« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛
کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به منظور ایجاد اشتغال و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، امسال به 213 نفر از آنها، 30 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت کرده است.


پایگاه خبری آوای رودکوف ؛مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به منظور بررسی مشکلات زنان سرپرست خانوار با مدیرکل امور بانوان استانداری دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد، فرید محبی مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار به وظایف حوزه های حمایت، فرهنگی و اشتغال کمیته امداد اشاره کرد و گفت: این نهاد در رابطه با این حوزه ها کارهای متنوعی انجام می دهد و بحث زنان سرپرست خانوار و خدمات ارائه شده به آنان یکی از برنامه های اساسی در کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار دارای مسئولیت سنگین اقتصادی و اجتماعی در خانواده هستند، افزود: مسئولیت تأمین معاش زندگی و تربیت فرزندان و اداره امور خود و خانواده مسئولیت بسیار سنگینی است که بر عهده این زنان است. 

محبی با یادآوری اینکه 14 هزار و 500 زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند، گفت: از جمله آسیب های اجتماعی در حوزه زنان طلاق است که پنج درصد از زنان تحت حمایت این نهاد را زنان مطلقه تشکیل می دهند و تلاش ما ارائه خدمات برای کمک به تحصیل دختران و خدمات فرهنگی دیگر و جلوگیری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق  است.

وی افزود: کمیته امداد تنها یک دستگاه صدقه گیر نیست بلکه تلاش این نهاد توانمندسازی فکری، فرهنگی و اقتصادی افراد تحت حمایت است و در حوزه های فرهنگی و اجتماعی کارهای زیادی انجام می دهد.
مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه در سال جاری 898 زن سرپرست خانوار از خدمات بیمه اجتماعی بهره مند شده اند، گفت: اعزام 360 مادر و دختر به اردوهای خانوادگی واعزام 80 دانشجوی دختر و 245 نفر از زنان سرپرست خانوار و دختران تحت حمایت به عتبات عالیات از مهمترین اقدامات کمیته امداد در سال جاری در خصوص حمایت از زنان است.

محبی یادآور شد: یک هزار و 109 دانشجو و چهار هزار و 982 دانش آموز دختر، چهار هزار و 617 یتیم دختر و 52 دختر دانش آموز در خوابگاههای دانش آموزی از خدمات این نهاد بهره مند می شوند.
وی به برگزاری کارگاههای آموزشی و دوره های آموزشی اشاره کرد و گفت: در زمینه خدمات مشاوره ای یک هزار و 320 نفر و در زمینه آموزش های خانواده نیز دو هزار نفر از زنان تحت حمایت در دوره های آموزشی شرکت کرده و آموزش های لازم را فراگرفته اند.

محبی از دیگر اقدامات ارائه شده به زنان سرپرست خانوار را ارائه تسهیلات اشتغال برشمرد و اظهار کرد: به منظور توانمندی زنان سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال برای آنها، امسال به 213 نفر از آنان، 30 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شده و برای 38 نفر از زنان از طریق کاریابی شغل ایجاد شده و 155 زن سرپرست خانوار در دوره های آموزش اشتغال و فنی و حرفه ای شرکت کرده اند.

وی درخصوص فعالیت های کمیته امداد در سرفصل ازدواج گفت: 24 میلیارد و 320 میلیون تومان برای ازدواج یک هزار و 727 نفر از فرزندان زنان سرپرست خانوار امسال هزینه شده و یک میلیارد و 60 میلیون ریال نیز در زمینه ازدواج مجدد 53 نفر از زنان سرپرست خانوار پرداخت شده است. 

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه مشکلات در حوزه بانوان زیاد است و بیشترین آسیب ها متوجه این قشر است، بر لزوم توجه بیشتر و آموزش در زمینه های مختلف به خصوص در مناطق روستایی تأکید کرد.

فریبا رحمان پور مدیرکل امور بانوان استانداری در این دیدار از تلاش های کمیته امداد درخصوص حمایت از زنان و تلاش برای توانمندسازی آنان تقدیر کرد و گفت: امید است بتوانیم از ظرفیت بانوان در این خصوص بیشترین استفاده را کرده و همه با هم با تعامل و همکاری برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی که بیشتر متوجه زنان است، تلاش کنیم.

وی بر تلاش برای توانمند سازی اقتصادی و فرهنگی زنان سرپرست خانواده تاکید و آمادگی امور بانوان استانداری را در این زمینه اعلام کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: