« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
"فرانک والتر اشتاین مایر"، به عنوان یکی از شاخص ترین چهره‌های ضد ترامپ سکان ریاست جمهوری آلمان را در دست گرفت تا تابلوی جدیدی از مناسبات دو سوی آتلانتیک را ترسیم کند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری تسنیم امروز (12 فوریه) "فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر امور خارجه سابق آلمان توانست با رای اکثریت مجمع فدرال آلمان سکان ریاست جمهوری در این کشور را عهده دار شود.

اشتاین مایر متولد ژانویه 1956 و اهل آلمان است. وی دو دوره وزارت امور خارجه آلمان بود و از نوامبر 2005 تا 27 اکتبر 2009 و همچنین از دسامبر 2013 تا ژانویه 2017 در این سمت در کشورش فعالیت داشت.

وی همچنین از نوامبر 2007 تا 27 اکتبر 2009 نیز معاون صدر اعظم آلمان آنگلا مرکل نیز بوده است.

وی در 25 ژانویه 2017 از سمت وزارت خارجه آلمان استعفا کرد تا خود را برای ریاست جمهوری آلمان آماده کند.

بسیاری تحلیلگران رئیس جمهور جدید آلمان را فردی مخالف ترامپ ارزیابی می کنند. نگاهی به موضع گیری ها و اظهارات اشتاین مایر قبل و بعد از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا گواه این حقیقت است.

اشتاین مایر در دوران وزارت امور خارجه خود و همچنین بعد ازکناره گیری از این سمت همواره در موضع گیری های آشکاری انتقاد شدیدی به ترامپ و سیاست های وی وارد می کرد.

وی در اظهار نظری انتقاد شدیدی به شعار ترامپ مبنی بر نخست آمریکا وارد کرده و تاکید کرده بود که رئیس جمهور آینده آمریکا باید بپذیرد که معماری امنیت جهانی تغییر کرده است و شعار نخست آمریکا پاسخ درستی به این شرایط نیست.

وی همچنین سخنان ترامپ را ضد و نقیض خوانده و مناقشات بین المللی را تنها در صورتی قابل حل و فصل دانست که قدرت هایی همچون آمریکا و روسیه و دیگران با یکدیگر متحد شوند.

اشتاین مایر بارها و بارها در موضع گیری های شفاف و آشکار مخالفت خود با ترامپ و سیاستهایش را نشان داده است.

اشتاین مایر چندی پیش نیز در اظهار نظری تاکید کرده بود که پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در ایالات متحده امریکا، نظم جهانی به پایان رسیده و به سمت دورانی پرآشوب حرکت خواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرده بود که با روی کار آمدن دونالد ترامپ در امریکا، جهان قرن بیستم بطور قطعی و برای همیشه به پایان رسید.

رئیس جمهور جدید آلمان همچنین در موضع گیری های دیگری ترامپ را واعظی منفور نامیده و از آینده ای مبهم تحت ریاست جمهوری وی سخن گفته است.

اشتاین مایر یک روز بعد از روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا پیش بینی کرد که مناسبات دشوارتری در انتظار دو سوی آتلانتیک است. وی همچنین تاکید کرد که دولت آلمان به دنبال گفتگو با دولت ترامپ و تعیین مواضع و ارزش ها و منافع خود خواهد بود.

وی همچنین درباره دوران ریاست جمهوری خود بر آلمان گفته بود که بی شک در دوره ریاست جمهوری با چالش ها و فراز و نشیب های زیادی روبرو خواهد بود. وی همچنین گفته بود که در دوران ریاست جمهوری خود مواضع ضد ترامپ خود را بطور علنی نشان داده و در موضع گیری های خود بکار می گیرد.

بهر حال حالا  یکی از شاخص ترین چهره های ضد ترامپ آلمان بر مسند ریاست جمهوری این کشور تکیه زده است و حالا باید منتظر مانده و دید روابط این کشور مهم اروپایی با آمریکا در سایه این دو رئیس جمهور مخالف چگونه پیش خواهد رفت.

رئیس جمهور آلمان در واقع نقش نماینده را ایفا می کند و از قدرت سیاسی برخوردار نیست. به پیشنهاد دولت فدرال، رییس جمهور وزرا را انتخاب کرده و می تواند لوایح قانونی را در صورت عدم تناقض با قوانین کشور تنظیم کند.

به گفته بسیاری تحلیلگران چالش های فراوانی پیش روی رئیس جمهور جدید آلمان قرار دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: