« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور گفت: به دلیل محدودیت منابع مالی کشور بودجه قرآنی در سال آینده ۵۰ درصد کاهش یافته است.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از ایسنا، مهدی قره شیخلو در آیین رونمایی از ۱۲ هزار جلد قرآن کریم در شهرستان ساوه که با حضور قائم مقام وزیر صنایع برگزار شد، افزود: بودجه قرآنی کشور که در سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان است، به دلیل محدودیت منابع مالی به ۱۰۰ میلیارد تومان در سال آینده کاهش یافت.

وی با تاکید بر ضرورت ورود خیرین به حوزه قرآنی کشور، ادامه داد: اگر ۱۰ درصد جمعیت ۸۰ میلیونی مردم ایران ماهانه هزار تومان را به فعالیت های قرآنی اختصاص دهند و در حساب مشترکی واریز کنند  مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد شد که سهم بسزایی در رونق فعالیت های قرآنی خواهد داشت.

قره شیخلو با تاکید بر استفاده از ظرفیت صنایع در تامین هزینه های قرآنی کشور گفت: در حال حاضر پنج هزار مدرسه قرآنی در سراسر کشور فعالیت می کنند که برای توسعه فعالیت های این مراکز نیازمند ورود خیرین و صنایع هستیم.

وی تصریح کرد: حدود ۹۵ درصد از  پنج هزار موسسه قرآنی کشور مشکل فضای فیزیکی و ساختمانی برای فعالیت های قرآنی دارند اما شاهد فعالیت بسیاری از مدارس کل کشور به صورت یک شیفته هستیم که اگر شیفت خالی این مدارس به رایگان در اختیار مدارس قرآنی قرار گیرد مشکل فضای فیزیکی این مدارس نیز برطرف خواهد شد.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور خواستار رسوخ فرهنگ قرآنی در جامعه شد تا از جامعه قرآن محوری برخوردار باشیم، گفت: براساس طرح نورباران که از چند سال پیش شروع شده است قرار بر این است که ۳۰۰ هزار جلد قرآن کریم توسط موسسات، نهادها و صنایع در سراسر کشور توزیع شود که در شهرستان ساوه نیز با توزیع ۱۲ هزار جلد فراتر از آن انتظاری که می رفت این کار ارزشمند صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم ساوه و زرندیه نیز گفت: توسل به قرآن کریم موجب موفقیت در تمامی عرصه ها خواهد شد.

محمدرضا منصوری افزود: قرآن کتابی ارزشمند است که تمامی تعالیم اسلامی در آن نهفته است و باید با عمل به دستورات قرآن کریم مانند انفاق که در کلام وحی بسیار از آن سخن گفته شده است مسیر سعادت را طی کنیم.

امام جمعه ساوه نیز گفت: در طرح نورباران پنج هزار جلد قرآن کریم توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری و هفت هزار جلد هم توسط خیرین و صاحبان صنایع  خریداری و اهدا شده است.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: این طرح به منظور تامین قرآن برای موسسات قرآنی یا تعویض قرآن های فرسوده اجرا می شود.

وی تقویت فرهنگ قرآنی را موجب تحقق سبک زندگی اسلامی دانست و افزود: برای گسترش فرهنگ قرآنی و نیز نماز باید از تمامی ظرفیت ها استفاده کرد.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز قرآن کریم را بالاترین کتاب آسمانی دانست که ظاهری زیبا و مفاهیم عالی دارد.

محمد بهاروند افزود: قرآن کریم تضمین‌کننده امور دنیوی و اخروی و سعادت فردی و اجتماعی انسان است و تنها کتابی است که بدون تحریف باقی مانده و سرشار از مفاهیم اسلامی است.

وی بیان کرد: استمرار حرکت انقلاب اسلامی در گرو تأسی به فرهنگ قرآنی و الهام گرفتن از دستورات نورانی کلام وحی است.

شهردار ساوه نیز با اشاره به نگاه فرهنگی شورای اسلامی شهر و شهرداری گفت: مجموعه مدیریت شهری معتقد است علاوه بر نگاه به جسم شهر باید به روح شهر که همانا فعالیت های فرهنگی است نیز توجه شود.

کامران جوادی افزود: مجموعه شهرداری ساوه علاوه بر اختصاص ۴۰۰ میلیون تومان به فعالیت های فرهنگی و قرآنی بویژه در مساجد و کانون های فرهنگی و هنری با اختصاص ۵۰ میلیون تومان در طرح نورباران و اهدای قرآن کریم مشارکت داشته است.

وی شرکت در برنامه گلهای محمدی(ص) و فاطمی (س) و نیز برگزاری کلاس های آموزش قرآنی ویژه کارکنان و شرکت کنندگان در طرح اوقات فراغت را بخشی از فعالیت های شورای اسلامی شهر و شهرداری در این حوزه دانست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: