« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۹
بسیاری از شرکت‌های بزرگ آمریکایی، به‌ویژه شرکت‌های فناوری‌های نو، به شدت از ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور مسلمان به ایالات متحده انتقاد می‌کنند. این شرکت‌ها ممکن است بر اثر چنین محدودیت‌هایی در دراز مدت به شدت ضرر کنند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از دویچه وله، فرمان ترامپ در ممنوعیت دادن ویزا به اتباع هفت کشور مسلمان مایه نگرانی خیلی از شرکت‌های آمریکایی شده است. هوارد شولتز، مدیر قهوه فروشی زنجیره‌ای استارباکس، روی وبسایت این شرکت فرمان ترامپ را گیج کننده نامید و از طرح‌هایی خبر داد که با اجرای آنها در پنج سال ‌آینده ۱۰ هزار شغل برای پناهجویان در این زنجیره می‌تواند ایجاد بشود.

گلدمن ساکس

لوید بلنکفین، رئیس هیات مدیره بانک گلدمن ساکس، گفته است: «این سیاستی نیست که ما از آن حمایت ‌کنیم و من لازم می‌دانم خاطرنشان کنم که این تصمیم در دادگاه فدرال به چالش کشیده خواهد شد.» او اضافه کرد: «اگر این مقررات همیشگی شوند، می‌توانند به شرکت من و از آن بیشتر به کارمندان من و خانواده آن‌ها خسارت بزنند.»

او به کسانی که بر اثر این فرمان دچار زیان شده‌اند وعده کمک داد و تاکید کرد که رنگین بودن ترکیب کارمندانش یکی از دلایل موفقیت این شرکت بوده ‌است.

جی پی مورگان

بانک جی پی مورگان هم واکنش نشان داد، اما کمی محتاطانه‌تر. این بانک هم به کارکنانش وعده کمک داد ولی موضع‌گیری علنی نکرد و فقط گفت: «ما با ۱۴۰ هزار کارمند تنها در ایالات متحده آمریکا، سپاس‌گذار سخت‌کوشی آن‌ها هستیم که به خاطر آن کشور ما ایمن مانده است. در عین حال فکر می‌کنیم که کشور و اقتصاد و رونق آن مدیون تفاوت‌هایی است که ما را احاطه کرده‌اند.»

وزیر پیشین خزانه‌داری

لاورنس سامرز، وزیر سابق خزانه‌داری آمریکا، در توییتی نوشت: «منافع شرکت‌های جهانی در این است که آمریکا کشوری  بماند که مجسمه آزادی نماد آن است و نه کشوری که اردوگاه پناهندگان و سیم‌های‌خاردار است.»

تسلا

الون ماسک، مدیر عامل تسلا (شرکت سازنده خودروهای برقی) توییت کرد: «از قضا بسیاری از انسان‌هایی که از فرمان ترامپ صدمه می‌بینند، از حامیان آمریکا هستند. آن‌ها درست عمل کرده‌اند و خطایی از آن‌ها سر نزده و شایسته این نیستند که پس فرستاده شوند.» او اضافه کرده است: «سیاست ترامپ برای اتباع کشورهایی که اکثریت جمعیت ‌آن‌ها مسلمان هستند، بهترین راه برای مواجهه با چالش‌هایی نیست که این کشور با آن‌ها روبروست.»

اوبر

تراویس کالانیک، رئیس شرکت اوبر (شرکت تاکسی‌رانی آمریکایی)، در یک پست فیسبوکی این اقدام ترامپ را "نادرست" و "غیرعادلانه" نامید. این شرکت اعلام کرد که ده‌ها کارمند و راننده این شرکت از جمله کسانی هستند که از سیاست درهای بسته ترامپ صدمه می‌خورند. او نوشت: «این مقررات شامل حال هزاران راننده اوبر می‌شود که از همین کشورها می‌آیند.»

بسیاری از راننده‌های اوبر که برای دیدار از خانواده‌های‌شان به این کشورها سفر کرده‌اند، حالا نمی‌توانند برگردند. اوبر تلاش می‌کند جای خالی این راننده‌ها را پر کند.

جنرال الکتریک

جف ایملت، مدیر عامل جنرال الکتریک، در بلاگ شرکت خود نوشت که او به همراه کارمندانش نگران‌ است. او اعلام کرد که این شرکت در کنار کارمندانش خواهد ایستاد و تلاش خواهد کرد برای رسیدن به یک راه‌حل تلاش کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: