« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
هیچ وقت به مخیله شهرنشینان خطور نمی کند که همین آب خوردن در نقاطی از پهنه کشورمان برای برخی از هموطنانمان به سختی تأمین می شود و آنها هیچ گاه آسانی کاری را به آب خوردن تشبیه نمی کنند.
 به گزارش آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری تسنیم، "هر زمان از شبانه روز که احساس تشنگی کنی، لیوان آب را برمیداری و زیر شیر آب نگه داری و هرچه می خواهی آب می نوشی" این عبارت یک خطی، آنقدر برای ما ساده و تکراری است که اگر کسی بگوید تشنه هستم، بدون فکر و دغدغه می گوییم "یک لیوان آب بخور" یا در شرایطی که بخواهیم به شدت آسان انجام شدن کاری اشاره می کنیم می گوییم "مثل آب خوردن"

اما هیچ وقت به مخیله ما شهرنشینان خطور نمی کند که همین آب خوردن در نقاطی از پهنه کشورمان برای برخی از هموطنانمان به سختی تأمین می شود و آنها هیچ گاه آسانی کاری را به آب خوردن تشبیه نمی کنند. دغدغه تأمین آب شرب این افراد که تعداد آنها هم اکنون در نقاط مختلف کشور مجموعاً حداقل به یک میلیون و پانصد هزار نفر می رسد، روزانه است. روستانشینانی که اکنون آب شرب آنها در نبود تأسیسات معمول آبرسانی از جمله خطوط لوله و مخازن نگهداری آب شرب، به وسیله تانکرهای آبرسان و به صورت سیار تأمین می شود، هر روز زمان عبور و مرور تانکرها را به عنوان یک دغدغه مهم زندگی خود رصد می کنند تا در زمان مناسب بتوانند دبه های خالی خود را در صف جیره بندی آب شرب قرار داده و سهم خود را دریافت کنند.

در برخی روستاهای کشور که پراکندگی جمعیت به صورت متمرکز نیست، بعضاً فاصله مکان مراجعه تانکرهای آبرسان تا محل زندگی افراد به چند کیلومتر می رسد که این فاصله در زمان حمل دبه های پرآب، سختی "آب خوردن" را بیش از پیش برای روستانشینان به همراه دارد.

* همت وزارت نیرو سختی "آب خوردن" را آسان می کند؟

اجرای یک طرح عظیم ملی در مجموعه دولت و با راهبری وزارت نیرو آغاز شده تا با احداث و تکمیل مجتمع های آب روستایی و لوله کشی آب به روستاهای فاقد شبکه آب سالم و بهداشتی، یک به یک روستاها از فهرست آبرسانی با تانکر حذف شده و به آب شرب لوله کشی مجهز شوند.

به منظور اجرای این طرح، پروژه های متعددی در سراسر کشور تعریف شده که وزیر نیرو به منظور تسریع در اجرای این پروژه ها که با عنوان "طرحهای اولویت دار آبرسانی روستایی" از آنها یاد کرده دستور ویژه صادر کرده تا در شروع سال جدید، یک میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور که تا پیش از این آب شرب و بهداشتی را با تانکرهای آبرسانی و به صورت نوبتی و سیار دریافت می کردند از نعمت آب شرب لوله کشی شده بهره مند شوند.

«ستار محمودی» قائم مقام وزیر نیرو در خصوص برنامه وزارت نیرو برای آبرسانی روستایی به خبرنگار تسنیم گفت: "وزارت نیرو با تجمیع تمامی توان اجرایی در این بخش درصدد تکمیل و به بهره برداری رسیدن هر چه سریعتر مجتمع های آبرسانی روستایی و دیگر تأسیسات آبرسانی به روستاهای فاقد دسترسی به منابع آب شرب و سالم است؛ اما در این راه نیازمند تزریق مناسب و به موقع منابع اعتباری هستیم که در این خصوص نیز جلساتی به منظور هماهنگی با دولت و همچنین همکاری مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است."

وی افزود: "تا امروز همکاری خوبی از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی در راستای اجرای پروژه های آبرسانی روستایی را شاهد بودیم که امیدواریم از این پس نیز شاهد ادامه این همکاری ها باشیم."
برچسب ها: آب ، تشنگی ، سختی ، آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: