« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۵۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
یاداشت-سجاد دانش فرد
مبانی انقلاب اسلامی ارزش هایی هستند که در طول تاریخ انسان های فداکار برای این ارزش ها و آرمان ها جان خود را فدا کردند -ارزش های همانند مردمی بودن و مردم داری،اسلامی بودن و اسلامی شدن، مبارزه با استکبار و استکبار ستیزی....
پایگاه خبری آوای رودکوف -سجاد دانش فرد :باتوجه  به فرارسیدن ایام الله دهه فجر پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بر طاغوت ستم شاهی  بر آن شدیم  تا باتوجه  به اندیشه ها و بیانات مقام معظم رهبری مواردی را در مورد این "انقلاب " بیان کنیم .

انقلاب یعنی دگرگونی  بنیادین  و اساسی  در تمامی ساختار های یک حکومت و به وجود آمدن حکومتی  جدید -لفظ اسلامی که در واقع  همان بحث الهی بودن انقلاب ما است. به انقلاب وزنی سنگین داده  است.

مقام معظم رهبری در  خردادماه سال 1393 نکاتی را فرمودند که هرکسی مبانی  انقلاب را نشناسد و نسبت به انقلاب تحلیلی درست نکند قطعا نمیتواند در میدان شبهات مقاومت کند.

مبانی  انقلاب اسلامی ارزش هایی هستند که در طول تاریخ  انسان های  فداکار برای این  ارزش  ها و آرمان ها جان خود را فدا کردند -ارزش های  همانند مردمی بودن و مردم داری،اسلامی بودن و اسلامی  شدن، مبارزه با استکبار و استکبار ستیزی،مبارزه با ظلم و عدالت خواهی در اینجا موضوع بحث ما مبانی  انقلاب نیست بلکه قصد داریم مراحل و فرآیند های تحقق اهداف انقلاب را دربیانات رهبر انقلاب بیان کنیم و بدانیم در کدام مرحله هستیم و موانع کار را بشناسیم.

دربیانات رهبری فرآیند های تحقق اهداف انقلاب به شرح زیر می باشند:

1.ایجاد انقلاب اسلامی
2. نظام اسلامی
3.دولت اسلامی
4.جامعه (کشور اسلامی)
5.امت اسلامی یا تمدن اسلامی  (الگو شدن برای جامعه جهانی)

همه این مراحل پنجگانه بالا را طبق صحبت های مقام معظم رهبری ذیلا توضیح خواهیم داد.

یک زنجیره‌ی منطقی وجود دارد؛. حلقه‌ی اول، انقلاب اسلامی است، بعد تشکیل نظام اسلامی است، بعد تشکیل دولت اسلامی است، بعد تشکیل جامعه‌ی اسلامی است، بعد تشکیل امت اسلامی است؛ این یک زنجیره‌ی مستمری است که به هم مرتبط است. منظور از انقلاب اسلامی - که حلقه‌ی اول است - حرکت انقلابی است؛ والّا به یک معنا انقلاب شامل همه‌ی این مراحل میشود. اینجا منظور ما از انقلاب اسلامی، یعنی همان حرکت انقلابی و جنبش انقلابی که نظام مرتجع را، نظام قدیمی را، نظام وابسته و فاسد را سرنگون میکند و زمینه را برای ایجاد نظام جدید آماده می کند.

(مقام معظم رهبری)
در این مرحله امام خمینی (ره)با حمایت مردم بر نظام طاغوت پیروز شد و انقلاب اسلامی را بنیاد نهادند.

(مرحله نظام اسلامی )
منظور من در اینجا از نظام اسلامی، یعنی آن هویت کلی که تعریف مشخصی دارد، که کشور، ملت و صاحبان انقلاب - که مردم هستند - آن را انتخاب میکنند. در مورد ما، مردم ما انتخاب کردند: جمهوری اسلامی. جمهوری اسلامی یعنی نظامی که در آن، مردم‌سالاری از اسلام گرفته شده است. (مقام معظم رهبری)
دراین مرحله قوانین و زیرساخت های قانونی و نظم به وجود آمده برخواسته از انقلاب اسلامی و تغییر قوانین بود.

(مرحله دولت اسلامی)
منظور از دولت اسلامی این است که بر اساس آنچه که در دوره‌ی تعیین نظام اسلامی به وجود آمد، یک قانون اساسی درست شد؛ نهادها و بنیانهای اداره‌ی کشور و مدیریت کشور معین شد. این مجموعه‌ی نهادهای مدیریتی، دولت اسلامی است. در اینجا منظور از دولت، فقط قوه‌ی مجریه نیست؛ یعنی مجموع دستگاه‌های مدیریتی کشور که اداره‌ی یک کشور را برعهده دارند؛ نظامات گوناگون اداره کننده‌ی کشور. بخش بعد از آن، جامعه‌ی اسلامی است؛ که این، آن بخش بسیار مهم و اساسی است. بعد از آنکه دولت اسلامی تشکیل شد، مسئولیت و تعهد این دولت اسلامی این است که جامعه‌ی اسلامی را تحقق ببخشد.(مقام معظم رهبری)

در این مرحله تمامی دولت مردان با پذیرش مسئولیت ها و اسلامی شدن انقلاب را به سمت مراحل بعدی سوق میدهند.

مرحله جامعه اسلامی(کشور اسلامی)
جامعه‌ی اسلامی یعنی چه؟ یعنی جامعه‌ای که در آن، آرمانهای اسلامی، اهداف اسلامی، آرزوهای بزرگی که اسلام برای بشر ترسیم کرده است، تحقق پیدا کند. جامعه‌ی عادل، برخوردار از عدالت، جامعه‌ی آزاد، جامعه‌ای که مردم در آن، در اداره‌ی کشور، در آینده‌ی خود، در پیشرفت خود دارای نقشند، دارای تأثیرند، جامعه‌ای دارای عزت ملی و استغنای ملی، جامعه‌ای برخوردار از رفاه و مبرای از فقر و گرسنگی، جامعه‌ای دارای پیشرفتهای همه‌جانبه - پیشرفت علمی، پیشرفت اقتصادی، پیشرفت سیاسی - و بالاخره جامعه‌ای بدون سکون، بدون رکود، بدون توقف و در حال پیشروی دائم؛ این آن جامعه‌ای است که ما دنبالش هستیم. البته این جامعه تحقق پیدا نکرده، ولی ما دنبال این هستیم که این جامعه تحقق پیدا کند.

اینکه این جامعه وقتی تشکیل شد، مهمترین مسئولیت این جامعه این است که انسانها بتوانند در سایه‌سار چنین اجتماعی، چنین حکومتی، چنین فضائی، به کمال معنوی و کمال الهی برسند؛(مقام معظم رهبری)

مرحله امت اسلامی(تمدن اسلامی)
دراین مرحله مردم نسبت به ارزش های الهی و عدالت محوری در جامعه احساس مسئولیت میکنند اینجا هست که این جامعه میتواند الگویی باشد برای دیگران.

خوب، وقتی یک چنین جامعه‌ای به وجود آمد، زمینه برای ایجاد امت اسلامی، یعنی گسترش این جامعه هم به وجود خواهد آمد؛ که حالا آن مقوله‌ی دیگری و بحث دیگری است.(مقام معظم رهبری)

در این مرحله که همان الگو سازی است برای دیگر کشور ها و مستضعفان مردم انقلابی ما انقلاب خود را صدور خواهند کرد و الگویی برای همه خواهند شد.

میتوان تحقق این فرآیند ها و مراحل را زمینه ای برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) دانست که البته به فرمایش مقام معظم رهبری ما هنوز در مرحله دولت اسلامی گیر کرده ایم.

اما هزاران هزار مرتبه از نظام شاهنشاهی فراتر رفته ایم.

تمامی قسمت های صحبت های رهبر انقلاب مربوط میشود به  بیانات در دیدار دانشجویان کرمانشاه (1390/07/24)
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
درود عالی بود
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
پر طرفدار ترین