« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
سخنرانان در جریان تظاهرات گسترده روز شنبه مردم انگلیس در لندن علیه احکام نژادپرستانه و ضد مهاجر رییس جمهوری آمریکا، ضمن حملات شدید علیه دونالد ترامپ و سیاست هایش، حمایت قاطع خودشان را از مسلمانان و پناهجویان اعلام کردند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از ایرنا، 'لیندزی جرمی' مدیر تشکل مدنی 'کارزار ائتلاف توقف جنگ' در سخنانی در جریان تجمع تظاهرکنندگان در برابر نخست وزیری انگلیس ( داونینگ استریت)، ضمن 'مضحک خواندن ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا، گفت: ما به مسلمانان اعلام می کنیم که شما را تنها نمی گذاریم.
این فعال سیاسی و ضدجنگ انگلیس افزود: ما در مقابل دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا متحد شده و در برابر او خواهیم ایستاد.
وی خطاب به نخست وزیر انگلیس گفت: ما مخالف سفر رییس جمهوری آمریکا به لندن هستیم و اگر 'ترزا می' به خواسته ما گوش نکند، با حضور گسترده مان خیابان های لندن را در جریان سفر ترامپ قفل خواهیم کرد.
'جان ریس' از اعضای ارشد کارزار ائتلاف توقف جنگ نیز در سخنانی در این تجمع اعتراضی گفت: دونالد ترامپ با سیاست های احمقانه اش راه به جایی نمی برد. او رئیس جمهوری مشروع آمریکا نیست.
وی افزود: ترامپ در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته بود که هیلاری کلینتون را باید بازداشت شود، اما اکنون اوست که بابت فرمان ضد مهاجرتی اش بایستی بازداشت شود.
'تلحه عامر' از' شورای مسلمانان بریتانیا' نیز در سخنانی در جریان این راهپیمایی تصریح کرد: سیاست های تفرقه انگیز و اشتباه ترامپ در کشور انگلیس جایگاهی ندارد.
وی افزود: 'ما اعلام می کنیم که در برابر سیاست های مخرب و تفرقه انگیز دونالد ترامپ سکوت نخواهیم کرد.'
'تلحه عامر' همچنین اضافه کرد: 'ترزا می' به اشتباه تصور می کند که برای خروج از اتحادیه اروپا به قراردادهای تجاری با ترامپ احتیاج دارد و به همین دلیل در برابر سیاست های او سکوت کرده است.
'دیوید روزنبرگ' نیز در سخنانی در جریان این تظاهرات گفت: 'ما افتخار می کنیم که اکثر یهودیان آمریکایی علیه ترامپ رای دادند. آنها متوجه شده اند که او فردی فاشیست و نژاد پرست است.
این فعال یهودی انگلیس افزود: 'ما در کنار برادران و خواهران مسلمان مان در سراسر دنیا در برابر احکام ترامپ ایستادگی می کنیم و فراموش نمی کنیم زمانی که هیتلر، یهودیان را از آلمان اخراج کرد ، هیچ کشوری جز کشورهای مسلمان پذیرای ما نبودند.
وی همچنین گفت: 'ترزا می' نخست وزیر انگلیس هم دست کمی از ترامپ ندارد. سابقه عملکردش علیه پناهجویان در زمان وزارت کشورش از یاد نخواهد رفت.
برخی دیگر از سخنرانان نیز در سخنانشان حمایت برخی کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی و امارات متحده عربی از ترامپ را مشمئز کننده خوانده و به شدت محکوم کردند.
شمار زیادی از مردم انگلیس در اعتراض به احکام دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، علیه مسلمانان و پناهجویان، روز شنبه ضمن تجمع در برابر ساختمان سفارت آمریکا، به سمت 'داونینگ استریت' و میدان پارلمان در قلب لندن راهپیمایی کردند.
در این حرکت اعتراضی که از سوی گروه‌های مدنی ضد جنگ و طرفدار صلح از جمله کارزار مدنی «ائتلاف ضد جنگ» برنامه‌ریزی ‌شده بود، علاوه بر مردم، شماری از شخصیت های سیاسی از جمله نمایندگان پارلمان و نیز رهبران اتحادیه های بزرگ کارگری شرکت داشتند.
تظاهرکنندگان علاوه بر سر دادن شعارهایی علیه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا؛ فریاد می‌زنند' ترزا می' خجالت خجالت.
آنها همچنین پلاکاردهایی را در دست داشتند که بر روی برخی از آنها نوشته‌ شده بود، 'نه به ترامپ نه به جنگ'، 'نه به ترامپ، نه به ممنوعیت ورود مسلمانان'، 'شرم باد بر ترامپ'،'علیه اسلام هراسی متحد هستیم'، 'ما از مسلمانان استقبال می کنیم، نه از ترامپ' و 'صهیونیسم و ترامپ یکی هستند. ما مخالف هر دو هستیم'، ' ما از ورود پناهجویان استقبال می کنم ' و 'ما علیه استکبار ایستادگی می‌کنیم.
از زمان صدور احکام ترامپ علیه مسلمانان و پناهجویان ، این دومین تظاهراتی است که در لندن برگزار می شود.
شمار زیادی از شهروندان انگلیسی و معترض به احکام ضد مهاجرتی ترامپ، شامگاه دوشنبه گذشته نیز در برابر دفتر نخست‌وزیری انگلیس ( داونینگ استریت) تجمع کرده بودند.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه هفته گذشته احکامی را به اجرا گذاشت که بر اساس آن ورود اتباع 7 کشور مسلمان ازجمله ایران به آمریکا به مدت 90 روز ممنوع شده است و پناه‌جویان سوریه نیز دیگر نمی‌توانند وارد این کشور شوند. سایر پناه‌جویان نیز تا 120 روز آتی از ورود به آمریکا ممنوع شده‌اند.
این احکام اعتراض و خشم بسیاری از سیاستمداران و گروه های اسلامی و حقوق بشری در انگلیس و نیز سایر کشورهای جهان را برانگیخته است.
اروپام **4**ن*1552/انتشار دهنده: قاسم شریعتی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: