابگاه ها و اسکان دانشجویان اشاره و گزارشی از کارهای انجام شده در خوابگاه ها از نظر توسعه ، نوسازی و تجهیز وسائل ارائه نمود.

دکتر ضیایی نژاد ،کارهای انجام شده در خصوص سلامت جسم و روان دانشجویان و انجام مشاوره های لازم را تشریح و به پرداخت سالیانه 200میلیون تومان انواع وام به دانشجویان روزانه و شبانه اشاره کرد .

وی با اشاره به  لزوم ایجاد کیوسک نیروی انتظامی در مسیر دانشگاه،مشکلاتی که در خصوص امنیت دانشجویان پیش آمده را عنوان و خواستار نصب دوربین  در مسیر های تردد دانشجویان از فلکه زیدون تا درب دانشگاه شد.

دکتر معتقد ،مشاور عمرانی دانشگاه و رئیس دانشکده مهندسی نیز با طرح موضوع پیامک های تهدید آمیز و یا توهین آمیز برای مسئولین ،روسا و معاونین دانشگاه ،افزود که متاسفانه تا کنون برخوردی در این خصوص صورت نگرفته است.

در پایان صحبت های اعضای هیات رئیسه حجت الاسلام ناصری در بیاناتی به نکوهش مدرک گرایی و تحصیل فقط برای اخذ مدرک اشاره و گفت عبادت فقط نماز و روزه  نیست بلکه تلاش برای کسب علم و کمک به خلق خدا نیز عبادت است وبه اعضای هیات رئیسه بر عمل به قانون و ضوابط قانونی در امور دانشگاه  را توصیه نمود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین