« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: در جریان یک هفته بمباران مواضع گروه تروریستی داعش در تدمر بیش از 200 تروریست کشته شدند.
آوای رودکوف: وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای به پشتیبانی هوایی عملیات نیروهای سوریه علیه داعش در منطقه تدمر اشاره کرده و از حدود 90 پرواز در یک هفته اخیر برای بمباران مراکز تروریست ها در این منطقه خبر داد.
 
پایگاه اینترنتی روزنامه راسیسکایا گازتا ارگان دولت روسیه به نقل از بیانیه وزارت دفاع نوشت: داعش در منطقه تدمر متحمل شکست ها و تلفات سنگینی شده است و واحدهای ارتش سوریه به 20 کیلومتری شهر رسیده اند.

هواپیماهای روسی در یک هفته اخیر بیش از 180 هدف تروریست های داعشی را نابود کرده اند که 60 مقر فرماندهی و 15 انبار مهمات و تسلیحات بخشی از مواضع منهدم شده است.

تروریست های داعشی در این مدت همچنین بر اثر بمباران هوایی 43 نفربر زرهی و چندین خودرو مجهز به سلاح های سنگین را از دست دادند.

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه نیز از عملیات موفق ارتش سوریه با پشتیبانی هواپیماهای روسی در منطقه تادف خبر داد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه گفته شد که در عملیات جدید نیروهای سوری با پشتیبانی بمب افکن های روسی، 650 تروریست در منطقه تادف کشته شدند و جاده راهبردی منطقه نیز از سلطه آنان خارج شده است.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه خاطرنشان شد: در عملیات نیروهای سوری و واحدهای نیروی هوافضای روسیه در شمال شرق استان حلب، افزون بر کشته شدن 650 تروریست، دو دستگاه تانک، چهار نفربر زرهی، 18 خودرو مجهز به سلاح سنگین و هفت خمپاره انداز منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه همچنین افزوده است: تروریست های داعشی با تحمل تلفات بسیار سنگین مجبور به عقب نشینی از تادف و نواحی اطراف آن شده و بسیاری نیز گریختند.

منابع روسی از ارسال هواپیماهای بیشتر روسی به سوریه خبر داده و اعلام کرده اند که عملیات هوایی روسیه در این کشور افزایش می یابد.

روزنامه روسی نزاویسیمایا گازتا روز دوشنبه در این باره نوشت: به رغم اینکه مقدمات مذاکرات صلح سوریه جریان دارد، عملیات نظامی سرکوب تروریست ها برای روسیه همچنان از اهمیت زیادی برخوردار است.

در این گزارش به نقل از منابع سوری آمده است: روسیه در روزهای اخیر چهار جنگنده بمب افکن پیشرفته سوخو-34 به پایگاه هوایی حمیمم منتقل کرده که نقش اصلی را در عملیات علیه تروریست ها بر عهده دارند.

روزنامه روسی با اشاره به اینکه وزارت دفاع روسیه هنوز در باره این خبر اظهارنظری نکرده است، نوشت: افزایش هواپیماها کاملا طبیعی می نماید، زیرا پس از اعلام کاهش نیروهای روس در سوریه که اوایل ماه ژانویه انجام شد، اوضاع همچنان بی ثبات است.

روزنامه روسی نوشت: به همین دلیل، نیروی هوافضای روسیه فعالیت خود را در سوریه افزایش داده و حمله های هوایی به مراکز گروه تروریستی داعش در منطقه الباب را بیشتر کرده است.

سوریه بیش از شش سال است، به دلیل حضور گروههای مسلح و تروریستی نظیر داعش و جبهه النصره که از سوی غرب به ویژه آمریکا و برخی کشورهای منطقه حمایت می شوند، شاهد بحران است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: