« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
در شرایطی که تنش میان چین و آمریکا در دریای جنوبی مدتی است شدت گرفته، برخی گزارش‌ها از نزدیک شدن جنگنده های دو کشور به یکدیگر در این منطقه حکایت دارد.
به گزارش آوای رودکوف و بر اساس اعلام رسانه های منطقه شرق آسیا، ظاهرا دو فروند از هواپیماهای نظامی چین و آمریکا که بر فراز دریای جنوبی پرواز می کردند، به فاصله ۳۰۵ متری از یکدیگر قرار گرفته اند که این موضوع می توانست خطر برخورد میان دو هواپیما را در پی داشته باشد.

این در حالیست که نیروی دریایی آمریکا هم نزدیک شدن هوایپمای «پی ـ ۳» این کشور به یک جنگنده چینی در دریای جنوبی را مورد تایید قرار داده است.

روزنامه «ساوت چاینا» از هنگ کنگ روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که نزدیک شدن دو هواپیما به یکدیگر طبق اعلام نیروی دریایی آمریکا سهوی بوده است.

ظاهرا این حادثه روز چهارشنبه هفته جاری (20 بهمن) در اطراف جزیره «اسکاربروگ» رخ داده که منطقه ای بین فیلیپین و چین است و در باره آن دو کشور منازعاتی دارند.

به غیر از سال 2016 میلادی که 2 بار چنین اتفاقی رخ داد، ندرت دیده شده است که جنگنده های دو کشور تا این اندازه به یکدیگر نزدیک شوند.

ارتش چین در تازه ترین گزارش خود که به نوعی به حضور نظامی آمریکا در دریای جنوبی مرتبط است، در روزنامه «آرمی دیلی» آورده است؛ این کشور برای جنگ در این پهنه آبی آماده است.
ارتش چین تصریح کرده است که این کشور هرگز خواستار جنگ نبوده و نیست اما طبیعتا زمانی که مجبور شود برای درگیری درنگ نخواهد کرد.

همزمان مقام های چین نیز تلاش کرده اند تا حد امکان در برابر تحرکات و اظهارات تحریک آمیز مقام های دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در باره دریای جنوبی آرامش نشان دهند اما بر حراست از امنیت ملی و تمامیت ارضی کشور هم تاکید نموده اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: