« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۱۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
حسن بیادی
این فعال سیاسی اصولگرا در این باره که به آقای احمدی‎نژاد توصیه شده بود در انتخابات به صورت یک کاندیدا حضور پیدا نکند نه یک فعال سیاسی آیا می‎توان این رفتار او را فشار بر حاکمیت دانست، ابراز کرد: به ایشان توصیه شده بود که نیاید اما آقای احمدی‎نژاد ولایی‎تر از این حرف‎ها است که بعضی‎ها فکر می‎کنند. با تمام اینها اتفاقات آینده را هیچ‎کس نمی‎تواند، پیش‎بینی کند این احتمال که او وارد عرصه انتخابات شود به قوت خود باقی است و این غیر قابل پیش‎بینی نیست.
به گزارش آوای رودکوف ، حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‎وگو با رویداد 24 درباره اینکه آیا عدم حمایت احمدی نژاد از نامزد مورد حمایت اصولگرایان با هدف تحت فشار قرار دادن اصولگرایان بوده است گفت: هر فرد سیاسی برای فعالیت‎های خود از تدبیر و سیاست برخوردار است و جایگاهى مستقل نسبت به سایرین دارد. سیاست ورزان براى برنامه‎هاى خود باید تعلق خاطر داشته باشند که نباید دور از نظر پنداشت، بنابراین درست نیست که همه چیز را به هم دوخت تا براى آقاى احمدى‎نژاد و دوستانش سوژه خلق کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: با این حال نباید غافل بود که اصولگرایان با نبود آقای احمدی‎نژاد به عنوان کاندیدا ظرفیت بزرگی را از دست خواهند داد و شانس‎شان برای پیروزی و کسب آرا پایین می‎آید، اما او برای جلوگیری از دو قطبی شدن فضای سیاسی کشور وارد انتخابات نمی‎شود اگرچه هیچ منع قانونى در این زمینه جز نصایح و دلسوزى‎هاى مقام معظم رهبرى ندارد.

این فعال سیاسی اصولگرا  درباره سفرهای استانی و اطلاع رسانی که توسط رسانه‎های نزدیک به احمدی‎نژاد صورت می‎گیرد، تاکید کرد: آقای احمدی‎نژاد با توجه به روحیاتی که از او سراغ داریم، فرد سیاسی است که نه می‎خواهد و نه می‎تواند ازجامعه دور باشد. شاید اساسا چنین اظهارنظر و رفتارهایی نقطه قوت او به حساب آید، بالاخره افرادی هستند که تنها برای خود فعالیت می‎کنند و لزومى نمى‎بینند براى دیگران در انتخابات به فعالیت بپردازند و نوعاً براى مشارکت حداکثرى مردم قدم بر می‎دارند.

این فعال سیاسی در این رابطه که این کار احمدی‎نژاد تحریم انتخابات محسوب نمی‎شود، تاکید کرد: این رفتار از سوی احمدی‎نژاد یک نقص است، اما قصد تحریم یا فشار در آن دیده نمی‎شود. من هم در انتخابات از کسی حمایت نکردم. دوباره تاکید می‎کنم رئیس جمهور سابق برای مشارکت حداکثرى مردم در انتخابات این کار را انجام داده، شاید وقتی در پای صندوق رای حاضر می شود گروهی که به ایشان تعلق خاطر دارند هم درروز انتخابات براى راى دادن حاضر شوند و در واقع برای ایجاد شور و حال انتخاباتی این کار را انجام داده باشد.

بیادی در این باره که آقای خاتمی با وجود آنکه ممنوع التصویراست، اما برای افزایش شور انتخاباتی وحضوربیشتر مردم در پای صندوق‎های رای نه تنها از همه دعوت کرد که در انتخابات شرکت کنند، بلکه از یک لیست هم برای حمایت نام برد، گفت: هر فرد سیاسی در زندگی خود دارای یک شیوه، روش و منش خاص خوداست، آقای خاتمی چنین رفتار می‎کند و احمدی‎نژاد به گونه‎ای دیگر این کار را انجام می‎دهد، این بزرگواران در رویه‎ها با هم تفاوت دارند.

این فعال سیاسی اصولگرا در این باره که به آقای  احمدی‎نژاد توصیه شده بود در انتخابات به صورت یک کاندیدا حضور پیدا نکند نه یک فعال سیاسی آیا می‎توان این رفتار او را فشار بر حاکمیت دانست، ابراز کرد: به ایشان توصیه شده بود که نیاید اما آقای احمدی‎نژاد ولایی‎تر از این حرف‎ها است که بعضی‎ها فکر می‎کنند. با تمام اینها اتفاقات آینده را هیچ‎کس نمی‎تواند، پیش‎بینی کند این احتمال که او وارد عرصه انتخابات شود به قوت خود باقی است و این غیر قابل پیش‎بینی نیست.

وی در ادامه گفت: در نهایت نباید فراموش کرد که فصل‎الخطاب نتیجه ثبت‎نام برای انتخابات آینده ریاست‎جمهوری شورای نگهبان است و صلاحیت تمامی ثبت‎‎نام کنندگان را این نهاد تعیین می‎کند. هر فرد سیاسی براساس قانون می‎تواند وارد عرصه رقابت انتخاباتی شود و منعی وجود ندارد، ولی بدین معنا نیست که صلاحیت‎اش تائید شود. دو قطبى‎شدن یک پلتیک و یک روش خاص انتخاباتى است که با تیزهوشى سیاسیون نخبه صورت مى‎پذیرد اما این روش در جامعه‎اى که داعیه دیندارى آن هم از نوع اسلام را دارد و فریب مردم گناه محسوب می‎شود، شایسته نیست.

او افزود: متاسفانه علیرغم تذکرات مقام معظم رهبرى در این زمینه کماکان عده‎اى با بى‎تدبیرى و نداشتن جایگاه اجتماعى به خاطر موفق نبودن در مسئولیت‎هاى اجرایى خوبش بعضاً با تشکیل جبهه‎هایى از طریق باندهایى متصل به قدرت و ثروت دوقطبى شدن جامعه سیاسى را در زمان انتخابات دامن می‎زنند اما شعارشان برعکس عمل‎شان است.

بیادى در باره چاره این معضلات و رفع گرفتاری‎ها، توضیح داد: از راهکارهاى جدى براى برون رفت از این معضلات، آشتى ملى و توجه ویژه به مطالبات مردم و نظام، استقرار مدیریتهای یکپارچه با برون رفت از مدیریت پوسیده جزیره‎اى، تنقیح و به روزرسانى قوانین توسط مجلس، کوچک شدن سریع بدنه فربه شده دولت و توسعه و حمایت و پشتیبانى از بخش خصوصى، حذف مقررات دست و پاگیر و کوتاه کردن فرایند تصویب و پاسخگویى، شایسته سالارى در منسب و امور اجرایى و فرار از تبارگرایى و تشکیل و حمایت از احزاب سالم اثرگذار و فراگیر و مبارزه با باندهاى متصل به قدرت و ثروت و توسعه فرهنگ مهربانى و اخلاق و سبک زندگى بر اساس فرهنگ اسلام ناب محمدى(ص) و صدها راهکارهاى دیگر است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: