« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۴۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
در راستای گسترش فرهنگ نوع‌دوستی و مهرورزی
کارکنان و آموزگاران دبستان انقلاب شهرک فجر لنده ، در اقدامی ستودنی،اقدام به دریافت کارت اهدای عضو نمودند
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از لنده ، به مناسبت شهادت جمعی از آتش نشانان حادثه پلاسکو و در آستانه دهه ی فجر انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی ایران و همچنین  در راستای گسترش فرهنگ نوع‌دوستی، مهرورزی و تلاش برای تامین سلامت انسان‌ها، 13 نفر از کارکنان و آموزگاران دبستان انقلاب شهر ک فجر شهرستان لنده  اقدام به دریافت کارت اهدا عضو نمودند.

سعید ذاکری پور مدیر دبستان انقلاب شهرک فجر لنده در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار آوای رودکوف ؛ ضمن ارایه توضیحاتی در خصوص وضعیت کشور در زمینه وقوع مرگ‌ مغزی و شرایط بیماران نیازمند این اقدام دبستان انقلاب را گامی در جهت فرهنگ‌سازی و آگاه ساختن مردم از اثرات مثبت این اقدام و همچنین ادای احترام به شهدای حادثه ی پلاسکو در آستانه ی دهه فجر انقلاب اسلامی دانست.

سید محسن جعفری معاون پرورشی این آموزشگاه نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از آنجایی که اهداء عضو هم از لحاظ شرعی ؛ فقهی ؛ اخلاقی ؛ دینی وانسانی جایگاه ارزشمندی دارد و از انجایی که ما حاکم و مالک اعضای خودمان هستیم کارکنان دبستان انقلاب در آستانه دهه انقلاب تصمیم گرفتند تا بصورت داوطلبانه و به مناسبت دهه فجر که در این دهه عده ای از هم وطنان ما جان خود رادر طبق اخلاص گذشته  تا این انقلاب پیروز شد و همچنین به مناسبت شهادت جمعی از آتش نشانان غیوری که جان خود را برای دفاع از مردم فدا کردند این مدرسه هم بصورت داوطلبانه تصمیم گرفت تا اعضای خود را اهداء نمایند انشاالله که این اهداء عضو ذخیره ای باشد برای آخرت آنها.

همچنین سیف الله محمدی نسب در سخنانی کوتاه ضمن تجلیل از حرکت نمادین کارکنان دبستان انقلاب ؛  این آموزشگاه را از مدارس موفق شهرستان دانست و ابراز امیدواری کرد تا این حرکت فرهنگی در سطح جامعه نمود پیدا کرده و همگان از چنین برنامه های استقبال نمایند.

شايان ذكر است کارت اهدای عضو برای آن دسته از داوطلبانی که نسبت به اهدای اعضای بدن خود در صورت بروز حادثه و مرگ مغزی اعلام آمادگی کرده باشند  صادر می شود.

















نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
شمس اله قنبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
0
0
امام صادق علیه ‏السلام فرمود: هر مسلمانى كه نیاز و حاجت مسلمانى را برطرف نماید خداى متعال به او مى‏فرماید: اجر و ثواب تو بعهده منست و به كمتر از بهشت براى تو راضى نخواهم شد.

ما انسان ها را خداوند متعال به گونه ای آفریده است که خواه ناخواه به هم محتاجیم تا اموراتمان بگذرد، وظایف بشری بین همه ما تقسیم شده است تا چرخ دنیا بچرخد و نوع بشر در این کره خاکی به حیات خود ادامه دهد.
و این چرخه نیازها پر است از صحنه های زشت و زیبا، گاه شاهدیم که انسانی برای داشتن آن چه که حتی نیازی به آن ندارد از خون دیگران هم نمی گذرد، تا جایی که اگر از دستش بر آید نوع بشر را از روی زمین محو می کند تا خودش بماند و خودخواهی های خودش.
و گاه شاهدیم که این انسان سراسر شگفتی از محبوبترین های خودش چشم می پوشد و همه را یکجا تقدیم دیگران می کند ، بدون چشم‌داشت، بدون توقع می بخشد و در راه نوع دوستی از هیچ کوششی فرو گذار نمی کند.
و این زیبایی ها گاه چنان زلال و شفاف می شود که دنیایی دیگر در وجود این نیکی ها خلق می شود ، دنیایی از زلالی ها ، دنیایی از نور ، دنیایی از الوهیت ، و این وقتی است که انسان این موجود شگفت، این اعجوبه هستی، با تمام ضعف و ناتوانی اش می آید و برای خدا کاری می کند و می داند که خداوند متعال، بی نیاز از این تلاش اوست اما این بی نیازی خدا او را قانع نمی کند، این انسان می خواهد مثل خدا باشد، می خواهد کارهای خدایی بکند.
مثلا کاری می کند که به یک انسان حیات می بخشد، می آید و چون خورشید جان بخشی می کند . می آید و دنیایی بزرگ به وسعت قلبی را می سازد که خداوند متعال با همه عظمتش در آن جا می شود.
و این مهم میسر نمی شود مگر با قدم برداشتن برای خدا و در راه خدا، همانطور که خداوند متعال در قرآن کریم در آیه 52 سوره آل عمران می فرماید : «شما هرگز به مقام نیکویی و مرتبت نیکوکاری نخواهید رسید مگر از آنچه خود دوست می دارید در راه خدا انفاق کنید و آنچه در راه خدا انفاق کنید خداوند البته بدان آگاه است...»
وقتی ما آنچه را دوست داریم و برایش ارزش فراوانی قائلیم در راه خداوند متعال و برای رضایت او می بخشیم ، این به معنای از دست دادن آن نیست بلکه به معنای ارزش بخشیدن به محبوب هایمان است.
ازخداوند بزرگ ومنان سپاس گذاریم که ماکارکنان مدرسه انقلاب شهرستان لنده در راه خیر تونسته ایم قدم کوچکی برداریم با شد که مقبول خداوند منان واقع شود ودر روز قیامت با شهدا محشور شویم .
نجیبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
0
0
احسنت به این کارخداپسندانه امیدوارم فرهنگ سازی شودوهکل کشورعزیزمون اسنکاروانجام دهدکه حتی موقع مرگ هم گر ه ای وزندگی دوباره به هموطنانمون بدهیم یاعلی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: