« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
نیروهای مرزبانی ایران روز گذشته 26 تبعه پاکستانی را به جرم ورود غیرقانونی به کشور بازداشت و تحویل مسئولان مرزی پاکستان دادند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری میزان، رادیو دولتی پاکستان روز چهارشنبه با انتشار این خبر، اعلام کرد: مهاجران بازداشت شده از طریق منطقه مرزی تفتان (هم مرز با شهر میرجاوه در ایران) به نیروهای مرزبانی پاکستان تحویل داده شدند.

گزارش رسانه پاکستانی حاکی است که اتباع یادشده، کارگرانی هستند که به دلیل نداشتن مدارک مربوط به مهاجرت، در ایران دستگیر شده و برخی از آنان نیز قصد عبور از مسیر ایران برای ورود غیرقانونی به ترکیه و از آنجا نیز قصد ورود به سایر کشورهای اروپایی را داشتند.

مهاجرت غیرقانونی اتباع پاکستانی به ایران که موضوع تازه ای نیست، همواره مشکلاتی را برای دو کشور ایجاد کرده و گاهی مهاجرت های غیرقانونی از مسیرهای خطرناک و با وسیله هایی غیرایمن، سبب شده است تا این افراد جان خود را از دست بدهند.

همه ساله تعداد زیادی از اتباع پاکستان که سعی می کنند بطور غیرقانونی وارد ایران شوند، از سوی نیروهای مرزبان ایران دستگیر و اغلب به کشورشان بازگردانده می شوند.
این رویداد تقریبا هر ماه و گاهی چند بار در طول یک ماه اتفاق می افتد.

بیکاری و مشکلات اقتصادی در پاکستان از مهم ترین دلایل مهاجرت های غیرقانونی اتباع این کشور محسوب می شود.

این مهاجران غیرقانونی پس از ورود به ایران، معمولا سعی می کنند تا خود را به مرز ترکیه برسانند و از طریق ورود غیرقانونی به ترکیه و سپس یونان، خود را به اروپا برسانند اما در بیشتر موارد در خاک ایران یا ترکیه گرفتار نیروهای مرزبان و پلیس می شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین