« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
نتایج یک مطالعه نشان داد محدودیت‌های سفر که از سوی دونالد ترامپ برای 7 کشور مسلمان اعمال شد، مسافران دیگر کشورها را نیز از سفر به آمریکا باز داشت، رزروهای ایران در روز لغو این دستور 5 برابر افزایش یافت.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری فارس: نتایج یک مطالعه نشان داد محدودیت‌های سفر که از سوی دونالد ترامپ برای 7 کشور مسلمان اعمال شد، مسافران از دیگر کشورها را نیز از سفر به آمریکا می‌ترساند و برحذر می‌دارد.

«فواردکیز» که 16 میلیون پرواز رزرو شده در روز از سیستم‌های بزرگ رزرو در جهان را مورد تحلیل قرار داده است، اعلام کرد رزرو ورودهای بین‌المللی به آمریکا طی 3 ماه گذشته 2.3 درصد بیش از سال گذشته بوده است.

آمارهای این بررسی نشان داد در 27 ژانویه یعنی روزی که ترامپ فرمان اجرایی را صادر کرد، رزروها 3.4 درصد از سال گذشته جلوتر بود.

اما در فاصله 28 ژانویه تا 4 مارس که قانون ممنوعیت مسافرت پابرجا بود، رزروها به مقصد آمریکا  6.5درصد کاهش یافت. این آمار شامل کاهش 80 درصدی در رزروها از سوی 7 کشوری ذکر شده در فرمان ترامپ بود و 13.6 درصد نیز کاهش از سوی کشورهای غرب اروپا صورت گرفته است.

فواردکیز اعلام کرد در روزی که این فرمان از سوی یک دادگاهی در آمریکا لغو شد، رزروها از سوی ایران افزایش یافت و رزروها برای سفر به آمریکا از مبدا این کشور در سوم و چهارم فوریه به نسبت مدت مشابه سال گذشته 5 برابر بیشتر شد. بیشتر این رزروها، برای ورود به آمریکا در روزهای 5 و 6 فوریه بود.

اولیور جاگر، مدیر ارشد اجرایی فواردکیز گفت این آمار بررسی لحظه‌ای از بازه 8 روزه است و رصد این وضعیت ادامه خواهد یافت.

گروه‌های دیگری نظیر سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل نیز هشدار داد که با محدودیت‌های آمریکا، به تقاضا برای سفر لطمه خواهد زد. این محدودیت‌ها فعلا با رای دادگاهی در آمریکا به تعلیق درآمده است.

نادجدا پوپوا، مدیر پروژه‌های مسافرتی در یورومانیتور گفت: «ابهام در تحولات اخیری که از سوی ترامپ اعلام شد، بر سر تقاضا برای مسافرت از مبدا و به مقصد آمریکا سایه انداخته است.»

«این فرمان اجرایی همچنین می‌تواند بر چگونگی تصوری که در مورد آمریکا به عنوان مقصد گردشگری وجود داشت و همچنین چگونگی امکان ورود مسافران خارجی به این کشور در آینده تاثیر بگذارد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: