« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
شهردار منطقه ۱۲ از صدور ۳۰۰ اخطاریه به ساختمان‌های ناایمن در منطقه ۱۲ خبر داد. ملکی با بیان اینکه بازار تهران ۱۱۲ هکتار است، گفت: ۵۳ هکتار بازار فرسوده است یعنی اینکه ۵۰ درصد بافت‌های موجود در بازار تهران فرسوده و ناپایدار هستند.
به گزارش آوای رودکوف به نقل از افکارنیوز، بعد از ظهر امروز  رییس کمیته میراث فرهنگی شورا و رییس کمیته محیط زیست شورا به همراه خسرو آبادی رییس اداره میراث فرهنگی شهر تهران، عابد ملکی شهردار منطقه ۱۲ و جمعی از اصحاب رسانه از بازار تهران بازدید به عمل آوردند. این بازدید در راستای مشکلات ایمنی این مکان تاریخی بود.

در این بازدید  شهردار منطقه ۱۲ از صدور ۳۰۰ اخطاریه به ساختمان‌های ناایمن در منطقه ۱۲ خبر داد.

عابد ملکی افزود : در وهله اول با معابر و مسیرهای مشاعی در بازار مواجه هستیم که برای مقاوم‌سازی و مرمت آنها باید حتما نظر سازمان میراث فرهنگی را جویا شویم و در بخش دیگر با املاک و کسبه‌ای مواجه هستیم که لزومی برای مقاوم‌سازی و بهسازی مغازه‌های خود نمی‌بینند که به نظر می‌رسد اصل ماجرا و مشکل ما نیز در این قسمت ساماندهی مغازه‌داران و کسبه است که متاسفانه نحوه بهره‌برداری آنها از مغازه‌ها نیز سبب تشدید ناامنی در بازار شده است.

شهردار منطقه ۱۲ با بیان اینکه موضوع ایمنی در بازار بسیار مهم است اما اجرای دستورالعمل‌های ایمنی در راستای اطفای حریق و آتش نیازمند همراهی مالکان است، گفت: وسایل، حجم کالاها و نوع بهره‌برداری یکی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

ملکی با بیان اینکه بازار تهران ۱۱۲ هکتار است، گفت: ۵۳ هکتار بازار فرسوده است یعنی اینکه ۵۰ درصد بافت‌های موجود در بازار تهران فرسوده و ناپایدار هستند.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران تجهیز و تکمیل تجهیزات آتش‌نشانی در بازار تهران را در دستور کار خود قرار داده، گفت: همچنین آموزش مالکان نیز در دستور قرار دارد.

احمد حکیمی‌پور در حاشیه این بازدید گفت : متاسفانه کمبود شدیدی از نظر تجهیزات ایمنی در بازار داریم و با وجود آنکه شهرداری منطقه ۱۲ اقدامات خوبی در راستای نصب تجهیزات ایمنی انجام داده است، اما متاسفانه تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی بسنده و جوابگو نیست.

 

وی با اشاره به بافت ناپایدار و فرسوده بازار، گفت: براساس مصوبه سال ۵۲ مجلس، شهرداری تهران موظف است که نسبت به انتقال انبارها و مشاغل پرخطر اقدام کند اما تاکنون در راستای تحقق این مهم نتوانسته موفق باشد که باید در این راستا بررسی‌هایی نیز انجام گیرد.

رییس کمیته میراث فرهنگی و بافت فرسوده شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه شاهد انباشت انواع و اقسام مشاغل در بازار تهران هستیم، گفت: متاسفانه می‌بینیم که پارچه‌ فروش در کنار مشاغلی که مواد شیمیایی می‌فروشند فعالیت کرده و این تنوع مشاغل در کنار یکدیگر و عدم دسته‌بندی مناسب آنها قطعا در زمان بروز حادثه، آن را تشدید خواهد کرد و باعث بروز حوادث متعددی خواهد شد.

 

وی در پایان گفت : در ایمن سازی بازار نباید لحظه ای درنگ کرد و همه ی دستگاه هیا مسئول باید با همکاری و هماهنگی در این زمینه اقدام کنند.  

 

در ادامه محمد حقانی رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه در طرح جامع و تفصیلی شهر تهران بر بازدید بازار و حومه آن تاکید شده است، گفت: برهمین اساس شهرداری باید طرح‌های موضوعی و موضعی برای منطقه بازار در نظر می‌گرفت.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد که باید شهرداری تهران به مقوله ایمنی بازار نگاه ویژه اولویت‌داری می‌داشت و به جای بسیاری از پروژه‌های عمرانی اگر ایمن‌سازی بازار در دستور کار قرار می‌گرفت بهتر بود.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه بازار تهران ۱۱۲ هکتار است که روزانه جمعیت زیادی در آن تردد می‌کنند، گفت: شهرداری می‌گوید برای کف‌سازی بازار پول زیادی صرف کرده است در حالی که اگر این پول صرف ایمنی بازار می‌شد، بهتر بود، هرچند که معتقدم نباید حل همه مسائل را از شهرداری توقع داشت و شهرداری تنها باید پاسخگوی وظایف ذاتی خود باشد.

حقانی با بیان اینکه شهرداری باید بستر نظارتی خود را افزایش دهد، گفت: شهرداری باید اتحادیه‌ها و اصناف را بخواهد و در مورد وضعیت ایمنی بازار به آنها اولتیماتوم بدهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: