« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
رسانه‌های انگلیسی در واکنش به فرمان ترامپ برای ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان شامل ایران این اقدام رئیس جمهور آمریکا را نژادپرستانه،‌ شرورانه و بیرحمانه عنوان کردند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری فارس: در پی فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا مبنی بر منع ورود مسلمانان 7 کشور به آمریکا برای حداقل 90 روز آینده، برخی رسانه‌های انگلیسی واکنش نشان دادند.

روزنامه ایندیپندنت ضمن انتشار یادداشتی با اشاره به این مساله نوشت چنین اقدامی از سوی ترامپ خودسرانه و بی‌رحمانه است. رابرت فیسک نویسنده انگلیسی در این یادداشت برای ایندیپندنت خاطر نشان کرد، این اقدام را می توان رفتاری نازی، فاشیستی، نژادپرستانه، مخالف اصل آزادی، شرورانه،‌ ظالمانه و غیراخلاقی نامید.

ایدنیپندنت در یادداشت دیگری این اقدام رئیس جمهور آمریکا را غیر قانونی عنوان کرد. ایندیپندنت همچنین نوشت گروهی از مردم بریتانیا که مخالف این اقدام ترامپ هستند طی فراخوانی خواستار راهیپمایی عظیم اعتراضی در لندن  شدند. مخالفان ترامپ در انگلیس مخالف حضور رئیس جمهور آمریکا در کشورشان هستند.

روزنامه گاردین هم در یادداشتی نوشت، ترامپ نه تنها شرایط سیاسی آمریکا را وارد جنجالی طولانی‌مدت می‌کند بلکه فرهنگ آمریکایی را وارد جنگ کرده است.

گاردین ادامه داد، با این اقدام ترامپ فرهنگ آمریکایی را از کنار گذاشتن تبعیض و اهمیت به دین و اخلاقیات دور کرده و وارد محور پوپولیسم و ملی گرایی می‌کند.

روزنامه گاردین در این یادداشت انتقادی از سیاست‌های ترامپ در موضوع مهاجران و استقلال نوشت کشورهای پیشرفته جنگ‌های فرهنگی ندارند اما اکنون ترامپ جنگ فرهنگی به راه می‌اندازد.

گاردین در گزارش دیگری ضمن اشاره به واکنش جرمی کوربین رهبر حزب محافظه‌کار برای ممنوعیت ورود ترامپ به بریتانیا به دلیل فرمان نژادپرستانه‌اش نوشت رهبر اپوزیسیون خواستار عدم سازش دولت بریتانیا با رئیس جمهور آمریکا شد.

شکبه خبری اسکای نیوز هم در گزارشی به شرایط مسافران و سردرگمی آنان بعد از این فرمان ترامپ پرداخت و نوشت مسافران متعددی از کشورهای ایران، سودان و ... با وجود حضور اعضای خانواده‌شان در آمریکا و با وجود داشتن ویزای آمریکایی دیگر قادر نیستند به آمریکا سفر کنند یا به دیگر اعضای خانواده خود ملحق شوند و همچنین در فرودگاه‌ها با رفتار تبعیض‌آمیز مواجه می‌شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: