« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
در پی رحلت ایت الله هاشمی
بابا معمولا تنها براي شنا به داخل استخر مي رفتند و در آن روز هم مثل هميشه تنها وارد استخر شده اند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از جام نیـوز، فائزه هاشمی در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در مشهد نحوه ارتحال رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت را توضیح دادند.
 
در سفر يك روزه اي كه سركار خانم فائزه هاشمي براي حضور در مراسم بزرگداشت آيت الله هاشمي به مشهد داشتند، يكي از دبيران احزاب حاضر از نحوه ارتحال رئيس فقيد مجمع تشخيص مصلحت سوال كردند كه ايشان  به ابهامات موجود پاسخ دادند.

 
آقاي هاشمي هيچ گونه مشكل جسماني نداشتند و مرتب به ورزش از جمله شنا مي پرداختندكه معمولا براي شنا به استخر كوشك مي رفتند.

 
بابا معمولا تنها براي شنا به داخل استخر مي رفتند و در آن روز هم مثل هميشه تنها وارد استخر شده اند.

 
اين كه مي گويند دوربين ها را خاموش كرده اند صحت ندارد چرا كه اصولا در هيچ استخري در كشورمان دوربين نصب نمي شود ، كه اين استخر هم مستثني نبوده است.

 
بابا در زمان شنا هیچ وقت تمایل نداشت محافظان نزدیک او باشند ، بنابراین از آنان می‌خواست که در بیرون منتظر او باشند و محافظان نیز به وسیله سنسور تحرک عادی او در محل را کنترل می‌کردند. روز حادثه هم از طریق سنسور متوجه عدم تحرک ايشان شدند و با ورود به سالن استخر متوجه  شدندكه بابا دچار مشكل شده اند.

 
در داخل اندام‌های داخلی آقاي هاشمي آب وجود نداشت و هیچ نشانه‌ای از خفگی در او دیده نمی‌شد، در عین حال که او شنا را بسیار خوب می‌دانست. چنین به نظر می‌رسید که در لحظه ورود به آب، دچار سکته شده و تمام کرده بود، با این حال پس از انتقال به بیمارستان با جدیت عملیات احیا روی ایشان انجام گرفته بود. تنها نشانه‌ای که روی بدن بابا مشهود بوده آثار وسایل احیا بوده است.

 
 آخرین فردی که پیش از رفتن به استخر با آقاي هاشمی دیدار داشته وزیر بهداشت بوده است.

 
وقتي محافظان وضعيت بابا رو ديدند او را داخل پتو پيچيدند و با ماشين خودشان به بيمارستان شهداي تجريش رساندند.

 
ما به محافظان بابا اطمینان كامل داريم و آنها مثل اعضاي خانواده ما بودند و بعيد است در استخر مشكلي براي بابا بوجود آمده باشد .

 
روزبعد از فوت بابا صحبتي مطرح شد منبي بر اينكه قسمت هايي از بدن  ايشان از جمله كبد مورد آزمايش قرار بگيرد كه اعضاي خانواده با آن موافقت نكردند.

 
فائزه هاشمی خبر انتشار یافته از قول خود مبنی بر درخواست کالبد شکافی را تکذیب کرد و این شایعه را حرکتی جهت‌دار خواندو گفت من به تنهايي نمي توانستم براي بابا تصميم بگيرم ، من فقط يك راي دارم و تصميم گيرنده اصلي برادر بزرگمان محسن بود .

 
درمورد شايعاتى مبنى براينكه قلب پدرم مشكل داشته اينطور نبوده چون باباهفته قبل چك شده بودند و دكتر گفته بود كه سالم هستن وهيچ مشكل خاصى ندارند.
 

براى ما روشن نيست كه ابتدا ايست قلبى رخ داده و بابا به داخل استخر افتادند يا اينكه درحين شنا اين اتفاق افتاده.

 
ايشان همچنين اخبار و مطالب يك كانال تلگرامي و صحبت هاي  ر. ز را كه به صورت گسترده شايعاتي را در اين خصوص منتشر مي كنند را در بي اساس دانست و گفت هيچ سندي براي اثبات اين ادعاها وجود ندارد .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: