« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
در پی بازدید احمدی نژاد از پاسارگاد و آرامگاه کوروش
در پی سفر اخیر دکتر احمدی نژاد به شیراز و بازدید از پاسارگاد و آرامگاه کوروش و طرح برخی شبهات در فضای مجازی توسط مخالفان، استاد خسرو معتضد در گفتگو با دولت بهار ضمن تحسین اقدام رییس جمهور سابق به این شبهات پاسخ داد.
به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ، متن سخنان استاد معتضد را در ادامه می خوانید:

 درایران هر کسی، هر مقامی چه بر سر کار، چه  بازنشسته، می تواند به هر جای ایران سفر کند به هیچ کس هم مربوط نیست. یک سری آدمهایی در فضای مجازی که اصلا معلوم نیست کی هستند و سوادشان  و معلوماتشان چقدر است در این فضا هر چقدر دلشان می خواهد ژاژخایی می کنند . اینها برای طلب شهرت کاریکاتوری می کشند و توهینی می کنند. برای قوام السلطنه و مصدق نیز از این مسائل می گفتند.

در مورد کوروش و پاسارگاد توده ای هایی که مردند و فعلا نیستند شبهاتی انداختند، چند تا کتاب نوشتند که مقبره کوروش در اینجا نبوده است. تاریخ این طور نیست که کسی صبح به صبح بیدار شود و تاریخ بسازد. آدمهای بی سوادی مانند ناصر پورپیرار بودند که مدعی بود کوروشی وجود  ندارد و کوروش را یهودی ها ساخته اند. در حالیکه اینها ترهات و مهملات است.
کشورهایی مانند یونان و رم قدیم بودند که تاریخ در آنها علم بسیار مهمی بوده است. ما هم تاریخ داشتیم که متاسفانه در قرون وسطی به علت جنگهای ایلخانی، دست نوشته ها از بین رفته است. آن موقع کاغذ نبود روی پاپیروس مصری می نوشتند بعدها کاغذ از چین آمد وسایل چاپی هم نبود. ولی در کشورهای اروپایی مثل ایتالیا و قسطنطنیه مصون ماند و در قرون وسطی به اروپا برده شد.
39 مورخ بزرگ بیزانسی، تعداد زیادی مورخین یونانی و سریانی (سوریه ای) داریم که روی اوراق کلیسا نوشته اند. ما الان جزئیات دانشگاه نصیبین در مرز عراق و سوریه را در دفاتر کلیسا داریم.
در مورد کوروش هم روایات بسیار معتبر از مورخان یونانی وجود دارد. سیروپدیا یا کوروش نامه را کتزیاس نوشته است که در دربار هخامنشیان پزشک بوده است. سالها بعد گزنفون فرمانده سپاه یونانیان به کمک کوروش کوچک علیه برادرش اردشیر آمده و تاریخ ایران را نوشته است. هرودوت که به ابوالمورخین معروف است چون تاریخ ایران مرتبط با تاریخ یونان بوده است جزئیات را نوشته است. هزاران لوحه و ورقه ما داریم که تاریخ را نوشته است. گذشته از آن در تخت جمشید هم کتابخانه مفصل سنگی بوده، خشت خام بوده، وقتی اسکندر تخت جمشید را آتش زد، این خشت خام ها به آجر تبدیل شده است. بسیاری از اینها الان در دانشگاه شیکاگو هست و بسیاری را هم به ایران برگردانده اند. که در این ها از مالیات و حق سفره و حقوق کارگران تخت جمشید نوشته شده که همه اینها مضبوط است.

حالا 4 نفر آدم نادان و بی سواد در قرن بیستم که تحقیقات تاریخی تمام شده است، حتی در داخل کشور خودمان مطالبی را می نویسند.
کوروش واقعیت تاریخی است، اسمش هم کوروش دوم بوده است. سلسله هخامنشیان واقعیت تاریخی دارد. کوروش با افتخار و با عظمت در پاسارگاد دفن شده است. احتمالا در بالای قبر کوروش هم مقبره دیگری بوده باشد. ریچارد فرای مورخ آمریکایی که خیلی ایران شناس برجسته ای بوده و ما برای دفن نشدن او در ایران خیلی کولی بازی در آوردیم، برای تاریخ ایران خیلی زحمت کشیده است که کتابش چاپ شده در دو جلد و با چاپ و رنگ عالی که در آن کتاب، پاسارگاد و تخت جمشید را در دوران عظمتش  به وسیله نقاشان بازسازی کرده اند.

ملل کوچک می روند دانمارکی ها ، انگلیسی ها ،فرانسوی ها  و آلمانها را می آورند  که برایشان تاریخ بنویسند. ما چون ملتی هستیم که متاسفانه اصلا ارزش تاریخ را نمی دانیم می آییم افتخارات گذشته خودمان را خراب می کنیم.
کوروش کسی است که لوح حقوق بشر از او مانده که در بابل  و عراق کشف شده است. اگر در ایران کشف می شد له و خردش می کردند. این لوح در قرن نوزدهم کشف شده و در بریتیش میوزیوم لندن هست. شما در موزه پرگامون برلین در بریتیش میوزیوم لندن و در موزه های روسیه آثار برجسته ای از دوران هخامنشی می بینید. از جمله خانم دیولافوا در قرن نوزدهم تمام تخته ها را در قرن نوزدهم از زیر خاک در شوش در زمان ناصرالدین شاه در آورد و به موزه لوور پاریس انتقال داد. همه سرستونها و تخته ها آنجا هست.

بی شرمی بیگانگان و خیانت عوامل بیگانه می خواهد ایران را تجزیه کند. می خواهند پروژه یوگوسلاویزاسیون را اجراکنند و ایران را یوگسلاوی دوم بکنند، ایران تکه تکه بشود برای این باید گذشته ما را مورد حمله و تمسخر قرار بدهند. شکیات را بیان کنند که کوروش و داریوش نبوده اند. همه اینها بوده، داریوش یکی از بزرگترین فرمانروایان دنیاست. همه کتیبه ها مثل کتیبه نقش رستم همه مسجل است که بعضی ها در ایران هست و بعضی ها را برده اند. داریوش در سال 512 پیش از میلاد مسیح آمده و در کانال سوئز تعداد زیادی سنگ لوحه استفاده کرده است. کانال سوئز برای بار دوم بود که کنده می شد و داریوش با سنگ لوحه آن را پر کرده است. قبل از او برای بار اول یک فرعون مصری کانال سوئز را پرکرده است. داریوش و کوروش  یک وجود مسلم و مسجل و واقعی است. تمام اینها در کتابهای یونانی هست. تمام اینها از خودشان سنگ نقش و سنگ نوشته به خط میخی دارند. ما نمی دانستیم سواد نداشتیم. در قرن نوزدهم کشف شد. وقتی شامپلیون شرق شناس به مصر رفت و خطوط هیروگلیف را کشف کرد توانست کلید خواندن خطوط قدیمی را به دست بیاورد. کتیبه نقش رستم و سایر کتیبه ها خوانده شد. اینها افتخارات ماست.

حالا یک عده بی وطن و خائن می خواهند مملکت را تجزیه کنند و تلویزیون ما خواب است. از صبح تا شب درباره آشپزی و نرخ ارز برنامه پخش می کند و از جغرافیا و تاریخ ایران نمی گوید. طوری شده که 75 درصد مردم شبکه های بیگانه را گوش می دهند، آنها هم بلدند تاریخ را چطور بسازند.آنها  اصلا از انقلاب ایران صحبت نمی کنند اصلا انگار انقلابی نبوده، مردمی نبوده جنبشی نبوده، همه را دارند القا می کنند که شما اشتباه کردید، کار غلطی کردید و بیخود انقلاب کردید و این خونهایی که ملت ایران دادند بیخود بوده، جنگ بیخود بوده است.
ما رسانه های عمیق و قدرتمند نداریم، موضوعاتشان عموما مسائل کوچک است که مثلا آن آقای نماینده چه گفت و آن آقا کجا کتک خورد و کی می خواهد رئیس جمهور شود. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می میرد می گویند او را در آب خفه کردند. کسی هم نیست بیاید جواب بدهد که این مزخزفات چیست که دارید می گویید. ساختمانی آتش می گیرد می گویند برای اینکه بنیاد مستضعفان می خواسته سرقفلی ها را برنگرداند بمب گذاشته، هیچ توضیحی هم داده نمی شود و این مسائل بین مردم می چرخد. از این ها گذشته به خدا و پیغمبر رسیده اند و می گویند خدایی نبوده پیغمبری نبوده کم کم دارند زیر بنای ما را نابود می کنند. از طرف دیگر در فضای مجازی جوانان را به فسق و فجور دعوت می کنند و تصاویر زشت  می گذارند. همه هم خفه خون گرفته اند.
بنابراین شما تعجب نکنید که بگویند کوروش، پاسارگاد و تخت جمشید نبوده است. اینها را متاسفانه خارجیها انگلیسیها، دانمارکی ها، آلمانی ها و فرانسوی ها کشف کردند. در طول سیصد سال می آمدند و می گفتند خدایا این ساختمانها چیست ، چه ساختمانهای باعظمتی است.
برای من کتاب از خارج می آید می بینم دو هزار صفحه در مورد  ایران باستان، مصر باستان، کامبوج باستان و شرق باستان نوشته است. سواد ندارند، فهم ندارند که بیایند پول بگذارند و این ها را ترجمه کنند تا مردم ایران اینها را بشناسند.
الان در ایران جنبش سکتاریسم شروع شده، به یکی می گویند تو بلوچی، به یکی می گویند تو خوزستانی هستی، تو عرب هستی، به آن یکی می گویند تو آذربایجانی هستی و اصلا ایرانی نیستی. به کردها مثلا اردشیر بابکان که کرد بوده و کردها از ایرانی های اصیل هستند می گویند تو اصلا ایرانی نیستی، تو آریایی نیستی ، تو بیگانه ای. بخش اقوام و عشایر در ریاست جمهوری قرار بود فعالیت کند پس چرا هیچ فعالیتی نمی کند. چرا چهار تا سخنرانی نمی کنند. چرا هر جای ایران می روید صحبت از جداسازی هست.

بنابراین شما تعجب نکنید که چرا در مورد کوروش این طور می گویند. کوروش مایه افتخار ایران است. احمدی نژاد کار خوبی کرد که به پاسارگاد و آرامگاه کوروش رفت. چند سال پیش هم اشپیگل عکسش را گذاشته بود که رفته تخت جمشید عکس گرفته است.

چهار تا بچه بی سواد متلک می گویند کاریکاتور می کشند مسخره می کنند. هر کاری که انسان در راه حیثیت و آبروی ایران بکند توهین می کنند.
یک زن نادان و بیسواد می رود خارج  برهنه می شود، آبروی ایران را می برد. من یک مقاله نوشتم که  زشت است، آدم می تواند برود درس بخواند، مگر هنرمندان ایرانی که می روند جایزه می گیرند برهنه می شوند؟ پس از مقاله من شروع کردند به متلک و توهین  که  چکارش دارید آزادی است!

کار به خدا و پیغمبر رسیده و می گویند نیست. برای اینکه همه کارها خوابیده و این دولت کارش را بلد نیست. همه چیز شده برجام که آن هم آمریکا این طور رفتار می کند و از صبح تا شب ملت ایران را می ترساند. بله باید تاریخ ایران را بکوبند تخت جمشید را بکوبند. هرکسی پدر، مادر و جد و آباء دارد. می گویند باستان گرایی یعنی چه یعنی اینکه شما احساس کنی پدر و مادر داری شما اگر در شناسنامه ات بنویسند بدون پدر و مادر شما نمی توانی سرت را بلند کنی. این مملکت تاریخ دارد این مملکت شناسنامه دارد، این مملکت تاریخ با افتخار دارد.

مردک می گوید ما باید مثل نروژ باشیم. نروژ که جای خوبی نیست. مگر فقط پیشرفت مادی مطرح است، در نروژ خیلی کارها می کنند که ما نمی کنیم. خیلی از نظر اخلاقی عقبند.
آن یکی می گوید آقا قربان کره جنوبی. کره جنوبی قبل از جنگ جهانی چی بود، آمریکا برای اینکه کره جنوبی به سرنوشت کره شمالی دچار نشود 12 میلیارد دلار در جنگ دو کره خرج کرد. چندین هزار میلیارد دلار آمریکا تا حالا در آنجا خرج کرده است.

حالا نوبت تاریخ باستان ایران است، نوبت تخت جمشید است برای اینکه گسسته شود. برای اینکه ایران را به 8 کشور تجزیه کنند. این طرح جیمز اف. بیرنز است. در سال 1324 این وزیر امور خارجه آمریکا گفت ایران باید 8 کشور بشود  که آن موقع مردم ایران تو دهنی محکمی به او زدند، خیلی ما آن موقع غیرتمند بودیم، چنان هو کردند، چنان دولت حکیمی را مسخره کردند، روزنامه نگاران نماینده های مجلس در مجلس مشت کوبیدند که این مزخرفات چیست. غلط کرده آمریکا که می گوید کمیسیون سه نفره ایران را اداره کند.
ما نمی دانیم واقعا سواد کم است. مجلات خارجی در مطبوعات ایران ترجمه نمی شود. بروید کمی دنیا را ببینید.  یک مجله است در آمریکا  به نام جغرافیای ملی، بروید ببینید.
این هم تلویزیون ماست که از صبح تا شب برنامه آشپزی پخش می کند، بابا بس است. زنهای ایرانی آشپزی بلدند لازم نیست یاد بدهید. جغرافیای ایران را نمایش بدهید، چهارتا حرف حساب بزنید. چهار تا کار که بعد از انقلاب انجام دادید را نمایش بدهید. بعد از انقلاب چقدر گازکشی کردیم، چقدر شهرسازی کردیم، چقدر اصلاحات کردیم، چه تعداد ده تبدیل به شهر شده اینها را نمی گویند.

توی این مملکت موسیقی ملی پخش نمی شود.موسیقی ملی مردم را گرم می کند. موسیقی که غدغن است. مردم جغرافیا نمی دانند. اصلا نمی دانند مثلا کودتای سوم اسفند را کی کرد. من دوره مطبوعات  قدیم را دارم مانند خواندنیها ترقی .. همه اش اطلاعات بود. جغرافیا را توضیح می دادند . شعرای ایران و نویسندگان ایران را معرفی می کردند.
الان نان لواش را ارمنستان برای خودش برمی دارد، چوگان مال دوره ساسانیان بوده ما نقاشیها و مینیاتورهایی از دوره اسلام داریم از چوگان که می گویند مال باکو بوده ، نظامی  را که مال فم تفرش و مال قم بوده می گویند مال گنجه است. فردوسی را می گویند مال خراسان نبوده و مال یکی از همسایه ها بوده رویشان بشود سعدی و حافظ را هم می گویند عرب بودند. نمی دانم چرا مملکت این طور شده کسی هم کاری نمی کند، فقط بلدند هر روز مالیات و  ارزش افزوده بگیرند. می خواهند مملکت را تجزیه کنند. پریشب هم  گفتند می خواهند جنگ نیابتی راه بیندازند. جنگ بین ایران و عربستان راه بیندازند آمریکا هم بیاید به کمک عربستان. اینها را به مردم نمی گویند. اینها را به مردم بگویید. مردم را آماده کنید. مردم را تهییج کنید.

کوروش آدم نجات دهنده ای بوده است شما باید تاریخ آسیای ملل قدیم را بخوانید. آشور بانی پال می گفت من مردان را می کشم زنان را آزار می دهم و توی بدن اینها سیخ می زنم چشمهایشان را کور می کرد و دست و پا می برید. کوروش آمده گفته هر کس به دین خود ، هرکسی به کیش خود و حقوق بشر برای هر کسی محترم است.بیخود هم نیست که احترام می گذارند. حالا یک عده آدم بی سواد از روی نادانی و بعضی ها هم دستورات بیگانه حرف می زنند.

ایران را بارها خواستند تجزیه کنند نتوانستند. در زمان قاجار نتوانستند، 1919 نتوانستند، در جنگ جهانی دوم نتوانستند، الان از این راه و با تحریک خود مردم، مردمی که ناراضی هستند و در فشار مالی هستند و دولت خواب است وارد شده اند. کوله بر چیست که پیرمرد باید از کوه نفت ببرد و روی کولش یخچال بیاورد. آقای نعمت زاده چقدر باید استراحت کند، چند تا باید شرکت داشته باشد. وزیر راه چرا باید به مسکن مهر حمله کند. مردم ندارند اگر داشتند که مسکن مهر نمی خواستند همه که آقای آخوندی نیستند. آقای وزیر صنعت 14 تا شرکت به نام خانم و دامادهایش ...

دولت عثمانی از سال 907 هجری قمری تا سال 1135 حدود 3 قرن کوشید ایران را بگیرد نتوانست. الان از این طریق می خواهند ایران را از بین ببرند. دولتمردان هم خوابند./دولت بهار
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: